• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Tipo 1.4 16V 95KM + LPG 2016r

stoper86

Użytkownik
Samochód
Fiat Tipo
Witam serdecznie wszystkich.
Znalazłem wasze forum przez przypadek i jestem ciekaw waszych opinii na temat mojej olejowej przeprawy :D
Jestem właścicielem Fiata Tipo wyprodukowanego w październiku 2016 roku z silnikiem 1368cm3, 16V i mocy 95KM.
W 2018 roku założyłem instalację gazową ze sterownikiem LPGTECH na wtryskach Barracuda.
Ten silniczek niestety ma to do siebie, że znika "troszkę" oleju i chciałbym się dowiedzieć od fachowców co Mi zalecają, żeby "zmniejszyć" to zużycie.
Norma którą zaleca Fiat dla tego modelu to: 9.55535-S2
1 - olej jaki był lany do Selenia której z tego co pamiętam ubyło przez około 13 000 km to ponad litr ale nie było na pokładzie gazu.
2 - olej który wlałem Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 i tutaj przez 13 000 km silnik wypił prawie 2 litry :-(
3 - (aktualny) olej to RAVENOL VMO 5W40 CleanSynto i tutaj wydaje mi się, że zużycie będzie większe niż w przypadku LM....
I teraz co Mi polecacie oczywiście oprócz zmiany auta :lol: :twisted:
Pozdrawiam serdecznie :geek:
 
stoper86 napisał:
Hm...
To zmienia postać rzeczy bo jeśli przy zastosowaniu Full SAPSa jest chociaż cień szansy, że mogę zaszkodzić katalizatorowi to jednak wolę nie ryzykować :(
Teoretycznie możesz uszkodzić, kiedy silnik będzie spalał olej (brał olej)... choć nawet jak weźmiesz olej LOW SAPS a silnik będzie go żłopał litrami, to z czasem też szlag trafi katalizator.

Jeżeli nie.. to nic mu się nie stanie.
 
Eurol i będzie Pan zadowolony.
 
Ciekawe jest to o ile szybciej zawali się katalizator na fullsaps gdzie popiół siarcznowy jest na poziomie około 1.3 , a oleju midsaps C3 przy około 0.8 .
 
W Alfie jeździłem na full sapsie ale tam to euro 3 oraz brał mi 600 ml na 1000km przejechałem tak 130 tys a poprzedni właściciel może 60 tys i kat nie był zapchany...
 
Kwestia ile bierze oleju...
bo te 0.5 różnicy to tylko od ilości "pobranej"

Jeżeli przy C3 będzie brał 0.5 litra na 1000km a przy Full Saps tylko 0.25 litra na 1000 .... to chyba w tym samym okresie ;)
a jak na Full SAPS nie będzie brał wcale, to.. szybciej zabijesz katalizator na C3.
 
Przy założeniu że pobiera tyle samo , takie porównanie przy różnym poborze nie ma dla mnie sensu.
Piszę o aucie z tego wątku , pobór około 150ml na 1000km.
 
Albo auto pójdzie do nowego właściciela.
Kiedyś gdzieś czytałem że katalizatory w silnikach benzynowych same się oczyszczają pod wpływem temperatury , jeżeli kat jest zaraz za kolektorem panuje tam spore piekiełko także pewnie dobrze się czyści wygrzewając.
 
Adam1982 napisał:
(...) jeżeli kat jest zaraz za kolektorem panuje tam spore piekiełko także pewnie dobrze się czyści wygrzewając.
temperatury to od 600 do 900 stopni C
więc pewnie coś tam wypali
 
Jeśli chodzi o pobór oleju w tym silniku bez gazu to do 15000 km miałem pobór 1l, a od 15000 km do 30000 km pobrał mi 2l oleju.
Według instrukcji może pobierać 400g na 1000 km. W ASO powiedzieli, że producent przewiduje nawet więcej chyba to było 600 ml na 1000 km.
 
Uważam tak jak [mention]poziom1989[/mention] , płukanka , Meguin. Jak nic się nie poprawi będziemy myśleć.
[mention]St-Bziku[/mention] Jak można być tak okrutnym dla swojego auta żeby zmieniać olej co 30tys km ?
 
To źle to zrozumiałem , czyli po 15tys była wymiana i w drugim interwale przez kolejne 15tys pobrał już 2L ?
Ten sam olej ? Może jeden interwał był np wiosna , lato a drugi jesień, zima ? Inny styl jazdy ?
 
Dla mnie interwał 15 już jest zbyt wysoki.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Adam1982 napisał:
To źle to zrozumiałem , czyli po 15tys była wymiana i w drugim interwale przez kolejne 15tys pobrał już 2L ?
Ten sam olej ? Może jeden interwał był np wiosna , lato a drugi jesień, zima ? Inny styl jazdy ?

Olej ten sam Selenia KPE 5W40 tylko z tą różnicą, że pierwszy był fabryczny.
Pierwszy interwał od Listopada 2017 do Pażdziernika 2018, drugi interwał do Sierpnia 2019.
W drugim interwale zrobiłem więcej tras po ok 500 km. Chyba z skorzystam z rady o sprawdzeniu czy silnik trzyma normę.
 
Nie ma na co czekać tylko puki mamy ciepłą letnią pogodę zastosować Archoil AR2300 żeby teraz w upały dobrze zadziałał a później myśleć nad olejem
 
Moi rodzice maja Tipo Hatchbacka 2018r z takim właśnie silnikiem ale bez lpg. Przy 3tys przebiegu(ciągle był pełny stan) wymieniłem olej w ASO na nowy. Po wymianie tata przejechał 1000km i dalej jest pełny stan. Zobaczymy co będzie dalej.

Prosiłem tatę żeby na okres docierania(1500km) jeździł spokojniej :)
 
Back
Top