• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Tipo 1.4 16V 95KM + LPG 2016r

stoper86

Użytkownik
Samochód
Fiat Tipo
Witam serdecznie wszystkich.
Znalazłem wasze forum przez przypadek i jestem ciekaw waszych opinii na temat mojej olejowej przeprawy :D
Jestem właścicielem Fiata Tipo wyprodukowanego w październiku 2016 roku z silnikiem 1368cm3, 16V i mocy 95KM.
W 2018 roku założyłem instalację gazową ze sterownikiem LPGTECH na wtryskach Barracuda.
Ten silniczek niestety ma to do siebie, że znika "troszkę" oleju i chciałbym się dowiedzieć od fachowców co Mi zalecają, żeby "zmniejszyć" to zużycie.
Norma którą zaleca Fiat dla tego modelu to: 9.55535-S2
1 - olej jaki był lany do Selenia której z tego co pamiętam ubyło przez około 13 000 km to ponad litr ale nie było na pokładzie gazu.
2 - olej który wlałem Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 i tutaj przez 13 000 km silnik wypił prawie 2 litry :-(
3 - (aktualny) olej to RAVENOL VMO 5W40 CleanSynto i tutaj wydaje mi się, że zużycie będzie większe niż w przypadku LM....
I teraz co Mi polecacie oczywiście oprócz zmiany auta :lol: :twisted:
Pozdrawiam serdecznie :geek:
 
hexx napisał:
moim zdaniem to górna półka jakościowa wśród 5/40 przeznaczonych "nie do wyczynu"
To myślę, że zaryzykuje ten olej, ale czy ktoś z forum to potwierdzi?? :D

A jeszcze jedno pytanko mam.
Mianowicie chodzi o specyfikacje olejów i czy jest sens patrzeć na to czy najważniejsza jest lepkość :?: :oops:
 
Nie jestem pewien czy Penrite HPR 5W40 to PAO w takim wydaniu jak Meguin Super Leichtlauf 5W-40. Nie jest też tani i największa wada jeżeli chodzi o Penrite są często spore problemy z dostępnością.
Ja bym brał Meguina , tani , PAO i dostępny np tu: https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-6736-Meguin-Megol-Super-Leichtlauf-5W40-5L.html
 
stoper86 napisał:
Tylko czy tanie znaczy dobre :lol:

Wiesz, na cenę produktu wpływają także inne czynniki np. marketing. Przy Meguinie tego nie masz, dlatego ceny nie są wysokie, te konkretne bazują tylko i wyłącznie na PAO.

Dodano po 7 minutach 33 sekundach:
Odnosnie tego Penrite, to czasami MSDS nieco zdradza:

Distillates, petroleum, hydrotreated heavy paraffinic > 70% o nr. CAS: 64742-54-7

to niskolepkosciowe API III-cia grupa (HC). Wiecej informacji tutaj: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=7#p57

Podpisane jest jako: Full Synthetic.

Ale to normalne po za Niemcami.

Oczywiscie nie twierdze, ze Penrite to zle produkty! Chcialem tylko podkreslic ten konkretny.
 
hexx napisał:
stoper86 napisał:
Jeśli polecasz i jest lepszy od wymienionych przeze mnie to przy następniej wymianie go zastosuje :ugeek:
moim zdaniem to górna półka jakościowa wśród 5/40 przeznaczonych "nie do wyczynu"

PAO to tam za bardzo nie ma, ale jest bardzo bogaty pakiet ZDDP. Ogólnie dobry olej. Mam go w Maluchu i nie będę szukał innego.
 
Moim zdaniem największa wada produktów Penrite to okresowo duże problemy z dostępnością. Zbliża się wymiana, a oleju brak.
Nie są to też tak wybitne oleje ja się może wydawać.
 
[mention]Michal126[/mention] wiesz, odnosnie ZnDDP to niestety nie ma, az tak duzo. Typowe dla starszych receptur, podaje:

Zinc, Mass % 0.124

Z powyzszym Meguin masz gwarancje Zn od 1150-1200 ppm.

Oleje niestety nieroznia sie, az tak bardzo. Ale Penrite chetnie reklamuje swoje oleje jako "FULL Zinc" czyli Zn, P i B.
 
Penrite to dobry olej, ale najwyższą półką to bym go nie nazwał. Ot przyzwoity olej w wysokiej cenie. Jego fama w Polsce bierze się chyba z dwóch rzeczy: jest z Australii i jest drogi. A wiadomo, że jak coś z drugiego końca świata i drogie to musi być dobre.

Co nie znaczy że jest zły. Skądże. Po prostu narzut cenowy z importu i marketingu czyni go średnio opłacalnym wyborem dla entuzjastów.

W tej cenie można znaleźć lepsze oleje, albo równie dobre, a tańsze.
 
Zgupiałem :D :lol:
Czyli zdecydowanie polecacie Meguin??
jerseyAdmin napisał:
W tej cenie można znaleźć lepsze oleje, albo równie dobre, a tańsze.
To co Mi zaproponujesz?? :)
Widzę tematyka olejów jest zagmatwana :mrgreen:
 
jerseyAdmin napisał:
Penrite to dobry olej, ale najwyższą półką to bym go nie nazwał. Ot przyzwoity olej w wysokiej cenie. Jego fama w Polsce bierze się chyba z dwóch rzeczy: jest z Australii i jest drogi. A wiadomo, że jak coś z drugiego końca świata i drogie to musi być dobre.
Owszem.. na cenę wpływa odległość produkcji, to racja.. ale jakościowo nie można mu wiele zarzucić i można śmiało umieścić go wśród najlepszych z dostępnych a nie będących olejami wyczynowymi.
W tym silniku Fiata.. spokojnie się sprawdzi (a przynajmniej powinien).

Jak dalej będzie silnik brał olej to próba na 5/50 i przy braku efektów... naprawa silnika i szukanie problemów w mechanice.

Z drugiej strony, 5/40 to taka trochę jednak schodząca z rynku klasa.. i producenci raczej jej nie rozwijają tak jak "20" czy "30" pod obecne konstrukcje silników.
 
Ja jestem za Meguinem. Ciekawe jak będzie się sprawował w Tipo.
 
Zostanę za to zbanowany ;) ale Castrol Edge FST. Za okolice 100 dostajesz bańkę niezlego oleju. Jak chcesz mniej ryzykować podróbką to na kolegaberlin.pl kupisz za dodatkowe 40 złotych olej z niemieckiej dystrybucji.

Alternatywy dla Castrola to wg mnie Shell Helix HX7 ECT 5W-40 albo nasz rodzimy Orlen Platinum Max-Expert C3 5W-40.
 
jerseyAdmin napisał:
Alternatywy dla Castrola to wg mnie Shell Helix HX7 5W-40 albo nasz rodzimy Orlen Platinum Max-Expert C3 5W-40.

Jeśli masz na myśli oleje mid-saps, to HX7 ECT, nie HX7. To dwa różne produkty - HX7 ma ACEA A3/B4.
 
Tak, masz rację miałem na myśli ECT. Już się poprawiłem, dzięki.
 
Do tego silnika olej C3 jest zbędny. Dobry 5W40 fullsaps i będzie gitara , jestem za Meguin lub może jeszcze Ravenol VST (trochę droższy).
Olej midsaps nie zaszkodzi oczywiście , ale po co ?
 
Najpierw płukanka, później może wlać Meguina.

Pobór oleju jest w tym wypadku poważna sprawa, bo miska ma chyba około 3.5L

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Adam1982 napisał:
Dobry 5W40 fullsaps i będzie gitara , jestem za Meguin lub może jeszcze Ravenol VST (trochę droższy).

Teraz mam zalanego Ravenola i chyba sobie go odpuszczę i spróbuje tego Meguin bo z tego co czytam to Penrite nie jest do końca olejem fullsaps??
Zielony34 napisał:
Najpierw płukanka, później może wlać Meguina.

Pobór oleju jest w tym wypadku poważna sprawa, bo miska ma chyba około 3.5L

Podczas wymiany wchodzi równe 3 litry :D
Także bańka 5l w sam raz z dolewkami :lol:

Gdyby nie zrobić płukanki i zalać Meguina to może wystąpić jakiś efekt uboczny?? :ugeek:
 
Płukankę lepiej zrobić , ale jak nie zrobisz nic się nie stanie.
Ravenola miałeś innego zalanego , VST to PAO.
Wlewaj Meguina i nie kombinuj , płukankę też polecam.
Penrite HPR to fullsaps , tylko HC.
 
poziom1989 napisał:
Odnosnie tego Penrite, to czasami MSDS nieco zdradza:

Distillates, petroleum, hydrotreated heavy paraffinic > 70% o nr. CAS: 64742-54-7

to niskolepkosciowe API III-cia grupa (HC).
Kurcze..
a jak spojrzysz na: HPR DIESEL 5 5W-40 (Semi Syn.) https://www.penriteoil.com.au/products/hpr-diesel-5-5w-40-semi-syn

to w MSDS jest :
Distillates, petroleum, hydrotreated heavy paraffinic 64742-54-7 > 60% Not Applic
Distillates, petroleum, solvent dewaxed heavy paraffinic 64742-65-0 < 4% Asp Haz 1 - H304


To co u nich pełnym syntetykiem a co semi ?

Dodano po 3 minutach 10 sekundach:
aaaa...
mają jeszcze kategorię : 100% PAO & ESTER
https://www.penriteoil.com.au/products/10-tenths-racing-5w-30-100-pao-ester

a tam jest:
1-Dodecene 112-41-4 > 80%
 
Tak, ale bierz pod uwagę, że tylko niskolepkosciowe oleje bazowe są uwzględnione w MSDS i uznane jako niebezpieczne. Ale ta seria faktycznie wydaje się byc pełno syntetyczna. Lecz raczej receptura nie jest z myślą o jeździe na co dzień.
 
Back
Top