• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Tipo 1.4 16V 95KM + LPG 2016r

stoper86

Użytkownik
Samochód
Fiat Tipo
Witam serdecznie wszystkich.
Znalazłem wasze forum przez przypadek i jestem ciekaw waszych opinii na temat mojej olejowej przeprawy :D
Jestem właścicielem Fiata Tipo wyprodukowanego w październiku 2016 roku z silnikiem 1368cm3, 16V i mocy 95KM.
W 2018 roku założyłem instalację gazową ze sterownikiem LPGTECH na wtryskach Barracuda.
Ten silniczek niestety ma to do siebie, że znika "troszkę" oleju i chciałbym się dowiedzieć od fachowców co Mi zalecają, żeby "zmniejszyć" to zużycie.
Norma którą zaleca Fiat dla tego modelu to: 9.55535-S2
1 - olej jaki był lany do Selenia której z tego co pamiętam ubyło przez około 13 000 km to ponad litr ale nie było na pokładzie gazu.
2 - olej który wlałem Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 i tutaj przez 13 000 km silnik wypił prawie 2 litry :-(
3 - (aktualny) olej to RAVENOL VMO 5W40 CleanSynto i tutaj wydaje mi się, że zużycie będzie większe niż w przypadku LM....
I teraz co Mi polecacie oczywiście oprócz zmiany auta :lol: :twisted:
Pozdrawiam serdecznie :geek:
 
Przy tskim spalaniu oleju midsaps bedzie łagodniejszy dla wszystkiego co ma styczność z popiołem po jego spaleniu. Jaki jest za to sens w laniu full SAPS tylko dlatego że to full saps?

Autor wątku zrobi jak będzie chciał, ale wg mnie olejem tego spalania nie uleczy. Ja bym na jego miejscu lał najtańszy olej którejś z uznanych firm spełniający wymaganą normę i pilnował poziomu. A jak spalanie oleju przekroczy poziom z instrukcji to remontowałbym silnik. Kupowanie drogich olejów do takiego silnika to wypuszczenie kasy wydechem. Kto bogatemu zabroni, tylko po co?
 
Żeby sprawdzić czy fullsaps PAO , będzie brał mniej. 150ml to naprawdę nieduże zużycie.
Polecany Meguin wcale nie jest drogi.
W jakim czasie szybciej zapcha się katalizator na fullsaps w porównaniu do C3 ?
 
W pewnym stopniu [mention]jerseyAdmin[/mention] ma rację. Ja całkowicie zapomniałem o tym spalaniu oleju... To czy ujrzy różnice przy Meguinie? Hmm... Ciężko stwierdzić, nie możemy także naprawiać silników olejem, fakt faktem oleje pełno syntetyczne charakteryzują się niską lotnoscia, lecz czy w tym przypadku pomoże? Ewentualnie można spróbować jeszcze Shell Helix Ultra 5W-40. Tanio u naszego partnera forum.
 
poziom1989 napisał:
(...) lecz czy w tym przypadku pomoże?
w silnika 4.0 PB Jeep'ów XJ pomaga przejście na 5/50
nawet jakieś tanie

więc pewnie i tu pomoże większa lepkość niż zastosowana baza PAO
 
Przy Meguin lepkość w 100°C tak czy owak jest wyższa aniżeli nowsze receptury SAE 5W-40.
 
Od początku tego wątku jest mowa o spalaniu oleju i o sprawdzeniu czy na oleju PAO się to poprawi.
Shella też można , ale ja spróbował bym Meguina. Jeżeli nie będzie poprawy lać tanie C3 i olać temat. Jeździć , obserwować
 
#stoper86 jak wymienisz olej na nowy to po jakim przebiegu pierwsze dolewki trza robić?
 
Jeśli problem leży po stronie mechanicznej, to żadna zmiana lepkości nie pomoże. Wiem to z doświadczenia. Olejem silnika się nie naprawi. Czasem można odwlec w czasie remont, czasem okazuje się, że pierścienie są zapieczone - płukanka.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Te silniki lubią olej , nawet jako nowe. Auto ma 50tys km przebiegu , warto sprawdzić czy olej PAO coś zmieni.
Ten silnik nie wymaga remontu i nie chodzi tu o naprawianie olejem.
Jeżeli będzie na PAO fullsaps bez zmian , następna wymiana na tani midsaps z normą Fiata S2 i olać to 150ml na 1000km.
Płukankę też bym stosował w tym przypadku , przy każdej zmianie oleju.
Do oleju C3 można też AR9100.
 
A po co tam C3? Jak będzie brał olej, to lać mu 5W40 Lotosa, albo Orlen i skrócić interwał delikatnie. Nic więcej nie ma sensu.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
cytrus1989 napisał:
#stoper86 jak wymienisz olej na nowy to po jakim przebiegu pierwsze dolewki trza robić?

Z tego co pamiętam to pierwsze dolewki po około 3 000 km były.
Pierwsze 1500 na pewno nic nie widać na bagnecie.
Adam1982 napisał:
Te silniki lubią olej , nawet jako nowe. Auto ma 50tys km przebiegu , warto sprawdzić czy olej PAO coś zmieni.
Ten silnik nie wymaga remontu i nie chodzi tu o naprawianie olejem.

Tutaj kolega ma rację i nie przewiduję żadnego remontu silnika.
Nie chodzi Mi tez o to, żeby "naprawiać olejem" tylko chciałem zapytać kolegów którzy się znają na olejach czy to zużycie jestem w stanie zmniejszyć doborem "innego" oleju.
Kwestia zmiany normy oleju niż zalecany może spowodować jakieś konsekwencje??
poziom1989 napisał:
Ja polecam płukanki: Archoil, Liqui Moly.

Która bardziej się sprawdzi?? :)
I proszę o konkretne "modele" płukanek.
 
stoper86 napisał:
czy to zużycie jestem w stanie zmniejszyć doborem "innego" oleju.
Kwestia zmiany normy oleju niż zalecany może spowodować jakieś konsekwencje??
Tak, dając ten o większej lepkości kinematycznej.
Zmiana normy.. żadne konsekwencje dla silnika. Grunt by był dobry jakościowo.

Zasada działania równoważnego silnika czy to Fiat, czy Opel czy Renault ... każdy potrzebuje dobrego smarowania, każdy działa tak samo i każdy ma taką samą zasadę konstrukcji.
 
[mention]stoper86[/mention] Plukanka to np Archoil AR2820 lub Liqui Moly Engine Flush.
Olej polecam sprawdzić ten co wyżej Meguin lub jeżeli będzie pobierał tyle samo co poprzedników tani C3 np ten : http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-FLUENCE-5W40-5L-Dexos2%2C-505.01%2C-MB-229.51%2C-BMW-LL-04/406
[mention]Zielony34[/mention] Olej C3 w tym prostym silniku nie jest potrzebny , ale może przy spalaniu oleju jest to trochę lepsza opcja dla np katalizatora.
 
To przy wymianie zastosuję płukankę LM + Meguin...
Jeśli zmiana oleju nie przyniesie efektu w spalaniu oleju to przejdę na tego Eurola o którymś kiedyś myślałem, ale jakiś "magik" Mi go odradził.
Czy jest jakiś forumowicz co miał podobny problem do mojego i zmiana typu oleju pomogła??
 
testuj tego Meguina. Coś sie może rozjaśni.
Ja obecnie testuje tego Eurola C3 Fluence. Szukam oleju pod moja jazdę i auto by interwał zwiększyć.
W moim przypadku jak w mordę strzelił co 6m trza wymienić olej. Widać po oleju jak od czystego przechodzi do takiego co ma w sobie dużo syfu zawieszonego aż zaczyna robić się czarny i następuje ubytek z 3setki.
 
stoper86 napisał:
Czy jest jakiś forumowicz co miał podobny problem do mojego i zmiana typu oleju pomogła??
każdy Jeep XJ z silnikiem 4.0 AMC i założoną instalacja LPG po przejściu z 10/40 czy 15/40 na 5/50 mocno redukuje branie oleju
 
[mention]stoper86[/mention] znam przypadek w silniku t-jet na Castrolu Magnatecu 5W40 pobór był coś około 200ml na 1000km po zmianie na Liqui Moly 5w40 syntchoil high-tech (ten sam olej co Meguin którego zalejesz) spalanie oleju znacznie spadło , ale nie będę zmyślał do jakich wartości.
Również znam przypadki gdzie olej zaczynał znikać dopiero po jakimś przebiegu i tutaj olej PAO powinien wypadać lepiej , jest bardziej stabilny i lepiej znosi przebieg niż jakiś słaby olej HC.
 
[mention]cytrynowiec[/mention] Ale jakie branie 150ml na 1000km , proszę Cię , na ten silnik to tyle co nic.
Jak to szkoda , a co to ten Eurol to jakieś Liquid Gold czy co ? Lotos C3 będzie w podobnej cenie co ten Eurol i faktycznie też można.
Można też Meguina C3 5W40 , chyba low emission się nazywa czy jakoś tak , jest trochę droższy. (chyba to samo co LM 4100)
 
Back
Top