• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Tipo 1.4 16V 95KM + LPG 2016r

stoper86

Użytkownik
Samochód
Fiat Tipo
Witam serdecznie wszystkich.
Znalazłem wasze forum przez przypadek i jestem ciekaw waszych opinii na temat mojej olejowej przeprawy :D
Jestem właścicielem Fiata Tipo wyprodukowanego w październiku 2016 roku z silnikiem 1368cm3, 16V i mocy 95KM.
W 2018 roku założyłem instalację gazową ze sterownikiem LPGTECH na wtryskach Barracuda.
Ten silniczek niestety ma to do siebie, że znika "troszkę" oleju i chciałbym się dowiedzieć od fachowców co Mi zalecają, żeby "zmniejszyć" to zużycie.
Norma którą zaleca Fiat dla tego modelu to: 9.55535-S2
1 - olej jaki był lany do Selenia której z tego co pamiętam ubyło przez około 13 000 km to ponad litr ale nie było na pokładzie gazu.
2 - olej który wlałem Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 i tutaj przez 13 000 km silnik wypił prawie 2 litry :-(
3 - (aktualny) olej to RAVENOL VMO 5W40 CleanSynto i tutaj wydaje mi się, że zużycie będzie większe niż w przypadku LM....
I teraz co Mi polecacie oczywiście oprócz zmiany auta :lol: :twisted:
Pozdrawiam serdecznie :geek:
 
Nie ma potrzebny lania C3 ..
Ja bym wlał 5w50 albo płukanka i najtańszy olej z normą bodajże s2 fiata
 
150ml na 1000km to nie tragedia, dopóki miska olejowa nie ma pojemności 3L.

Jeśli Meguin nic nie da [podejrzewam w tę stronę]

To jeszcze Max Life a później już tylko Lotos\Orlen 5W40 i wystarczy.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
O nic mnie nie musisz prosić...branie oleju jest ,więc jeżeli Meguin który ma bazowo podstawę PAO (niski noack i wysoki pz a więc jest mocno termostabilny) nie zrobi różnicy to w czym ten C3 od Eurola zrobi? Czym, pakietem dodatków? Kombinowanie i tyle....bez sensu...A że jest dobry to napisałem że go szkoda lać bo i kasy szkoda, to chyba proste. Imho silnik bierze olej, na 10 kkm ile wyjdzie? Kilka litrów, a więc to wada, czy fabryczna czy nie, nie ma to znaczenia, bierze więc trzeba to zmienić, jak nie uda się olejem, to pozostaje mechanik.W takim przypadku żadna norma olejowa tego nie zmieni.
 
No i wciąż nie rozumiem, po jaka cholerę C3? Co to ma zmienić, czy wnieść do tematu? Zwykły Full Saps 5W40 stuknie. Gulf GX też jest spoko i w markecie można dostać.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Żaden olej tu brania do poziomu zera nie zmieni . Te silniki mają takie uszczelnienia a nie inne . Na dzisiejsze dostępne silniki branie takiej ilości oleju jest po prostu rewelacyjne . Martwilbym sie gdyby zaczął łykac literek na tysiąc . Wlać gęstą oliwe . T Jety które żrą oliwę często jeżdżą na 5w50 i to jest lekarstwo . A jak już po taniosci to Lotos/Orlen i tez pojeździ :)
 
[mention]cytrynowiec[/mention] przeczytaj wątek od początku (lub jeszcze raz ze zrozumieniem) , wtedy podyskutujemy.
Bo skoro piszesz że na 10tys km kilka litrów to chyba nie czytałeś dokładnie. Przeczytaj post [mention]jerseyAdmin[/mention] jest tam po co C3.
[mention]Zielony34[/mention] Nawet przy tak małych ubytkach lepszy (bezpieczniejszy) będzie C3 np dla katalizatora (silnik jest euro 6).
Osobiście też bym tam lał fullsaps.
[mention]Binas96[/mention] nikt nie napisał że zużycie spadnie do 0 , 5w50 też jest jakimś rozwiązaniem.
 
Dlatego płukanie LM oczywiście przeciągnąć do pół godziny i wlać coś grubego :)
Elfa SXR/ Total 9000
Eurol Super Lite
Albo na próbę Lotos po płukaniu . Tani jak barszcz

Takim braniem oleju bym sobie gitary nie zawracał .
I dla wielu złoty środek Max Life . Mimo tego brania pół miliona nakręcisz i będzie jeździł dalej :)
Chyba że od razu 5w50 chyba ze jeździsz odcinki po 2-3 km to bez sensu
 
Pany a C3 nie maja lepszych baz(ilość %) czy tam ogólnie nie są lepsze od typowego full saps bo tak patrząc na Eurola czy Fuchs-a to zawsze ten C3 jest delikatnie droższy i parametry ma lepsze.
Chodzi mi o to, że dłużej da rade w silniku....?
 
Baz niekoniecznie, dodatki są droższe. Ogólnie Full-SAPS dłużej wytrzyma w silniku. Dokładniej można to zweryfikować przy pomocy analizy.
 
1.4 16v ma Euro 6?! Świetnie... Nie doczytałem. LPG kompensuje troszkę, bo wynik końcowy spalania jest dużo czystszy. No ale może faktycznie, C3 będzie ciutke lepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji. Nie będę nikogo namawiał na Full SAPSa w takiej sytuacji, bo kata mu nie wymienię.

Powtórzę się - 150ml robi robotę przy misce olejowej 3L. Trasa z urlopu, kilka ładnych kilometrów. Korki, autostrada. W tym interwale weźmie 150ml na 1000km, ALE jedziemy załadowani + klima i akurat wtedy powyżej 4000rpm postanowi wypić więcej.... Tak powiedzmy, że 350ml na 1000. Niby wciąż nie ma tragedii, ale pokręcony się na miejscu jeszcze, dojdą kolejne kilometry, korki, obciążenia silnika. Nie zatrzęsą go, ale może na którejś panewce ciut braknąć w końcu.

Ja mam układ do którego bez konsekwencji wleje 6L, książka podaje 4.8-5.2L pojemności. Jak mi na autostradzie łyknie więcej, nie ma lipy, zapas jest. Tutaj takiego komfortu nie ma. Ja was uczulam na konsekwencje zbyt małego układu smarowania.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Proponowałbym użytkownikowi analizę spalin na stacji diagnostycznej, trwa to kilka minut i wtedy będzie jasność czy mamy Euro 6 czy nie, a jeżeli nie, to ile jest przekroczona i w jakim zakresie. Jeżeli już to można powalczyć ze spalaniem oleju płukankami a nie olejem (jeżeli ten Meguin sie nie sprawdzi) , ale imho czymś lepszym typu AR2820 czy BG109 trzymane dłużej. Aha generalnie może ale nie musi przynieść korzyść skrócenie interwału.
 
Najpierw zastosować do obecnego oleju Archoil AR2300 pojeździć z 2 tyś kilometrów i dopiero wtedy wybrany nowy olej
 
Najprostszy silnik który może latać na byle jakim 5w40 a postów tyle jakby ktoś wybieral olej do 1000 konnej supry
 
Zielony34 napisał:
1.4 16v ma Euro 6?! Świetnie... Nie doczytałem. LPG kompensuje troszkę, bo wynik końcowy spalania jest dużo czystszy. No ale może faktycznie, C3 będzie ciutke lepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji. Nie będę nikogo namawiał na Full SAPSa w takiej sytuacji, bo kata mu nie wymienię.

Czy Full SAPS może zaszkodzić katalizatorowi :?: :idea:
Przegląd mam przewidziany jakoś w listopadzie więc wtedy zmierzę spaliny.
Z tą pojemnością układu smarowania masz kolego rację bo jest stanowczo za mały i wolałbym troszkę większy.
Za tydzień będę robił trasę około 2500 km więc muszę wziąć bańkę z olejem :lol:
Chociaż na długich trasach z prędkością autostradowa nie ma jakiś dużych ubytków.
Chociaż dokładniej to właśnie podczas tej trasy sprawdzę.
Co do Eurola i Valvoline to który byście bardziej polecili??
Jakoś do Lotosa i Orlenowskich olejów nie mam przekonania i nigdy ich nie używałem bo zawsze wolałem dołożyć do czegoś innego.
W poprzednim aucie używałem jakiejś Valvy.
Binas96 napisał:
Najprostszy silnik który może latać na byle jakim 5w40 a postów tyle jakby ktoś wybieral olej do 1000 konnej supry

Ilość postów mnie cieszy bo przynajmniej się dowiem czegos ciekawego :mrgreen:
Mam nadzieję, że to nie koniec dyskusji w tym temacie.
 
Nie wiem, jak tam zmodernizowali katalizatory w benzynie, żeby euro 6 spełniały, więc wolę nie ryzykować polecania Full SAPSa.

Co do naszych olejów, to czekamy na analizę Orlen Classic Synthetic 5W40, natomiast Lotos jest dostępny w odpowiednim dziale.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
@st[mention]stoper86[/mention]
Póki co 3litrowa V6tka sie nie zatarla na lotosie także chyba tragedii nie ma
 
Ja akurat mam 1.4 ale turbo z euro 5 i wiem na pewno , że jest inny katalizator i inna mapa benzyny. Ja mam teraz wlany eurol + Archoil 2300
 
Zielony34 napisał:
Nie wiem, jak tam zmodernizowali katalizatory w benzynie, żeby euro 6 spełniały, więc wolę nie ryzykować polecania Full SAPSa.

Hm...
To zmienia postać rzeczy bo jeśli przy zastosowaniu Full SAPSa jest chociaż cień szansy, że mogę zaszkodzić katalizatorowi to jednak wolę nie ryzykować :(
Czyli jestem skazany na dolewki :lol:
Kwestia czy teraz po Ravenolu na Eurola czy coś innego polecicie??
Na cenie Mi jakoś bardzo nie zależy tylko na bardzo dobrej jakości, a ze spalaniem oleju będę musiał jakoś żyć :cool:
 
Według mnie nie uszkodzisz... To by musiało trwać długo, a dokładnie P jest z ZnDDP, ale to nie olej "Racingowy", gdzie poziom sięga 2000 ppm.
 
Back
Top