• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Fiat Tipo 1.4 16V 95KM + LPG 2016r

stoper86

Użytkownik
Samochód
Fiat Tipo
Witam serdecznie wszystkich.
Znalazłem wasze forum przez przypadek i jestem ciekaw waszych opinii na temat mojej olejowej przeprawy :D
Jestem właścicielem Fiata Tipo wyprodukowanego w październiku 2016 roku z silnikiem 1368cm3, 16V i mocy 95KM.
W 2018 roku założyłem instalację gazową ze sterownikiem LPGTECH na wtryskach Barracuda.
Ten silniczek niestety ma to do siebie, że znika "troszkę" oleju i chciałbym się dowiedzieć od fachowców co Mi zalecają, żeby "zmniejszyć" to zużycie.
Norma którą zaleca Fiat dla tego modelu to: 9.55535-S2
1 - olej jaki był lany do Selenia której z tego co pamiętam ubyło przez około 13 000 km to ponad litr ale nie było na pokładzie gazu.
2 - olej który wlałem Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 i tutaj przez 13 000 km silnik wypił prawie 2 litry :-(
3 - (aktualny) olej to RAVENOL VMO 5W40 CleanSynto i tutaj wydaje mi się, że zużycie będzie większe niż w przypadku LM....
I teraz co Mi polecacie oczywiście oprócz zmiany auta :lol: :twisted:
Pozdrawiam serdecznie :geek:
 
Najpierw płukanka silnika. Później wlewasz Meguina Super Leichtlauf 5W40 i kontrolujesz stan oleju. Nie pomaga? Możesz zrobić ponownie płukankę i zalać Valvoline Max Life 5W40. Nie pomaga? Lejesz Lotosa\Orlen i robisz dolewki. Jak już dojdzie do sytuacji, że przy hamowaniu na światłach zamiga Ci kontrolka ciśnienia oleju - remont.

oleje, które podałem zalewasz, jeśli nie przejmujesz się katalizatorem. Moim zdaniem, faktycznie katalizator tutaj nie ma znaczenia, ale co o tym sądzę, pisałem wyżej.
 
Moim zdaniem jeżeli na Meguinie spalanie oleju nie spadnie do zadowalającego poziomu , to lać tani olej C3 np ten Eurol 5W40 C3 za około 110zł za 5L.
Oczywiście płukanki też polecam.
 
Adam1982 napisał:
Moim zdaniem jeżeli na Meguinie spalanie oleju nie spadnie do zadowalającego poziomu , to lać tani olej C3 np ten Eurol 5W40 C3 za około 110zł za 5L.
Oczywiście płukanki też polecam.

Jeśli Meguine nie pomoże to potem pewnie pójdzie Eurol, albo Max Life....
Jeśli chodzi o płukankę to zdecydowałem się na LM 2662 i teraz się zastanawiam jak ją zastosować.
Czy wlać ją przy pełnym poziomie oleju czy dolać tego specyfiku tak, żeby miarka pokazywała max.
Teraz kwestia ile wlać LM do mojego układu smarowania to ma POJEMNOŚCI tylko 3 LITRY co chcę podkreślić :roll:
 
Wlewasz wszystko z 20 min na wolnych obrotach i zlewasz .
 
stoper86 napisał:
Czy wlać ją przy pełnym poziomie oleju czy dolać tego specyfiku tak, żeby miarka pokazywała max.

Miski olejowe są zazwyczaj projektowane ze sporym zapasem. Jeśli książka pokazuje 3L, to tak na prawdę jak wlejesz 4 to nic nie powinno się stać. Do starego oleju przed wymianą dolewasz na 15-20 minut płukankę, ma sobie na wolnych obrotach pochodzić, gasisz, odczekaj sobie tak z 15-20 minut, aż spłynie wszystko z układu i dopiero zmieniasz. Ja czekałem ostatnio 30 minut i po odkręceniu korka spustowego kolejne 30 minut, aż przestanie nawet kapać.
 
Ale do tego silnika można wlać acea C3 lub API SN. Więc Full saps z SN też pasuje

Dodano po 6 minutach 20 sekundach:
Więc może 5w40 z wyzsza lepkością np penritr hpr 5w40. On ma lepkość w 100st ok. 15
 
siapek napisał:
Więc Full saps z SN też pasuje

teoretycznie tak. ja tylko nie byłem pewny, co oni pozmieniali w katalizatorze, aby spełniał Euro 6. Mnie by to osobiście różnicy nie robiło, ale to nie mój samochód.
 
Spróbuje tego Meguina zalać i zobaczymy czy przyniesie jakiś efekt.

Jeszcze takie dziwne pytanie.
Mianowicie czy olej silnikowy ma jakaś "datę ważności"??
Bo zostały Mi jakieś 2 litry oleju nie otwierane i zastanawiam się czy do czegoś to się nadaje :lol:
 
stoper86 napisał:
Mianowicie czy olej silnikowy ma jakaś "datę ważności"??

5 lat od daty produkcji.
 
Zielony34 napisał:
stoper86 napisał:
Mianowicie czy olej silnikowy ma jakaś "datę ważności"??

5 lat od daty produkcji.

Mimo to na ruskim forum zbadali olej po 15 latach i zadnej anomalii w składzie i lepkości nie stwierdzili . A jakby sie spisywal w silniku to już zagadka :D
 
Tak, widziałem ten test i też byłem zaskoczony. Mimo to, przyjęło się, że 5 lat od daty produkcji można bezpiecznie zalać do silnika.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Różni producenci różnie przyjmują i podają ale najczęściej 4 do nawet 7 lat a z teo co wiem to jak jest szczelnie zamknięty i przechowywany w stabilnych warunkach to nawet po ponad 10 latach parametry takiego oleju nie odbiegają zbytnio od parametrów świerzego oleju. Nie ma co panikować jak olej ma 3 czy nawet 4 lata bo to wciąż pełnowartościowy produkt. Zawsze staram się aby sprzedawany olej nie był starszy niż 2 max 3 lata, choć tak ok. 80 procent sprzedaży mam olejów z najnowszych dostaw i mają zwykle max kilkanaście miesięcy. Czasami jednak najnowszy dostępny olej na rynku ma nawet 2-3 lata bo importer też jak zamawia to czasem mu towar leży na stanie. Ja mam 4 "rodzynki" Meguina Super Leichtlauf Driver 0W40 w opakowaniach 4 litry z chyba 2013 roku i nie bardzo mam co z tym zrobić bo sam bym to nawet zalał ale nie mam za bardzo gdzie. Jak ktoś chętny to tanio sprzedam ale za darmo nie oddam :lol:
 
"tanio" to znaczy ile za 4L ? :D

Penrite pewnie również jest sprzedawany z taką, a nie inną datą produkcji, ponieważ wiadomo, jak jest u nas z dostępnością ostatnio.
 
tomek evo napisał:
Jak ktoś chętny to tanio sprzedam ale za darmo nie oddam :lol:
Tomek, ja byłbym chętny na 2 opakowania, bo akurat mam do czego zalać.
 
Odezwij się na priv nie ma problemu.

Dodano po 2 minutach 43 sekundach:
Zielony34 napisał:
"tanio" to znaczy ile za 4L ? :D

Penrite pewnie również jest sprzedawany z taką, a nie inną datą produkcji, ponieważ wiadomo, jak jest u nas z dostępnością ostatnio.

Z Penrite niektóre oleje rzeczywiście mogą mieć kilka lat ale praktycznie wszystkie popularne "modele" są względnie świeże bo z zeszłoroczniej dostawy majowej wszystko sprzedało się do jesieni.
 
Witam ponownie wszystkich.
Odgrzeję trochę tego "kotleta", ponieważ wczoraj w końcu udał Mi się wymienić olej w moim Tipo.
Według zaleceń użyłem płukanki LM i oleju full saps Meguin, a oprócz tego poleciały nowe filtry i świece.
Po pokonaniu pierwszych kilometrów mogę stwierdzić, że silnik o wiele ciszej pracuje, a przy sprawdzeniu poziomu oleju mam problem bo ciężko go zauważyć na miarce :D

Teraz zobaczymy jak to będzie z tym "spalaniem" oleju...
 
Silnik ciszej pracuje za każdym razem ciszej, jak olej wymienisz. Nie jest to żaden wyznacznik.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Silnik ciszej pracuje za każdym razem ciszej, jak olej wymienisz. Nie jest to żaden wyznacznik.


Myślę, że po sprawdzeniu stanu oleju po przejechaniu dystansu 1100 km będzie dobrym wyznacznikiem.
Więc wczoraj kontrolowałem poziom oleju i auto wypiło prawie 0.5 litra!!!!!!!!!!!!!:eek:o_O:mad:
Tak jeszcze nie było i mam bardzo mieszane uczucia co do tego oleju i nie wiem co robić.
Kupić jakiś inny i wymienić czy dolewać coś innego czy czekać na rozwój sytuacji lejąc obecny....
Do tego mechanik mnie nastraszył mówiąc, że taki pobór to wina płukanki i mogłem nic nie ruszać, a teraz mam problem....
Co o tym sądzicie??:(
 
Jeżdzić obserwować jak po kilku tysiącach kilometrów pobbór nie ustatnie wtedy zaczniesz się martwić. Czasem po płukance i zmianie oleju początkowy pobór rośnie ale później jest już wszystko w normie.
 
Back
Top