• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
W Volvo D5 mieliśmy taki przypadek, że filtr był tak zawalony, że w czasie jazdy auto potrafiło stracić moc i wywalić błędy przepływki, common rail i inne.

Po wymianie filtra moc nie spadała, zero błędów.
 
Ja wymieniam co roku, koszt ok 20-25zl więc nie ma o czym rozmawiać.
 
Co do filtra paliwa to ja wymieniam dwa razy częściej niż zaleca instrukcja. Instrukcja mówi wymiana co 60tyś km. Wymieniam co 30tyś km, czyli co trzecią wymianę oleju ;) Koszt samego filtra to u mnie 120zł więc jest to jakaś oszczędność. Problemów z tytułu "rzadkiej" wymiany filtra nigdy nie miałem.
 
Wymieniać co max 2 lata :)
Ale koszt do diesla to nie 20zł, raczej bliżej 200

Pozdrawiam,
 
@rob_roy o to mi właśnie chodzi. Wszyscy mówią 2 lata, ale czy ktoś ma jakiekolwiek potwierdzenie na te słowa ?

U mnie przy 8 latach nic się nie dzieje. Sprawdzałem kiedyś filtr z innego auta w środku i nic tam niepokojącego nie widziałem. Wydaje mi się że jakość paliw na renomowanych stacjach jest ok.
 
Ja tam wymieniam komplet filtrów co roku, czyli co ok 10-12k km. Koszt w TDI stosunkowo niewielki. Paliwa kosztuje ok 60 zł Mann. Niewiem jakoś tak nie ufam tekturze, która się tapla praktycznie cały czas w cieczy :D

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Właśnie, dobrze powiedziane.
Myślę że jest duże ryzyko że taka tekturka polatach się przedziurawi i wszytko pójdzie w pompę

Pozdrawiam,
 
@rob_roy o to mi właśnie chodzi. Wszyscy mówią 2 lata, ale czy ktoś ma jakiekolwiek potwierdzenie na te słowa ?

U mnie przy 8 latach nic się nie dzieje. Sprawdzałem kiedyś filtr z innego auta w środku i nic tam niepokojącego nie widziałem. Wydaje mi się że jakość paliw na renomowanych stacjach jest ok.
Pytanie że mowa o PB czy ON. 8 letni filtr w dieslu pewnie nie przetrwał by takiej próby. Ja wyciągałem z e39 filtr który miał 15 lat i 300 tys. Przebiegu i był czarny ale działał. W Dieslu pewnie było by inaczej bo np. z ciągnikow wyciągam filtry w stanie agonalnym po 500 mth.
 
A co sądzicie o filtrach Kamoka? :D Zakupiłem właśnie testowo filtr kabinowy. Robią nawet te filtry nowego typu antyalergiczne i łapiące pył PM2.5. Kupiłem i sprawdzę. Cena ponad 2 razy mniejsza niż u niemieckich konkurentów typu Bosch i Mann.
 
Zastanawiałem się, do bmw kabinówka kamoka 33zł a filtron węglowy 56, knecht 68
 
Miałem kilka razy kabinówkę Kamoka. Filtr jak filtr. Bardzo podobny do Filtrona.
 
Ciekawe jest to, że tani filtr oleju kamoka który kiedyś kupiłem miał zalaminowaną folią stronę gdzie się przykęca.
Natomiast w droższych Bosch i Filtron nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
 
Ponoć Kamoka ten anty smogowy jest bardzo wporzadku, będę go testował u siebie teraz zamiast węglowego Filtrona.
 
Ponoć Kamoka ten anty smogowy jest bardzo wporzadku, będę go testował u siebie teraz zamiast węglowego Filtrona.
No wziąłem testowo mam nadzieję, że będzie ok. Ten antysmogowy do Mercedesa 30 zł a Mann 140 zł... :D

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
No to ciekawa opcja :)
Lata teamu miałem Scenica 1.9 dci. Miał 9 lat jak go kupiłem i nie wyglądał, jakby miał zmieniany filtr paliwa - przynajmniej przed moim zakupem. Sam jeździłem kilka lat i filtr wymieniłem raz chyba. Teraz auto ma 20 lat i nadal jeździ w rodzinie bez żadnego problemu a od mojej wymiany nie miał wymienianego tego filtra. Sam wiesz, jak jest z ciągnikami - rolnicy maja często swoje beczki - paliwo jest przelewane w różny sposób - ekspozycja na kurz i brud moim zdaniem o wiele większa, niż w aucie osobowym. Wystarczy spojrzeć na filtr powietrza po godzinie kultywacji podczas jakiejś suszy :) .
 
Back
Top