• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Filtry

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Jest seria Mann Frecious Plus, ale nie do każdego modelu auta występuje. Można sprawdzić na oficjalnym katalogu online produktów Mann.
Tak wiem. Do mojego występuje ale wszedzie brak. Znalazłem na jednej stronie z filtrami i zamówiłem. Następnie dostałem telefon że brak i wymieniłem na węglowy
 
Każdy filtr filtrona ma bioaktywną konstrukcję. Do tego węgiel i jest komplet. A to że tańszy to można częściej wymienić jeśli ktoś na to zwraca uwagę.
 
A zakładał ktoś większy filtr oleju od fabrycznego? Czy to ma jakikolwiek sens czy nie bardzo?
 
@mozi21 , wiem że u mnie w Renault jest dosyć mały filtr (wspólny dla benzyn i diesla 1.5 dCi - puszkowy), a później dla tego diesla dali większą puchę z innym numerem filtra. Oba do mnie pasują i niektórzy jeżdżą na takich nawet o tym nie wiedząc - myślę pod kątem diesla. Czy jest sens się w to bawić - można rozważyć, tylko, że są inne ciśnienia otwarcia filtra podane.
 
A ciekawe jeśli jest takie samo ciśnienie otwarcia i ogólnie taki sam filtr tylko większy. Czy to może mieć jakieś negatywne skutki
 
A zakładał ktoś większy filtr oleju od fabrycznego? Czy to ma jakikolwiek sens czy nie bardzo?
Ja kiedyś przez pomyłkę kupiłem większy filtr do brata 1.8T, moim zdaniem nie ma to sensu i w sumie nie wiem też, co miało by to zmienić. Zdecydowanie lepiej po prostu regularnie filtr z olejem wymieniać.
W samochodach serwisowanych w trybie LL może miało by to sens, bo podnosisz też pojemność filtra na zanieczyszczenia, ale przy regularnym serwisie, tym bardziej w wielu przypadkach na skróconych interwałach, taki zabieg nie ma sensu.
 
Jeśli chcesz jeździć tym samochodem do końca świata i jeden dzień dłużej to może i jakiś tam sens jest. Gdzieś tam coś widziałem na yt jak ktoś założył czujnik otwarcia zaworu bocznikowego. Otworzył się po dość małym przebiegu. Czyli olej poszedł niefiltrowany w obieg.
I są też tacy którzy wymieniają filtr w trakcie interwału.
 
W 307 benzynie wymieniam sam wkład i po 10000 jest czysty, tz nie jest zalepiony nagarem, nie ma drobin metalu ani szlamu. Myślę więc że jak ktoś trzyma interwał i ma czysty silnik to nie ma potrzeby.
 
Bez przesady. Widziałem już filtr oleju który był cały zalepiony syfem i mogę powiedzieć że u mnie po interwale jest ok
 
Nie wszystko widać. To, że „na oko” jest czyste nie znaczy, że pojemność filtra nie została naruszona.
Natomiast oczywiście, że lepiej, jak jest wizualnie niezalepiony od zalepionego 😂
 
Najlepiej mieć dużą puszkę z wkładem i nie zaglądać tylko wymieniać z olejem co 10000 🤣
 
Też uważam, że dyszka to najlepsze co możemy robić dla samochodu 👍
 
Szanowni,
Ostatnio wymieniłem w A4 B9 kabinowy na MANN Frecious Plus FP 31 003, niebawem będę wymieniał oleju, paliwa i powietrza, czy polecacie użyć coś lepszego od firmy MANN czy w zupełności wystarczy?
Dzięki.
 
Widać chyba mało popularny, ale panowie, czy wiecie coś może o filtrach powietrza firmy AQ Auto Quality ? Wiem tylko tyle, że to czeskiej produkcji i ponoć OEM pod Skode i niektore modele VW.
 
Nie słyszałem o tych filtrach, ale jeżeli Czesi produkują je w takiej samej jakości jak świece Brisk, to ja jestem zachwycony :D
 
AQ to generalnie ChRL, jedne rzeczy mają dobre inne takie sobie.
 
@anduAQ to zapewne chińczyk. Bierz naszego Filtrona
 
Back
Top