• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Też uważam, że klocek ceramiczny (gh) cywilny mający współczynnik tarcia lepszy niż oryginał (ff) będzie hamował lepiej już nawet na zimno.
 
Ja z kolei mam mieszane uczucia odnośnie TRW + Ferodo Premier. Mam założony taki komplet w dwóch samochodach (Alfa i Fiat), przez Pabla, więc wady montażu wykluczam, z resztą w obu samochodach tak straszliwie piszczało, że były jeszcze raz zdejmowane, przecierane papierem ściernym, tarcze odtłuszczane i wiele to nie pomogło. Jak piszczały w Alfie, tak piszczą dalej, przy niskich temperaturach jest totalna tragedia, w lecie jak się nagrzeją jest trochę lepiej. Zdecydowałem się na taki zestaw, bo na Alfaholikach do normalnej jazdy jest polecany. W obu autach były docierane prawidłowo, nic to nie zmieniło. Wcześniej miałem do czynienia z Ferodo Premier w Volvo S60 i przez pierwszy cały sezon piszczały niezależnie od temperatury, później przestały. Co ciekawe, gdy kupiłem do Volvo C30 oryginalne klocki na przód i tył, w pudełku Volvo z boku był napis ATE, a na klockach jak byk Ferodo. W C30 nie piszczą, nawet nie wymagały specjalnego układania, a były założone same klocki, tarcze zostały oryginalne. Także bądź tu mądry... Miałem kiedyś też Volvo S40 T5 i klocki ATE (zwykłe) to auto zjadało na śniadanie, może przez ASB ale 2 lata to maks co udawało się wycisnąć z kompletu na przód... ale nie piszczały. 😁
 
@Alex tak tylko w ramach wyjaśnienia to nie są ceramiki o tym o czym piszesz?
 
Alex, Ferodo Premier to nie te same klocki co kiedyś. A wszystko popsuło się od zmian formulacji. Teraz Ferodo Premier jest tzw. "eco Friction", czyli klocki gdzie nie stosuje się miedzi, albo stosuje się w bardzo małej ilości. Nie wiem czy pamiętasz stare klocki Ferodo Premier w czerwonych pudełkach, zawsze pozytywnie je wspominam, auta stawały dęba, hamulce robiły się bardzo ostre. Ostatnie Premiery które zakładałem do Zimmermanów Sport nawiercanych, nie robiły już tak roboty (ale tragedii też nie było).


Ate Ceramic nie ma nic wspólnego z klockami ceramicznymi stosowanymi w motorsporcie. Cywilny klocek ceramiczny nie będzie też hamował lepiej na zimno, ja mam dokładnie odwrotne uczucia. Te klocki bardzo słabo hamują,trzeba mocno naciskać na pedał, takie są moje doświadczenia. I nie mam pojęcia dlaczego na tych klockach współczynniki tarcia są tak wysokie (GH), skoro to słabo hamuje. Zamiennik jakości OE z oznaczeniem FF dla mnie hamuje zdecydowanie lepiej niż "Ceramic" z oznaczeniem GH.

1.jpg
2.jpg
 
Też uważam, że klocek ceramiczny (gh) cywilny mający współczynnik tarcia lepszy niż oryginał (ff) będzie hamował lepiej już nawet na zimno.
Nie, oczywiście że nie. To są najzwyklejsze klocki, to o czym piszę, zarówno Ferodo, jak i ATE.
W kwestii "ceramicznych" klocków, to uważam że powinno się stosować cudzysłów, przecież ATE Ceramic, Jurid White itd. to nie są żadne ceramiczne klocki, mają okładziny, które pylą na inny kolor niż klasyczne klocki ale wyciąganie jakichkolwiek wniosków na temat ich rzekomo wyższej skuteczności, to jakaś pomyłka. @Plywak ma 100% racji, klocki ceramiczne to marketing w najczystszej postaci. Przecież zestawy hamulcowe, szczególnie o dużych rozmiarach w technologii ceramicznej, to kilkanaście tyś. zł najmarniej...
 
@Alex jak chcesz to sobie weź w cudzysłów moje wcześniejsze wyrażenie albo uznaj mój zapis w tym konkretnym przypadku jako ATE Ceramic bo właśnie do tych klocków się odnosiłem. Też nie do końca masz rację bo ATE Ceramic mają w składzie ceramikę dlatego pylą w innym kolorze. Więc nie jest to oczywiście, że nie tylko właśnie tak ;)
Nikt tu nie pisał o sportowych układach hamulcowych tylko o ATE oryginal albo ceramic.
 
@Alex jak chcesz to sobie weź w cudzysłów moje wcześniejsze wyrażenie albo uznaj mój zapis w tym konkretnym przypadku jako ATE Ceramic bo właśnie do tych klocków się odnosiłem. Też nie do końca masz rację bo ATE Ceramic mają w składzie ceramikę dlatego pylą w innym kolorze. Więc nie jest to oczywiście, że nie tylko właśnie tak ;)
Nikt tu nie pisał o sportowych układach hamulcowych tylko o ATE oryginal albo ceramic.
Jasne, jasne, luz ;)
 
Wracając do klocków "ceramicznych" taki wynalazek nabyłem do konia. Jako, ze mało zamienników i nie za bardzo jest w czym wybrzydzać zdecydowałem się na EBC zobaczymy ile to warte.

zXs63oy.jpg
 
P_20200528_173636_vHDR_On.jpgP_20200528_173658_vHDR_On.jpgP_20200528_173706_vHDR_On.jpg

Ktoś z was spotkał się z OMP Road&Sport?
W necie cisza, gdzieś tam czasami pojawią się stare tematy że niby spoko ale tak to nic nie wiadomo, klocki delikatnie mówiąc nie istnieją więc jak mniemam nie są już produkowane, co ciekawe OMP a w środku metelligroup.
Na stronie OMP nawet nie widziałem zakładki o klockach hamulcowych.
Już niebawem założę wraz z 4 tłokowym zaciskiem do Alfiny, ale chciałem zgłębić temat z czystej ciekawości a tu dupa :( nawet do Lancera czy Subaru nie mogę znaleźć tych klocków a wymiarowo to samo co zacisk ze 166.
Od klocków wali gorzej jak z murzyńskiej chaty, jak przyszły nim otworzyłem paczkę to mnie zastanawiało co tak capi
 
Klocki tak mają jeśli chodzi o smród. Trza było brać sprawdzone Galfery z tanich klocków. Chciałem do kunia ale nie było ani Galferów ani Ferodo DS :/
 
A tam smród mi nie przeszkadza :p to i tak będzie siedziało na aucie tylko to się rzuciło dość szybko w nozdrza, z ciekawości wąchałem klocki do BMW (taki tam etap ewolucji dzieci wąchają kleje starsze dzieci wąchają klocki hamulcowe hahahaha) i zauważyłem ciekawostkę że mintex miał wyczuwalną woń ale znacznie słabszą niż OMP, natomiast remsa kompletnie bezwonna.
Znajomy mi mówił że na własnym doświadczeniu stwierdza że im gorzej capi klocek tym lepiej hamuje
 
Nie z powodu smrodu tzreba było brać sprawdzone klocki, a z powodu tego, że są sprawdzone ;) Ogólnie metelli robi jedne z tańszych części zamiennych wiec szału bym się po tych klockach nie spodziewał. Na pewno różnice odczujesz ale zapewne spowodowaną zmianą sytemu hamulcowego na większy.
 
OMP już nie oferuje, potwierdzone info bo sam kopałem temat. Można jeszcze jakieś resztki wyłapać na rynku.
 
Co do ceny to aż takiej różnicy mi nie robiła początkowo byłem nastawiony na klocki stoptech tyle że cena klocków do tego 4 tłoka to jest jakiś dramat, znaczy się mówimy o czymś więcej niż podstawowy klocek, przykładowo DS2500 to 750 zł stoptechy to rejony 550 zł a te OMP wyrwałem za 350 zł z w sumie leżaków magazynowych, a że ciężko było coś znaleźć o tych klockach w necie to stwierdziłem że zaryzykuje :)
Ja już tak mam że na przekór wszystkiemu nie lubię "płynąć z prądem"
Szczerze nie spodziewałem się że w pudełku brandowanym OMP znajdzie się produkt metelli

Ciekawostka Galfery B1.G102-0417.2 bo takie wyskakują w ich katalogu są niedostępne, mimo iż w katalogu status "normalny"
A przez Lancera czy Subaru nie chce mi się szukać może by się znalazły
 
A gdzie szukasz klocków Galfera? Trzeba o nie pytać dystrybutorów bo chociaż w katalogu producenta wisza jako niedostępne to miesiąc góra dwa i są.
 
Za Galfera High Performance pod ten sam zacisk płaciłem niecałe 400zł. Ja kupowałem od Alfy bo do Renaulta były droższe i tylko na zamówienie. Do Alfy od ręki.

Teraz zamawiałem te EBC, niby na zamówienie i czas realizacji od 7 do 14 dni roboczych, a doszły w 4 dni.
 
Last edited by a moderator:
brakes.pl w połowie stycznia:
"
Galfer powinien dotrzeć najwcześniej za ok. 4-5 tygodni. Obecnie
produkcja i dostawy wróciły już do normy, więc nie spodziewamy się
jakichś znaczących opóźnień. Jednak podany czas to minimalny okres
oczekiwania.
Planujemy także dalsze zwiększanie stanów magazynowych. Już w zeszłym
roku znacząco je podnieśliśmy, a w tym planujemy to zrobić po raz
kolejny. Z dostępnością będzie więc co raz lepiej.
Niestety ceny które Pan widzi w naszym sklepie niebawem zauważalnie
wzrosną. Galfer zmienił cennik na początku roku i my też niebawem go
zaktualizujemy."
 
Tak z ciekawości wklepałem w google, ale nie dziwi mnie brak klocków :) Tarcze 330x32 aktualnie oferowane są tylko przez ATE, Brembo, Bosch i w sumie tyle tam jeszcze ze 3 dostawców typu A.B.S. się znajdzie ale to raczej nie są produkty warte uwagi.

Pod ten sam zacisk? Z ciekawości gdzie kupowałeś bo coś nie widzę.
P.S.
Odrobina grzebania przywiodła mi FDHP1050 ale nie ma wymiarów, a ten model klocków wyskakuje również do Mazdy CX7/CX9 a nie kojarzę żeby tam był 4 tłok
 
Jeśli ktoś ma dojścia w InterCarsie to można wyrwać Ferodo korzystnie. Chętnie przetestowałbym natomiast Brembo Xtra.
 
brakeparts.pl brałem galfery z Alfy 159 bez problemu pasowały do Renaulta


Tylko, ze ja płaciłem 100zł mniej rok temu :)
 
Back
Top