• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@Skiper ja mam u siebie przód i tył tarcze (obie wentylowane) Zimmermana Sport Coated Z od ubiegłych wakacji, z przodu z klockiem Brembo X-tra z tyłu standardowy Bosch
Są ciche , nie zużywają się (25 tys przebiegu) i nawet zarysowanego rantu brak. Klocki jak dla mnie wyglądają jak nowe.
Plusy tarcz dziurkowanych : na mokrym biorą od razu bez chwili zawahania i czyszczą klocki więc nie masz przypaleń
Minusy: autentycznie brak po za ceną która jest wyższa niż pełnych
Ale Ty chcesz klocki które hamują czy nie ważne hamowanie aby tylko nie brudziły felgi.????
Powiem Ci tak czy zabrudzą Ci felgi po 1 dniu czy po dwóch to i tak na 3 dzień w każdym przypadku będziesz miał brudne felgi ;)
Ja bym brał to co lepiej hamuje
 
Jakie macie zdanie na temat tarcz z dziurami/perforowane, myślę o Zimmermann
Mam te tarcze wraz z klockami Galfer Sport HP 1050 i w 2 tonowym aucie które ma problem z przegrzewaniem seryjnych hebli sprawują się bardzo dobrze.
 
Nazwa pasuje, dobry przykład, myślę tył/przód wentylowane i dziurkowane. @MarcinM-Lbn masz dziurkowane ? Czy zdarzyło ci się ostro na nich wyhamować, np. z 160 na 100km/h ?
 
Co do tarcz i klocków Zimmermann to stanowczo odradzam. Miałem założony nowy komplet tarcz i klocków (Zimmermann Sport) w rozmiarze 305mm pod zacisk Brembo i niemiłosiernie piszczały, pomimo nakładek antywibracyjnych od Lancera Evo, oraz użycie past/żeli wyciszających.

Problem rozwiązało przejście na tarcze i klocki TRW.
 
Mój ojciec 3 rok jeździ na komplecie Zimmermann na obu osiach i zero problemów - jak dbasz tak masz.
 
Opisałem swój przypadek, to że ja miałem problem nie znaczy, że u kogoś innego też musi on wystąpić. Mogła wystąpić u mnie jakaś wada materiałowa w samej tarczy, bo to w niej leżał problem.

"Jak dbasz tak masz" jest tutaj nie ma miejscu.
 
Może niepotrzebnie użyłem słowa "stanowczo" jednak uważam, że to odpowiednie miejsce do wyrażenia swojej opinii o danym komplecie hamulców w konkretnym samochodzie.
 
A nie pękają Wam te tarcze w miejscu nawierceń?

W zasadzie jest to czysta fizyka, w końcu materiał w miejscu dziurek stygnie szybciej niż tu gdzie jest pełna tarcza.
 
Wśród moich znajomych czy u mnie nigdy się tak nie zdarzyło, jednak widziałem zdjęcia tarcz w Internecie, które pękły właśnie w taki sposób. Z wiadomych przyczyn nie jesteśmy jednak w stanie stwierdzić jak ktoś te hamulce traktował. Przy normalnej jeździe prawdopodobieństwo takiego uszkodzenia jest znikome. Często takie tarcze są dosłownie upalane na torze i wytrzymują tam skrajne temperatury więc na drodze tym bardziej się sprawdzą.
 
@Skiper tak mam nawiercane i u mnie są z przodu i z tylu. Mój model ma tez wentylowana tarcze z tylu i mam hamulce cztero tłoczkowe. Tak hamowałem ostro i żadnych problemów nie było.
5762AC2D-744F-46B9-8BA1-BF4F72EEF564.jpeg
Ja jeżdżę normalnie nie wyczynowo na torze. Ale na autostradzie nie raz hamowałem z około 200 km/h i działają dalej ;) zdecydowanie mocniej biorą hamulce bo opony maja problem z utrzymaniem przyczepności przy ostrym hamowaniu.
Sa tez ciche .
Post automatically merged:

Czytałem wiele opinii o klockach Zimmermana i są słabiutkie . Większość odradzała ich i lepiej wziąć produkty bardziej renomowanych producentów .
tarcze są ok ,
Mam kolegę który kupił tarcze EBC groove do golfa 7 Gti i po 2 miesiącach pokrzywil a kosztują majątek w porównaniu do Zimmermana . Wiec reguły nie ma
 

Attachments

  • 9397B15A-30F3-4BE5-AAC0-594D5285F565.jpeg
    9397B15A-30F3-4BE5-AAC0-594D5285F565.jpeg
    2,6 MB · Odwiedzin: 145
Last edited:
A jak wychodzi ze zużyciem klocków, kontra takie tarcze ?
Opinie są takie, że owszem hamowanie lepsze, staje demba, ale klocki szybciej się kończą i mogą się pojawiać na tarczach jakieś bruzdy. Pomijam efekty dźwiękowe, które mogą być mocniejsze.
Nie zauważyłem nadmiernego zużywania klocków. Ja dostałem te hamulce już z autem. Może po zużyciu klocków ktoś będzie stwierdzić przebieg ;) . Auto waży ponad 2t. Hamulec jest od samego początku bo i taka też jest m.in funkcja tych otworów. Mają za zadanie odprowadzić m.in gazy które wytwarzają się podczas hamowania i mogą tworzyć poduszkę między klockiem i tarczą. Hamulce nie powodują żadnych efektów dźwiękowych ani drgań. Ja autem zrobiłem 14 tyś. km. Na tarczach nie ma progów.
20210216_211819.jpg

20210216_211755.jpg

Tył:
20210216_211738.jpg
 
Last edited:
@Skiper
Odpowiadając na Twoje pytania -wątpliwości
1. Nie zauważyłem szybszego zużycia. Klocki tez pylą normalnie .
2. nie możliwe aby powstały bruzdy gdyz otwory czyszcza klocek . Najczęściej piach lub kamień wbity w klocek rysuje tarcze .
3. Absolutnie tarcze wiercone nie są głośniejsze . Tez się tego bardzo obawiałem ale absolutnie nic takiego nie występuje . Przynajmniej w zimmermanach sportach .
4. z tym hamowaniem i stawaniem dęba to przesada . Chyba ze do tych tarcz weźmiesz super klocki z wyczynowymi mieszankami . Im klocek bardziej sportowy to może generować różne efekty przeszkadzające w normalnej eksploatacji np dźwięk , szybkie zużycie tarcz albo duże pylenie . Ale wg mnie do normalnej jazdy takie klocji z wyczynowymi mieszankami sa nie uzasadnione . Bardziej praktyczne będą klocki z podniesionymi parametrami wytrzymałości na temp i lepszej mieszance ale z homologacja E90R. Takie do ulicznych wyścigów. Każdy klocek mający homologację E90R jest klockiem dopuszczonym do ruchu w EU i spełniającym określone parametry. Klocki wyczynowe juz tego nie maja bo sluza do innych celów .
 
Last edited:
Ja znam dwie opinie o tych tarczach.
1. Ostre hamowanie i bicie, po założeniu ponoć było OK sprawdzane, reklamacja i nie uznana, zły montaż.
2. " Jeśli idzie o tempo zużywania się to nie jestem w stanie odpowiedzieć, bo tym autem jeżdżę mało. Z jakiegoś powodu przednie tarcze zdeformowały się po wewnętrznej stronie, więc musiałem wymienić tarcze i klocki z przodu - trudno powiedzieć, czy to jest częste zjawisko, po raz drugi nie wystąpiło na razie. Tak czy inaczej - badzo dziwne, zewnętrzna strona wyglądała OK, a od wewnątrz porobiły się zagłębienia, które pokryły się rdzą i ze względu na krzywiznę klocki nie były w stanie tej powierzchniowej rdzy usunąć. Pierwszy raz się z czymś takim zetknąłem, na pewno nie jest to coś, co standardowo rozumie się pod pojęciem pokrzywionych tarcz.

Z tyłu jest wciąż jest ten sam komplet, co na początku. Powłoka wygląda OK - ale znowu, samochód nie jest intensywnie używany, więc trudno powiedzieć jakby to wyglądało, gdyby jeździć np. 25 kkm rocznie. Pył z klocków też nie jest wielkim problemem. "

Tu muszę dopytać, o bicie na kierownicy i czy wymiana na gwarancji.

Problem rozwiązało przejście na tarcze i klocki TRW
Może tylko w kompletach Zimmermann nic nie piszczy, skoro komplet TRW załatwił sprawę. Mnie martwią inne sprawy bardziej.

A nie pękają Wam te tarcze w miejscu nawierceń?
No i to jest zastanawiające, bo pełne i perforowane w tych samych rozmiarach mają te same kg napisane, w sklepie powiedzieli że perforacja nie ma na różnicę wagi wpływu. Przecie dziurkowane powinny być lżejsze.

Dziurki to tak szybciej stygnie, mniej się grzeje, mocniej hamuje, ale i skrobie klocki z jakichś opiłków wczepionych, odświeża powierzchnię klocka. W sklepie twierdzą, że "Co do zużycia klocków na tarczach wierconych to będzie szybsze ale nie zauważalnie, skoro podnosimy skuteczność czyli zwiększamy tarcie to musimy się liczyć ze spadkiem trwałości. Z drugiej jednak strony zmniejszamy nieco temperatury panujące w układzie a to też ma znaczący wpływ na zużycie elementów. Reasumując ani ja ani nasi klienci nie odczuliśmy zmian w tej kwestii."
Wśród moich znajomych czy u mnie nigdy się tak nie zdarzyło, jednak widziałem zdjęcia tarcz w Internecie, które pękły właśnie w taki sposób. Z wiadomych przyczyn nie jesteśmy jednak w stanie stwierdzić jak ktoś te hamulce traktował. Przy normalnej jeździe prawdopodobieństwo takiego uszkodzenia jest znikome. Często takie tarcze są dosłownie upalane na torze i wytrzymują tam skrajne temperatury więc na drodze tym bardziej się sprawdzą
No wszystko OK, ale nie chciał bym kupować tarcz sport i czaić się przy hamowaniu. Miałem w pamięci te tarcze od 2017r i w tym sklepie jakoś cenowo nie poszły wyżej bardzo, ale są drogawe, a klocki to już 100pln więcej od reszty. Co do różnych historii, może w rozmiarze tarcz jest jakiś klucz. duże fi bardziej coś, a małe już nie.

@MarcinM-Lbn @MP_MOTORS możecie określić ile te tarcze mają, w kontekście ruszenia przez rudą tych powłok ?
Co do bruzd, słyszałem o bruzdach zaraz za otworami.

Zastanawiam się, czy na moje warunki i może 8kkm/rok, warto w to iść. Bo tak o ile ciężkich warunków dla tych kompletów nie będzie, to nie chciał bym się zastanawiać czy coś nie tak będzie z czasem. Oczywiście ładnie to wygląda, ale może rozsądnie i bez zastanawiania o przyszłość, będzie iść w tarcze lite, same wentylowane, bo ten producent ponoć notorycznie nie uznaje reklamacji.

Sama wymiana tarcz, klocków i płynu da spore efekty na + natomiast dalej to już efekt wizualny kontra problemy ewentualne. Nie szukam czegoś na tor, myślałem o widoku + coś tam poprawić bardziej niż standard.
 
Last edited by a moderator:
@Skiper do normalnej jazdy i takiego rocznego przebiegu to zdecydowanie fanaberia . Ale ludzie nie takie rzeczy robią ;)
Widzę ze zbierasz same negatywne opinie z netu i przyjmujesz ze tak jest i koniec. Tych co piszą o tarczach pozytywnie traktujesz z niedowierzaniem . Masz dwóch użytkowników Zimmermana sport w mocnych autach i piszemy Ci ze nie ma z nimi problemów . A Ty dalej swoje i mnożysz wątpliwości . Pamiętaj ze każdy zadowolony z nich nie będzie pisał ze są ok . Piszą ludzie niezadowoleni i dodatkowo wkurzeni przez brak uznania reklamacji przez dystrybutora Zimmermana w Polsce . Jak jak ja je kupiłem to dostałem instrukcje co należy zrobić aby spełnić warunki gwarancji . Np sprawdzić miernikiem piastę a następnie powtórzyć mierzenie założonej tarczy . Ludzie zaś reklamujący tarcze mierzą dopiero jak zaczynsja reklamować tarcze . Fakt postawa przedstawiciela rozwala i podnosi cisnienie jak podchodza do reklamacji . Ale poczytaj ile złych opinii jest o produktach ATE i braku uznawaniu reklamacji. Ja zawsze montowałem w autach ATE i nigdy nie bylo problemów .
ruda zaatakowała mocno tarcze po ataku tej zimy jak zaczęli sypać tony soli. Wcześniej nie było śladu na malowanych na szaro elementach . Normalnie to klocek ładnie dociera powierzchnie tarczy i jest idealnie metaliczna .
Poczytaj o klockach brembo z serii xtra line. Powinny Ci podpasowac do zwykłej tarczy . Są lekko podrasowane i cena sensowna .
 
No tak może być, zadowoleni nic nie piszą, a nie zadowoleni zawsze piszą. Wasze przykłady biorę pod uwagę, ale jak piszesz w moim przypadku może to być przerost formy nad treścią, tylko względem wyglądu. Raczej nie wykorzystam takich tarcz własności, a pojedynczy jakiś przypadek to mały powód. Ze spełnieniem warunków gwarancji, też masz rację, kto by tam mierzył tyle razy i to mogą być podstawy złych komenti. Aby to tak pomierzyć, to pewnie w warsztacie coś doliczą.

Jeśli miał bym iść w lite/wentylowane to chyba pozostanę przy tych Zimmermann, cenowo różnice mniejsze, ale klocki i szczęki innej firmy bo tu już mają drastyczne różnice cen. Mam jeszcze trochę czasu, myślę dalej.
 
@Skiper Te klocki wytrzymują więcej niż zwykłe, więc nie wiem o jakie "czajenie się z hamowaniem" Ci chodzi. Bardzo ważną rzeczą jest odpowiednie ich traktowanie na początku tj. delikatne hamowanie przez pierwsze 500-1000km aby w układzie tarcza-klocek wszystko się ułożyło tak jak powinno. Potem można już jeździć i hamować normalnie.
 
Textar Tarcze p. 312mm t. 280mm (1400kg)+klocki=dziadostwo, po rozgrzaniu mocny fading/hałas od przedniego kompletu.
Drugie auto p.308mm t. 264mm (1250kg) i założony budżetowy komplet Hart Premium i jestem bardzo zadowolony, o kilka klas lepsze niż ww.
 
Ile na tym Harcie przejechałeś??
 
Back
Top