• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Każde inne krzywiło, bo za mała średnicę do wagi auta zastosowali.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

Dokładnie tak. Na fabrycznych tarczach jeszcze to działa, ale już na zamiennikach z niższej półki bardzo szybko wychodzi podczas jazdy na autostradach.


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Co do tarcz, to chyba skłonię się na Zimmermann bez dziurek, a klocki te co piszesz sam tył 300pln. W tym sklepie po dobieraczce wychodzą tej firmy tylko na tył, dopytałem w sklepie jeszcze. A te EBC to są twarde ?
Właśnie te tarcze sport mają inny materiał i inny proces produkcyjny , Zimmermann zwykła już nie będzie taka wytrzymała.
Sport mają też inne tolerancje bicia fabrycznego .
Sport normy są wyśrubowane.
Otworki lub brak to nie ta sama tarcza .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Jak dla mnie Textar tarcze, klocki dają rady. Ja polecam. Mam założone na 2 samochodach i na jednym zrobiły 65 tyś i są ok. Na drugim 15 tyś, tylko jazda cywilna.. Brak zacięcia do jazdy sportowej samochodem . Jak komuś hamulce piszczą proszę poczytać o patentach związanych z tym. Co należy zrobić. Moje w żadnym samochodzie nie piszczą. Do tego za jakość hamowania odpowiada płyn hamulcowy. W samochodzie mniej to widać , wymieniając w motocyklu byłem zdziwiony jak inaczej pojazd hamuje. Drobiazg a jaki ma wpływ. Tak samo tłoczki, poprawne ich działanie.

U mnie nawet tarcze "hubabuba" działała jakoś. Ale wymieniając tarczę hamulcowa wszystko czyszczę, maluję. Tylko że sam się z tym bawię. Więc mam czas, na schnięcie itd
 
@wuwok Co należy zrobić aby nie piszczały? Bo ja zrobiłem wszystko i dopóki były Zimmermanny to nic nie dawało efektu
 
Smar ceramiczny, tak samo klocki należy podkleić. [dobre, droższe klocki mają już podkładkę antywibracyjną, tanie już nie. Te podkładki do kupienia nawet na aledrogo ] To nie tarcze piszczą a klocki które wpadają w rezonans . Prowadnice hamulca wyczyścić, pomalować potem smar ceramiczny...
 
Zgoda piszczą klocki, jednak podklejanie i stosowanie specjalnych smarów, nakładek antywibracyjnych nic nie dawało. Przetestowałem z pomocą mechanika, który się tym problemem zajmował wiele różnych kombinacji i czterokrotnie wracałem z reklamacją, że usterka nie została usunięta. Mniej więcej wyglądało to tak:
- Tarcze Zimmermann, klocki Zimmermann + nakładki antywibracyjne z Lancera EVO + regeneracja zacisków hamulcowych = pisk
- Tarcze Zimmermann, klocki Bosch + nakładki antywibracyjne z Lancera EVO = pisk
- Tarcze Zimmermann, klocki Bosch + nakładki antywibracyjne z Lancera EVO + żel wyciszający i smar ceramiczny = pisk
- Tarcze Zimmermann, klocki TRW + nakładki antywibracyjne z Lancera EVO + żel wyciszający i smar ceramiczny = pisk
- Tarcze TRW, klocki TRW + nakładki antywibracyjne z Lancera EVO + żel wyciszający i smar ceramiczny = cisza

Opisałem swój przykład na grupie posiadaczy 159 i parę osób potwierdziło że zdarzały się u nich problemy z tarczami Zimmermann przystosowanymi do systemu hamulcowego Brembo. Sporo osób było jednak zadowolonych z takiego zestawu.
 
Ciężko mi się wypowiedzieć. Ja naprawiam swoje i w rodzinie, samochody hobbistycznie :) A próbowałeś klocki TRW do tych tarcz? Ja bym "dopasował" klocki do tarcz. :)
 
Jak napisałem powyżej jedną z konfiguracji były tarcze Zimmermann i klocki TRW. Mechanik odesłał tarcze na reklamację, co z tego wyszło nie wiem, bo koszty wziął na siebie, a mi w tej cenie założył inny zestaw ;) Z reguły też przy autach sam grzebię, ale tym razem nie miałem czasu i w sumie dobrze się stało, bo jakbym miał sam tak eksperymentować to byłbym sporo kasy w plecy ;)
 
@wuwok Co należy zrobić aby nie piszczały? Bo ja zrobiłem wszystko i dopóki były Zimmermanny to nic nie dawało efektu
Jeśli klocki piszczą to oznacza , że wpadają w drgania wtedy klocek na brzegach szlifuje się pod kątem 45⁰, to zmniejsza efekt popiskiwania.



Jak napisałem powyżej jedną z konfiguracji były tarcze Zimmermann i klocki TRW. Mechanik odesłał tarcze na reklamację

Nie napisałeś co było powodem, może tak ci powiedział bo skopał montaż tarczy i chciał ukryć swoje niedoróbstwo.

Piastę czyści się do białego i między bicie . Nie może być więcej jak 0.04 mm.
Montuje się tarcze i znowu pomiar , tolerancja na zewnątrz krawędzi tarczy to 0.07mm .

Jeśli były wadliwe to powinien to stwierdzić przy montażu, a puścił na zasadzie może klient się nie kapnie.

Trzeba mierzyć , bo nie udało się człowiekowi zrobić idealnego koła , czy płaszczyzny.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Dobre klocki już mają boki obronione.
 
Klocki były fabrycznie fazowane (szlifowane pod kątem).
Bicie na piaście nie przekracza u mnie 0.02 w jednym kole i 0.01 w drugim.
Przy pomiarze tarcz mnie nie było, ale to dobry specjalista i ufam że taki pomiar też wykonał, jak nie za pierwszym razem to przy pierwszej reklamacji już na pewno.

Nawet najlepszej firmie zdarzają się błędy jakościowe / technologiczne. Czasami łatwiej jest to zaakceptować niż doszukiwać się na siłę błędów mechanika lub użytkownika.
 
Właśnie te tarcze sport mają inny materiał i inny proces produkcyjny , Zimmermann zwykła już nie będzie taka wytrzymała.
Sport mają też inne tolerancje bicia fabrycznego .
Sport normy są wyśrubowane.
Otworki lub brak to nie ta sama tarcza .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Czy to potwierdzone informacje? Jakieś źródło?
 
Czy to potwierdzone informacje? Jakieś źródło?
Potwierdzone , czytaj neta jest sporo info.
Same otworki już przecinają siły rozszerzające obwodowe , gdy tarcza szybko się rozgrzewa na zewnątrz, a piasta jeszcze zimna- niektórzy produkują do mocnych aut o dużych średnicach , tarcze pływające, czyli częśc hamującą jest na śrubach w otworach gdzie może się nieznacznie przesuwać względem części środkowej mocującej na piaście .
Widziałeś chyba tarcze do cięcia drewna, do cyrkulatki ? Żeby nie pokrzywioło ma nacięcia i otworki , jest dużo cieńsza i musi mieć nacięcia w strefie temperatury .
Otworki w tarczach hamulcowych mają za zadanie odprowadzać gazy z pod klocka co daje większą skuteczność siły docisku.
Nie raz miałeś do czynienia z żelazkiem na mokrej powierzchni jak drży bo gazy pary go podnoszą, czy mokry garnek postaw na płycie indukcyjnej lub termicznej mocno rozgrzanej to też będzie podskakiwał bo woda zamienia się w parę i zwiększa swoją objętość.
Podobnie wydobywają się gazy z klocków, a że temperatury dużo wyższe to i siła gazów też i potrafi odpychać klocek wtedy mamy po długim ostrym hamowaniu efekt puchnięcia hamulca i zaleca się stosowanie hamowania pulsacyjnego - bo ? , ma to na celu uwolnienie gazów z klocka.
Na otworkach brak tego zjawiska bo otwory je odprowadzają .
Jeszcze lepsze są nacinane tarcze , jednak są drogie i raczej nie do cywilnych wozów.



Klocki były fabrycznie fazowane (szlifowane pod kątem).
Bicie na piaście nie przekracza u mnie 0.02 w jednym kole i 0.01 w drugim.
Przy pomiarze tarcz mnie nie było, ale to dobry specjalista i ufam że taki pomiar też wykonał, jak nie za pierwszym razem to przy pierwszej reklamacji ...
Nadal nie podałeś powodu reklamacji... Mówi się A to i B.
A tak powstają mity.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Czasami to nie jest wina tylko jakości tarczy, ale drgań pochodzących od opon (zdarza się, że na wyważarce nie do wychwycenia). Sam osobiście spotkałem się z sytuacją, mianowicie po wymianie tarczy łożyska piasty (inne felgi + nowe opony) problem drgań powrócił po jakimś czasie. Winna okazała się półoś dokładnie przegub wewnętrzny, luz ledwie wyczuwalny, ale potrafił narobić bałaganu.
 
Właśnie te tarcze sport mają inny materiał i inny proces produkcyjny , Zimmermann zwykła już nie będzie taka wytrzymała.
Sport mają też inne tolerancje bicia fabrycznego .
Sport normy są wyśrubowane.
Otworki lub brak to nie ta sama tarcza .
Fizycznie to inne tarcze, o materiał i proces tych czy tych, zapytam w sklepie, od 26 lat prowadzą też serwis tematyczny.
Ich dotychczasowe info tego nie precyzuje "Zimmermann jakościowo ma najlepsze tarcze w tym przedziale cenowym. Tarcze te produkowane są w Niemczech."
Twierdzą, że dużą rolę odgrywa poprawny montaż i stan techniczny wszystkiego co ma wpływ na działanie układu hamulcowego.

W necie jest wszystko i nic, od marketingu po same złe opinie.
 
@Bodex tarcze wykonane z lepszego materiału to tzw wysoko nawęglane (high Carbon) . Maja lepsza odporność na temp i jej rozprowadzanie . Tanie tarcze absolutnie nie są HC. Nawet znani producenci maja zwykle i HC w swojej ofercie do danego modelu. Słyszałem tez ze żeliwo aby było dobre musi tzw leżakować . Im krótszy jest ten proces tym gorszej jakości sa tarcze. To tak może chaotycznie ale nie pamietam tego artykułu dokładnie, ale takie wnioski zapamiętałem .
fakt ze Zimmerman ma jedne z tańszych tarcz znanych producentów a model Sport jest najtańszym w tej grupie . Nie liczę jakiś chińczyków z niemiecko brzmiąca nazwa
 
@Skiper odpowiedzi przedstawicielstwa Zimmermana w Polsce chyba firma levian to już inna bajka . Wg nich zawsze jest winny montaż . Tarcze nigdy;)
Zreszta wykorzystują to bo nikt nie montuje tarcz wg ich gwarancyjnej procedury
 
Powodem pierwotnej wymiany tarcz i klocków było ich zużycie. Powodem mojej reklamacji usługi było piszczenie całego zestawu i z tego powodu do mechanika auto wróciło za pierwszym, drugim, trzecim i czwartym razem. I wracałoby nadal gdyby usterka (piszczące hamulce) nie została naprawiona.

Skuteczność hamowania Zimmermanna była bez zarzutu, niebyło wyczuwalnych drgań na pedale hamulca, kierownicy ani ściągania auta na jedną stronę podczas hamowania. Jedyną uciążliwością był pisk podczas hamowania i to dlatego Zimmermann mnie zraził.

Co mechanik robił z częściami, które zakładał, a potem zdejmował? Nie wiem. Może je odesłał, może wyrzucił.
 
@Bodex nie chcę pisać A i B, ale podaj gdzie pisze o tej B różnicy tarcz lite/perforowane Zimmermann.

odpowiedzi przedstawicielstwa Zimmermana w Polsce chyba firma levian to już inna bajka . Wg nich zawsze jest winny montaż .
Ich odpowiedź "Tarcze Zimmermann standard i Sport to dokładnie ta sama tarcza, różni się jedynie końcową obróbką, jako dystrybutor mamy trochę lepsze źródła informacji :) "

Oni to robią od 26 lat, wpadli w rutynę i perfekcję może, gdzie indziej w warsztatach to operacja co ileś operacji, może tu są różnice pojęcia i wykonania. O HC dopytam, zobaczymy czy to jest ta końcowa obróbka.
 
Pisałem to już w tym temacie ale nie mam tego jeszcze zbadanego, w czym tkwi szkopuł. Zimmermann gładki nadzwyczaj dobrze opierał się korozji. Moje auto stało pod chmurą po 4-5tygodni i nalot rdzy na Zimmermanach był śladowy, wystarczyło jedno hamowanie. Na TRW które miałem z tyłu było jedno wielkie ognisko rdzy. To samo mam teraz na Clio, przednie i tylne tarcze mam OE Renault i auto mogę umyć, postawić na kilka dni i mam ledwie nalot. W Fordzie mam z przodu i tyłu nie wiem jakie zamienniki ale wystarczą im dwie niepełne doby i ma rude tarcze przez kilkanaście kilometrów jazdy. Wpływ na to mogą mieć klocki a może mieć skład tarcz. Które są HC a które nie - nie strzelam, nie jestem mocny z materiałoznawstwa.
 
Back
Top