• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Gdzieś 1tyś km, chociaż wydawało mi się że nie będzie nic specjalnego bo jak zakładałem przód to jedna miała 0,04mm a druga 0,05mm bicia, bardzo gruba warstwa lakieru. Textar przód miał 0,03mm.
 
Daje im max 5tys km
 
Spokojnie nie mój pierwszy Hart Premium, w doblo jtd pojechały do nowego właściciela po 20tys km, a wolno i lekko u mnie nie było
 
Ciekawe z tymi tarczami.
 
Textary mogą wielu osobą nie pasować bo to klocki z twardą mieszanka.
Ale świat stanął na głowie Zimmermany -be, textar do du..y. ATE katastrofa
Za to małe nieznane chińczyki klepią produkty z których ludzie są zadowoleni. Nikt nie pyta o to czy są wysoko nawęglane tarcze, jak jest z jakością i fadingiem klocków.
Wszyscy są happy , ze takie super i krytykują znane marki ....eh :(
 
Ja kupiłem ostatnio do samochodu żony tarcze i klocki hamulcowe Metelli, auto jeździ codziennie po mieście i hamuje.

U siebie założyłem tylko nowe klocki też Metelli na tarcze TRW i nie mam obiekcji.

Na tory nie jeździmy, z 200km/h nie hamujemy, wszystko zużywa się ładnie równo.
 
Metelli to włoska firma i znany producent części. Produkuje tylko we Włoszech chyba w Lombardii. Więc @luckyboy nie wybrałeś źle ;)
Masz markowy produkt
 
Textary mogą wielu osobą nie pasować bo to klocki z twardą mieszanka.
Ale świat stanął na głowie Zimmermany -be, textar do du..y. ATE katastrofa
Za to małe nieznane chińczyki klepią produkty z których ludzie są zadowoleni. Nikt nie pyta o to czy są wysoko nawęglane tarcze, jak jest z jakością i fadingiem klocków.
Wszyscy są happy , ze takie super i krytykują znane marki ....eh :(
Mam textary i zanim się rozgrzeją to piszczą masakra jakaś, na początku było ok . A co do Harta to chyba jak się trafi znajomy kupił do Leona na tył mówi tanie i dobre patrzę a tam próg taki jak by miał z 50 tys przejechane hehe.
 
Metelli to włoska firma i znany producent części. Produkuje tylko we Włoszech chyba w Lombardii. Więc @luckyboy nie wybrałeś źle ;)
Masz markowy produkt
Wydaje mi się że marka nie jest u nas popularna, a ceny mają bardzo przystępne.
 
Oprócz Textar które parę lat temu były znakomite gówniane zdanie mam o Ferodo Premier, ale Ferodo DS2500 super klocki, na tyle dobre że niezauważenie przegrzeją tarczę i pokrzywią. Chińskie? 99% aut po 2005r macie poskładanych z chińskich części i nie tylko.
 
@Sebastian_M26 ja mam klocki Ferodo Premier w Alfie i Fiacie, wymienione równolegle z tarczami TRW w obu autach zarówno przód, jak i tył. Do tej jesieni było kiepsko, tzn. piszczały jak cholera w obu autach, szczególnie w miesiącach chłodnych. Mimo, że prosiłem aby mechanik wymieniając hamulce w obu autach zmienił też płyn hamulcowy, to najwyraźniej tego nie zrobił, bo jak wymieniłem na jesieni na zalecaną Tutele, to oba auta jak ręką odjął hamują cicho niezależnie od warunków. Także moje postrzeganie zmieniło się diametralnie, bo wydajność hamulców wzrosła, zarówno przy małych prędkościach, jak i hamowaniach na autostradzie.
 
@Sebastian_M26
Pamiętaj ze Chińczyk Chińczykowi nie równy . Zachodnie koncerny dają technologie i reżimy jakościowe swoje . Chińczyk daje już nie najtańsza sile robocza . Jak produkuje wg standardów jakościowych europejskich koncernów to jest wszystko ok . jak nie ma nadzoru to jakość się gubi .
kupilem klocki i tarcze Bosch a tu made in china
 
Właśnie kupiłem nowe tarcze i klocki TEXTARA na przód :D W Golfie mam tarcze TEXTARA z klockami ATE Ceramicznymi i jest fajnie już kilka lat, także spoko nie narzekam a i też nie rdzewieją jakoś nadmiernie muszę przyznać. Ta powłoka coś daje jednak.
 
Czytam Wasze wypowiedzi i niewiem co myśleć .... czyżby wszystkie duże znane firmy produkujące tarcze i klocki zmówiły się na obniżenie jakości ?????
ja jako zwyczajny użytkownik samochodu nie potrafię stwierdzić czy dany klocek czy tacza jest skuteczniejsza.
z tego co wiem to piszczenie jest efektem wibracji klocka a to oznacza coś nie tak z montażem .
wydaje mi się żeby duże koncerny maja bardziej rozwinięte procedury kontroli jakości . Technologia tez pozwala na większa powtarzalność produktu. Działy badawcze tez nie próżnują . A są cały czas krytykowane za kiepskie produkty .
Ja miałem fabryczny klocek Ferrodo ecofriction który miał innowacyjny mieszankę o 10czy 20 % lepsza niż standardowa . Złego słowa nie powiem o nich . Dla mnie były , hamowały , nie pyliły bardzo i wytrzymały ok 50 tys .
 
@MarcinM-Lbn ten proces nazywa się kapitalizmem, czyli nieustannym poszukiwaniem wartości, cięciem kosztów i wypracowywaniem zysków. Dlatego nie ma już tak trwałych i niezawodnych produktów jak dawniej, praktycznie w każdym jednym segmencie dóbr. Liczy się sprzedaż i wynik finansowy, który nie jest budowany w oparciu o jakość i zadowolenie użytkownika czy klienta, tylko i wyłącznie o zysk firmy bądź jej właścicieli. Amen :confused:
 
Te klocki wytrzymują więcej niż zwykłe, więc nie wiem o jakie "czajenie się z hamowaniem" Ci chodzi.
Pisałem tam o
ale nie chciał bym kupować tarcz sport i czaić się przy hamowaniu.
Co do początkowego traktowania kompletów po wymianie to wiem.

Jako ciągłość opinii drugiej, którą znam od właściciela. Tarcze przednie nie były zgłaszane na gwarancji.
" Problem pojawił się jakby nagle, to znaczy wszystko było OK, aż z dnia na dzień pojawiło się mocne bicie przy hamowaniu. Po zewnętrznej stronie wszystko wyglądało OK - zanim zajął się tym warsztat to samochód chwilkę stał i tarcze zdążyły pokryć się rdzawym nalotem. Oczywiście w czasie jazdy klocki go starły i wtedy nawet widać było po wewnętrznej stronie, że są miejsca, gdzie jest błyszczący metal, a są zagłębienia wciąż pokryte rdzą. Tak jakby pokrzywiła się nie cała tarcza, a tylko ta wewnętrzna jej część.."
Drugi komplet na przodzie na razie sprawuje się OK. Ale właściciel lata tym autem sporadycznie i raczej trasy, dodam auto takie jak moje tylko RS.

Dowiedziałem się też, że u mnie na tyle wentylowane nie wejdą, a litych dziurkowanych brak. Niby w sklepie widzieli w katalogach Nissana, że wentylowane wejdą, ale w innym katalogu już nie. W ASO info, w tym modelu tylko lite :( Myślałem że może poprzednik zaoszczędził i zamiast wentylowanych wsadził lite, ale jednak nie. Tak więc aby to dziwnie nie wyglądało, idę w lite/nie wentylowane tył i lite/wentylowane przód, czyli tak jak jest obecnie.

W sklepie mają prawie wszystkie klocki z homologacją E90R, Brembo X-tra do mojego auta nie występują, w zamian polecają EBC, ale ich są trzy odmiany i ostatnie to koszt przód wow 600pln. Oczywiście pylenia małego nie przedkładam nad dobre hamowanie.

Opinie wasze są różne i łatwo/łatwiej wybierać nie jest, niestety.
 
Last edited by a moderator:
Jakie macie zdanie na temat tarcz z dziurami/perforowane, myślę o Zimmermann, gdzie ich klocki w pyleniu mogą się klasować ?
Używałem w Insigni zimmermann sport + klocki Havk Performance.
Każde inne krzywiło, bo za mała średnicę do wagi auta zastosowali.
90 tys km 1 mm rant , no może ciut więcej .
Klocki zostało 4 mm i sprzedałem auto .
Zalety :
-Hamujesz ostro z 200 do 40 i do końca jest siła , nie puchną.
-Bardzo wytrzymałe i trwałe, możesz powtórzyć hamowanie z 200 i dalej jest siła .
- Bardziej odporne na temperatury i wykrzywianie gdy gorącą tarczę zachlapiesz wodą.
-Klocki nie pylą mocno , raczej umiarkowanie.

Wady:
- zimne to czuć trochę słaby hebel , dociskasz i nie staje dęba, siła wraca po rozgrzaniu , czyli 1-2 hamowań.
- otworki się zatykają , trzeba wiercić i usuwać brud , bo od nich idą takie nie ładne zatarcia.
Może na torze by się to wypaliło samo , nie jeździłem , nie wiem.
Żadne Brembo, TRW, ATE i inne nie dorównują tym Zimmermann Sport.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
@Skiper to może kup poprostu dobre tarcze np. ATE i do tego porzadny klocek np. EBC Green Stuff i już.
 
Co do tarcz, to chyba skłonię się na Zimmermann bez dziurek, a klocki te co piszesz sam tył 300pln. W tym sklepie po dobieraczce wychodzą tej firmy tylko na tył, dopytałem w sklepie jeszcze. A te EBC to są twarde ?
 
@Bodex Otowry należy co jakiś czas przedmuchiwać sprężonym powietrzem, aby nie dochodziło do gromadzenia się w nich pyłu. Dużo jednak zależy od konkretnego klocka hamulcowego, gdyż przy jednych zjawisko zatykania występuje, a przy innych nie.
 
Back
Top