• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Zapytałbym w aso. Jak nie zabiją cena 50zl/szt to mozna sie szarpnac. Tych do mocowania tarcz nie ma co brac z aso. Zwykłe wkrety m6 na krzyżaka i po sprawie. No i koniecznie sprawdz skok gwintów, japońce mają często drobny gwint a to mocno komplikuje sprawę bo już o kołnierzowe trudno, a jeszcze drobny gwint to już w ogóle. W IC to raczej nie ogarną tego chyba że trafisz na kumatego sprzedawce o co jest w tej sieci bardzo trudno.
 
Gwinty standardowe (nie drobnozwojny). Dzięki zapytam też w ASO.
 
Generalnie śruby kupowane po wymiarach w sklepach metalowych będą gorszej jakości niż stare w dobrym stanie albo kupione w aso tylko tam czasami mają takie ceny ....
W Vectra b kupowałem śruby, za 12szt zapłaciłem ok 20zl czyli tyle ile dwie dedykowane w sklepie motoryzacyjnym, przez pięć lat zero problemu, twardość 10.9.
 
Dzisiaj przyszła paczka z Galferami 1050 na przód oraz StopTechy na tył .
Zobaczymy jak to działa …. Wybrałem gdyż chciałem zwiększyć skuteczność hamulców a zarazem nie zabić tarcz .
 
Heja.. poruszam temat hamulcow bębnowych. Nigdy nie miałem z nimi styczności bo zawsze jakoś w autach miałem tarcze. Do setna. W skrócie to wyskoczył mi błąd abs więc zabrałem się za hamulce tylne (nie mam kompa ale w tygodniu podskoczę do znajomego i zobaczę o które koło chodzi - pewnie sławny czujnik abs wraz z piasta. )
Postanowiłem przejrzeć hamulce przód o tyl.. przód widać że ktoś robił więc świeża sprawa tarcze i klocki nowe. Przesmarowałem prowadnice i git.
Tyl do góry i trze podczas kręcenia kołem więc myśl pewnie piasta. Zdjelem beben i piasta cisza.. co ujrzałem? Jedna szczęka bardziej zjedzona ale czy to znaczy że mam ja wymienić? Czy może regulacja?
 

Attachments

  • 20220102_164638.jpg
    20220102_164638.jpg
    3,4 MB · Odwiedzin: 106
  • 20220102_164713.jpg
    20220102_164713.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 109
  • 20220102_164644.jpg
    20220102_164644.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 105
  • 20220102_164756.jpg
    20220102_164756.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 107
na moje oko bęben i szczęki do wymiany. mechanizm do czyszczenia i przesmarowania.
 
Nie wygląda to jeszcze dramatycznie. Poluźnij maksymalnie linkę ręcznego i od strony belki powinna być gumowa zatyczka na wysokości regulatora. Na założonym bębnie przez ten mały otwór płaskim śrubokrętem niwelujesz luz kręcąc regulatorem. Jeżeli jest tam samoregulator to rzadko kiedy będzie chciał sam pracować chyba że wszystko byłoby nowe.
 
Podczas hamowania słychać jak coś trze wiec zaciekawiło mnie to. I bardzo ciężko jest założyć bęben bez użycia małego młoteczka więc może faktycznie musze zniwelować luz na regulatorze. A że wymienić i przesmarować to zawsze można i pewnie będzie trzeba ale to musi poczekać do wiosny/lata bo teraz tych cieplejszych dni mało.
Zajrzę przy okazji do drugiego koła i będę wiedział na czym stoję ( wymiana obu osi czy tylko jednej ).
 
Obu osi? Obie osie to przednia i tylna. Chyba miałeś na myśli "strony".
 
Prawy tłoczek stanął pewnie i dlatego lewa szczęka jest bardziej zużyta, bo prawa nie pracuje.
 
Tak strony. Wczoraj przejrzałem jedna stronę lewą auta przód oraz tył ( ciasny garaż ) Następnie przestawię i przejrzę prawą stronę przód oraz tył.
Kupiłem samochód w słabym okresie zimowym na ogarnięcie auto po zakupie. No cóż..

To tłoczek na dwie sekcje na lewa i prawa stronę ? Myślałem ze działa siła wyporową. Rozruszać się da ? Tak czy owak, trzeba rozebrać i sprawdzić.
Tylko czemu u tak ciężko wsadzić bęben ? Dlatego ze regulacje szlak trafił i rozpiera na maxa obie ( jedna lewa ) szczękę ?
A na koniec pewnie wyjdzie jak zawsze - wymiana wszystkiego ;)
 
Bęben ciężko wchodzi bo pewnie ma duży rant. Ja bym wymienił to teraz za jedną robotą, ale do wiosny wytrzyma, ale może @Kaczorek79 coś jeszcze doradzi.
 
Tylko czemu u tak ciężko wsadzić bęben ? Dlatego ze regulacje szlak trafił i rozpiera na maxa obie ( jedna lewa ) szczękę ?
Po prostu źle to rozbierasz i składasz dlatego ciężko zdjąć bęben a potem go założyć.
Powinieneś cały tył podnieść i robić najlepiej obydwie strony jednocześnie. mechanizm który rozpiera szczęki powinien być skręcony a reszta rozruszana wtedy bębny wejdą gładko no i poluźniona linka ręcznego. Po założeniu bębnów napisałem ci wcześniej jak wyregulować mechanizm który rozpiera szczęki a na końcu dopiero niwelujesz luz na lince.
 
Wymień wszystko: szczęki, cylinderek, sprężyny, bęben. Prawa i lewa strona, są dedykowane zestawy. Zapomnisz o temacie na wiele, wiele kilometrów. Zmienisz szczęki, a za rok zacznie popuszczać cylinderek i zabawa od nowa.
 
@placek z tą wymiana na nowe i gwarancja bezawaryjnego działania do różnie bywa. Niestety czasem stare wyczyszczone i odnowione dłużej podziała niż nowe.
 
Zgoda, ale nie w przypadku części eksploatacyjnych, które się po prostu zużywają (szczęki, cylinderki, bębny). Tu gwarancją bezawaryjności jest raczej półka jakościowa zastosowanych części.
 
Cylinderek bym zostawił gdyż nie widać aby puszczał płyn, natomiast tarcze już skorodowane i z rantem, a okładzina zdarta z jednej strony prawie do zera. Reszta do czyszczenia i smarowania.
 
Cylinderki sprawdzić, czy nie stoją na dębowo, jak suche zostawić. Przeprowadzić regulację , najpierw skręcić samoregulatory, obejrzeć działanie linki. Szczęki zazwyczaj tak mają, że mocniej zużywa się ta z przodu, bo bęben pracuje na łożysku i całość ciągnie do tyłu podczas hamowania. Bębny dałbym nowe, ewentualnie, jak trzymają średnicę, to porządnie wyczyścić ranty jakimś frezem na wiertarce, a rdzę obić młoteczkiem (koniecznie w okularach ochronnych).
 
Dziękuje za wszystkie rady, już wiem więcej.
Wczoraj podłączyłem Yarisa pod kompa i wywala przerwę w obwodzie ABS z tyły prawą stronę, a ja grzebałem z lewej strony. Dziś biorę się za prawa stronę i sprawdzę jak wygląda najwyżej wymienię komplet. A co do błędu to obstawiam wiązkę więc wybebeszę i pomierzę.
 
Back
Top