• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@Lo-buz , przede wszystkim jeśli tarcze mają 2 życie , czyli jadą poniżej wymiaru minimalnego i klocki zjechane to brakuje już skoku w zacisku .
Założyć nowe , wyczyścić wszystko do białego nasmarować . Tłoczek przed cofnięciem oczyścić i nasmarować odpowiednim dla nich smarem pod gumkę prochownik wtedy go cofnąć do maxa . Śwożnie i prowadnice smarem ATF do hamulców , odpowietrzyć .
Dobrze przed montażem tarczy zmierzyć hicie piasty i po montarzu tarczy bicie tarczy .
Po montażu dotrzeć hamulce .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@Lo-buz , przede wszystkim jeśli tarcze mają 2 życie , czyli jadą poniżej wymiaru minimalnego i klocki zjechane to brakuje już skoku w zacisku .
Założyć nowe , wyczyścić wszystko do białego nasmarować . Tłoczek przed cofnięciem oczyścić i nasmarować odpowiednim dla nich smarem pod gumkę prochownik wtedy go cofnąć do maxa . Śwożnie i prowadnice smarem ATF do hamulców , odpowietrzyć .
Dobrze przed montażem tarczy zmierzyć hicie piasty i po montarzu tarczy bicie tarczy .
Po montażu dotrzeć hamulce .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

Czy przypadkiem nie piszesz o przednim układzie hamowania ? Hamulce tarczowe może nie mam w jednym palcu ale w paru samochodach już zmieniałem i tarcze i klocki oraz inne alpejskie rozwiązania.
Raczkuje w hamulcach bębnowych gdzie zawsze oddawałem dla mechanika ale powiedziałem dosyć i zrobie sam, mechanik robi to ja nie zrobie ? :) lubie takie proste samochody bo mając trochę pojęcia oraz mając podstawowe narzędzia i trochę ochoty rozszerzyć wiedze ( fora, youtube ) można samemu coś ogarnąć i mieć przy tym tzw. fun ze coś się udało.. albo i nie udało.. człowiek uczy się na błędach. ;)
 
Szczerze to nigdy nie mierzyłem bicia tylnej piasty i nigdy nie miałem z nią problemu.
 
Dziś zabrałem się za drugą stronę. Jest trochę lepiej tak mi się chociaż wydaje. Zdjęcie bębna ciut lepiej ale po złożeniu dalej gdzieś w którejś pozycji obciera beben. Nie bawiłem się z rozebraniem wszystkiego bo miałem na celu sprawdzenie instalacji dot. błędu przerwa w obwodzie ale wyciągnęłam kabel i sprawdzeniem miernika wsio bangla ale ktoś już coś lutował i izolował więc wzielem kabel do domu i sprawdzę dokładnie aczkolwiek nie wiem czy nie lepiej wziąść nowy kabel. Po skasowaniu błędu od razu wywala błąd prawe koło tyl przerwa w obwodzie i wstępnie wykluczam sam w sobie czujnik abs.
 

Attachments

  • 20220104_183144.jpg
    20220104_183144.jpg
    4,3 MB · Odwiedzin: 87
  • 20220104_183150.jpg
    20220104_183150.jpg
    3,6 MB · Odwiedzin: 83
  • 20220104_183157.jpg
    20220104_183157.jpg
    3,4 MB · Odwiedzin: 81
  • 20220104_183334.jpg
    20220104_183334.jpg
    4,1 MB · Odwiedzin: 81
Dokładnie ok 22 kkm też się zdziwiłem, Ferodo premier Eco friction nie polecam.. tarcza Zimmermann jak dzwon a klocki szybciutko zużyte

To pewnie jakiś rodzaj klocków organicznych więc taka ich natura. Sam takie do motocykla stosuje.
 
Dokładnie ok 22 kkm też się zdziwiłem, Ferodo premier Eco friction nie polecam.. tarcza Zimmermann jak dzwon a klocki szybciutko zużyte
Lepiej że zużyły się klocki niż tarcza. Ja na swoich klockach zrobiłem 30.000 i są prawie takie jak wkładałem
 
Tak to klocki organiczne więc będą znikać w oczach. podstawowe serie tzw. dużych producentów w większości będą takie, gros firm przystąpiło do porozumienia mówiącego, iż od 2021 ograniczą ilość metali ciężkich w mieszankach ciernych. Kiepski wynik textara też mnie nie dziwi.
 
Lepiej że zużyły się klocki niż tarcza. Ja na swoich klockach zrobiłem 30.000 i są prawie takie jak wkładałem
Przyznaj się jeździsz tylko autostradą i hamujesz silnikiem;)
 
Jakiś czas temu wkładałem budżetowe tarcze i klocki z ashiki, kilka dni temu zdejmowałem koło aby sprawdzić zawieszenie i zestaw wygląda jak nowy. Zestaw tarcz i klocków hamulcowych wyszedł ok 200zl, nic nie bije, nie piszczy i hamuje podobnie jak na innych zestawach. Nie wyobrażam sobie zmieniać klockow co 20tys.
 
Textar mnie na maxa rozczarował, tarcze z tym samym przebiegiem też już mają rancik. Wcześniejszy komplet klocków tej samej firmy wytrzymał ponad 50kkm. Już nawet klocki z gównolitu robią 🤦‍♂️
 
Wymieniłem klocki przód, z Textarów na Ferodo Premier.

Heh, u mnie będzie ten sam manewr jak troszkę się ociepli, żeby robić na dworzu bo w garażu nie lubię.
Moje Textary mają już nastukane 60 000 i minimum 20 jeszcze zrobią spokojnie.
Ale wylatują tak czy siak bo większe hamulce czekają już prawie rok czasu i jakoś nie mogę się zabrać do zakładania.
 
312mm czy coś większego?
 
Wymieniłem klocki przód, z Textarów na Ferodo Premier. Ogólnie muszę przemyśleć swój styl jazdy, klocki wystarczyły na 26kkm :eek:
Jeśli auto zamierzasz trzymać do ja polecam Hawk HPS 5.0. droższe ale hamują jak sam diabeł, a praktycznie się nie zużywają. U mnie w ciężkim aucie wytrzymałyby spokojnie 60-70 tys km, wyleciały przy 47/48 tysiącach bo tarcze się skończyły (zaczęły telepać, miały 131 tys km)
 
312mm czy coś większego?

Tak, 312mm + większy klocek z Paska B6. Wystarczy mi w zupełności w połączeniu z 302mm tyłem.
Tarcza Zimmerman i klocki Ferodo tylko właśnie nie wiem czy ich nie sprzedać bo to te wersje ECO i pewnie znikną szybko.
Kupię coś lepszego i zapomnę o temacie jak na obecnych Textarach. Założyłem niedługo po kupnie auta i do dziś mam jeszcze na nich zapas na 2-3 lata.
 
ja w renault 200 tys. km na fabrycznym klocki i tarcze zrobilem az do sprzedania auta. a w drugim auciejuz ma 80 tys. km i sa w dobrym stanie.
 
Zaraz, zaraz. Mówisz, ze 200tys. km zrobiles na fabrycznych klockach i tarczach?
 
Czekam na lepszą pogodę, muszę jeszcze umyć silnik przy filtrze oleju i sprawdzić czy nie cieknie z jakiegoś uszczelnienia.

IMG_20220208_140236.jpg
 
Zaraz, zaraz. Mówisz, ze 200tys. km zrobiles na fabrycznych klockach i tarczach?
Jest to jak najbardziej realne. Znam przypadek, gdzie auto przejeździło 150 tyś km na jednym komplecie tarcz i klocków.
 
Jest to jak najbardziej realne. Znam przypadek, gdzie auto przejeździło 150 tyś km na jednym komplecie tarcz i klocków.
150tys sam zrobiłem na fabrycznym zestawie, ale jazda tylko w trasie, głównie autostrady.
 
Back
Top