• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

@luckyboy na tych ashikach zrobiłem już ponad drugie tyle i jest ok. Co prawda były jeszcze tańsze zestawy, klocki 40zl a tarcze po 50zl, ale zdecydowałem się na ashike ze względu na to że nie miałem jeszcze z nią wpadek. Części od skv też stosowałem i mogę polecić. Co do febiego to i tak jak się poczyta na internetach to piszą że gówno. Zobacz na części zawieszenia tylko lemfolder bo inne to na miesiąc starczą, więc nieraz nie warto słuchać opinii teoretyków.
 
Panowie, a co polecicie do c3 2004r 1.4hdi.
Tarcze+klocki.
Cos tańszego
 
Mówimy o samych tarczach ;)

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
To za 350 ziko ja mówiłem o całym zestawie t+k z Febi lub BP 🙂
 
Last edited by a moderator:
Pytanie do tych co montują klocki trw.
Nigdy nie miałem styczności z tymi klockami a ostatnio sąsiad montował komplet tej firmy. Zauważyłem, że klocki pokryte były warstwą jakby farby/gumy? O co chodzi czy to jakaś warstwa adaptacyjna czy trafił mu się felerny komplet? Pierwszy raz widziałem takie coś, oczywiście mowa o powierzchni roboczej klocka, potarcie o siebie klocków powodowało się ich ślizganie.
 
Warstwa COTEC, która ma na celu poprawę siły hamowania, kiedy klocek hamulcowy jeszcze nie jest dotarty.

Czym jest COTEC?


COTEC to nowa powłoka cierna opracowana przez TRW, która znacznie zwiększa bezpieczeństwo po wymianie klocków hamulcowych. Proces docierania dla klocków hamulcowych zazwyczaj zaczyna się od okresu niepełnej funkcjonalności, kiedy współczynnik tarcia jest mniejszy niż zwykle. Podczas pierwszych zatrzymań kierowcy mogą odczuwać trudności w przystosowaniu się do innej pracy hamulców. Dlatego właśnie opracowaliśmy materiał COTEC, aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo naszych klocków hamulcowych. Klocki pokryte materiałem COTEC umożliwiają skrócenie drogi hamowania, ponieważ poprawiają kontakt pomiędzy tarczą a klockiem hamulcowym, co więcej osiągają w testach lepsze wyniki niż klocki produkowane przez naszych głównych konkurentów oraz klocki w oryginalnym wyposażeniu.
 
Mieliście rację jeśli chodzi o zestaw naprawczy tłoczka. Frankit biję na głowę autofren pod względem dopasowania osłony tłoczka nic nie wywijało, osłony prowadnicy super ale i jakości gumy i żeby było śmieszniej nawet cenowo taniej mi wyszło.

Dziś w Mazdzie zrobiłem druga stronę wymiany osłony tłoczka i ogarnęłam w 2 godziny. Jestem bardzo zadowolony.

Martwi mnie tylko to że w sklepach lokalnych ( miasto około 26 tys mieszkańców) nic poza autofrenem nie proponują i uporczywie sprzedają to i tylko to a jeśli coś nie pasuje to "pań żeś nie umiesz montowac". I to w każdej możliwej części ale i oleje to tylko brandowane z którymi mają współpracę, części, głupie kleje do plastiku itd..

Cieszę się że tu trafiłem i otwieram oczy na ten brutalny manipulowany świat.

Ps. Frankit kupiłem na allegro i pomimo dodatkowych kosztów wysyłki to wyszło mi taniej ni autofren na miejscu.
 
Witam, nie wiem czy to pytanie nadaje się do tego tematu ale w razie czego proszę o przeniesienie a mianowicie planuje wymienić klocki w samochodzie ale problem w tym że mam wąski podjazd i po wymianie jednej strony musiał bym przeparkować samochód i tu rodzi sie obawa czy można przejechać kilka metrów i obrócić samochód kiedy tylko jedna strona jest zrobiona ?
 
tylko żeby przewody z płynem hamulcowym były podłączone :p
 
Nieoczekiwanie dzisiaj odczułem, a raczej usłyszałem kończące się klocki z przodu w moim Fordzie i z racji tego że nie mam akurat większego budżetu, to postanowiłem właśnie wymienić same klocki, tarcze są jeszcze fabryczne, przebieg 73 tys. km, te klocki które się teraz skończyły to są już drugie na tych tarczach. Za rok - dwa będę chciał zrobić remont kompleksowy hamulców, więc szukam czegoś w rozsądnych pieniądzach, ale chcę żeby te klocki były "miękkie" z uwagi na to że tarcza jest już zużyta. Ktoś podpowie jakie to będą "miękkie" klocki, takie żeby zaraz nie zjadły tarczy?
 
miękkie pewnie będą pylić ale hamowanie OK możne TRW
 
Back
Top