• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Jakieś 10 lat temu w Skodzie Fabii miałem zestaw tarcze Mikoda + klocki Ferodo Premier i nie mogłem powiedzieć złego słowa, może teraz się pozmieniało. Myślałem nad tymi Textarami, albo TRW, ,ale poczekam może ktoś jeszcze zaproponuje jakies inne miękkie klocki?
 
Miałem w Fabii brembo max i premiery po 2tygodniach wymianilem na ds performance bo przy premierach wszystkie 4 felgi były gorące. Ciepła z tarcz do płynu nie puszczały

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
a może @Kaczorek79 byś coś mógł podpowiedzieć?
 
TRW żre tarcze jak Reksio szynkę, przynajmniej ja tak miałem, Remsa albo Breck.
 
Z miękkich klocków kojarzę tylko Bosch.
 
Potwierdzam - Bosch. Od razu można kupić preparat do czyszczenia felg.
 
bo przy premierach wszystkie 4 felgi były gorące. Ciepła z tarcz do płynu nie puszczały
Możesz dokładniej?

Bo ja mam w jednym kole nowy premier i właśnie to koło mi się zauważalnie bardziej grzeje od starego textara na drugim kole. Zacisk działa poprawnie, hamulec nie trzyma i nie jest gorący. Jest po prostu odczuwalnie wyraźnie cieplejszy. Sądziłem, że jednak zacisk trzeba będzie jeszcze raz przepatrzeć albo tarcza się mocniej grzeje bo mam z tej strony większy klocek (jeżdżę ze starym 288mm z prawej i nowym 312mm z lewej) i może przez większe tarcie z większą siłą się to mocniej nagrzewa. Ale teraz zainteresowało mnie to o czym piszesz. O co dokładnie chodzi?
 
Wiele do dodania nie mam .te klocki to eko gówno.
Za odprowadzanie temperatury z tarczy odpowiadają te kanały przy tarczach wentylowanych jak i płyn hamulcowy też. Jeśli klocek nie przewodzi dobrze ciepła to idzie ono na felgę. Tyle.

Ewentualnie może coś jeszcze na to ma wpływ. Po zmianie na dsy które mają w sobie więcej metalu problem momentalnie ustal w były to te same tarcze.obenie mam jeszcze galfery 1050 aż tylu również na brembo maxaxhi też nic się nie grzeję

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Pierwsze słyszę, że płyn hamulcowy odpowiada za odprowadzenie ciepła z klocka. Co to za teoria?
 
A gdzie ten płyn odprowadza to ciepło odebrane z klocka? Krąży w jakimś układzie? Coś naciągana ta teoria.
 
Co za bzdury. To nie jest jego zadaniem i ma praktycznie znikomy wpływ na chłodzenie klocka, a to że się nagrzewa to już inna historia.
 
Akurat textar i ferodo to twarde klocki, mają współczynnik tarcia gf.
 
Gdyby nie odprowadzał nie było by płynów sportowych ;)

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
I to ten plyn sportowy oprocz odprowadzania ciepla pochowal rowniez czekoladowe jajeczka w ogrodzie dla moich siostrzeńców. 🤣🤣🤣
 
Poza tym im większy współczynnik tarcia tym klocek zazwyczaj będzie bardziej miękki, ale nie jest to regułą.
 
Panowie czy jego zadanie jest takie czy inne część ciepła idzie w płyn.
Dam wam logiczna zagadkę

Felga ta sama
Tarcza ta sama
Zacisk ten sam
Kolcek inny

Zmiana klocka z ferodo premier na ferodo ds

Od pierwszej jazdy po zmianie felgi zimne. Przed zmianą tak gorące że parzyły.

Czyli co wg waszej logiki to kolcek 7 na 5 cm ds przechowuje ilość ciepła które nagrzewa felgę do temperatury ok 50 stopni i zawija to ciepło w sreberka?

No ludzie ja wiem że sporo po uczelniach humanistycznych ale jeśli mamy 3 stałe i jedna zmienną to jasne jest jak słońce

Gdybym nie ja sam to przerabiał lub gdyby jedna felga była ciepła to bym słowa nie powiedział. Ale wszystkie 4 były ciepłe. Przednie bardziej tylne nieco mniej.

Sam dbam o zaciski więc chodzą jak w zegarku

Moze jak będzie mi się chciało to kiedyś zamontuje te premiery [przednie mi zostały] i zmierzę termometrem temp.ale nie gwarantuje bo średnio mi się chece zmieniać klocek żeby niedowiarkom forumowym udowadniać

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top