• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hamulce

Nowe śruby prawdopodobnie będą z klejem.

A siła dokrecania jest uzależniona od średnicy, twardości śrub i rodzaju gwintu. Jeśli nie ma tam (min) M14 nie może być zalecany moment 200Nn
 
Bilans strat - jedna przekręcona prowadnica TRW bo 34 NM pokonały gwint.
🤬🤬🤬🤬🤬🤬

Tak to jest słuchać się serwisowek
40zl w plecy bo tyle kosztuje kpl prowadnica gumka i śruba na 1 strone
 
Bo przy 34nm urwać gwint to jakaś pomyłka, albo śruba miękka.
 
Zestaw naprawczy prowadnic zacisku na jedną stronę
2x Śruba
2x Prowadnica
2x osłona gumowa

Nr OEM: Volvo 271108

IMG_20220521_143337.jpg



albo śruba miękka.
Śrubie się nic nie stało urwał się gwint wewnątrz prowadnicy i co ciekawe przy dopiero 4 śrubie.
Po drugiej stronie i na pierwszej którą dokręcałem po tej stronie klucz normalnie przeskoczył.
 
Powiem tak ta śruba od początku mi śmierdziała bo ciężko się wykręcała i trzeba było do samego końca kluczem a nie palcami.
Ale no stało się wymieni się nie ma tragedii.
Nic nie trzeba rozwiercać gwintować naprawienie tego to z 15 minut roboty z podniesieniem auta i zdjęciem koła.

@soszo zalecała 🤫
@Kuba coś ciekawego po tym numerze części ci wyszło?
 
Na kilku zagranicznych stronach widziałem te zestawy. Wyglądają na dobrze wykonane. W twoim przypadku musiało być coś z gwintem nie tak lub z twoim okiem i źle przycelowalec przy wkręcaniu ;) . 34nm to i mała grzechotka przykręcisz, a sam wiesz jak nieraz dojeb.... Są te śruby i gwinty wytrzymują.
 
To ja z innej beczki.
Znacie, polecacie jakieś zmywacze hamulcowe z puszkami 360°?
 
Tak na szybko Textar, CRC
 

Attachments

  • 20220528_190437.jpg
    20220528_190437.jpg
    2,4 MB · Odwiedzin: 92
  • 20220528_190456.jpg
    20220528_190456.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 91
zmywacz TRW. Działa, ciśnienie jak z węża strażackiego i tani był jak go kupowałem.
1653767344276.png
 
Jakie w miarę tanie i przyzwoite klocki na tylną oś do Volvo z systemem ATE?

Wg danych tarcza może mieć minimum 10,8mm do zakładania nowego klocka a moja ma 11,2. Więc to będzie ostatni komplecik.
Rantu za dużego nie ma.

Cenowo:
Daco 40pln
Tomex 70pln
TRW-Cotec 100pln
Textar 110pln
ATE 150pln
 
Remsa
 
Wydają się spoko, bo w przeciwieństwie do np boscha mają krawędzie fabrycznie pod kątem więc odpada zabawa w piłowanie.

Cena w sumie umiarkowana - około 100pln
 
Sprawdź też ashika też mają ścięte krawędzie. Mam taki zestaw w Lancerze i jest ok, a kosztował 200zl za tarcze i klocki na przód
 
Jakieś konkrety dlaczego ją wybrać?
Cena zbliżona do oryginałów ATE
Z Remsy byłem zadowolony. Akurat w moim przypadku połowa ceny ATE ale to bylo z 5lat temu.
 
Back
Top