• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic FK2 1.8 2006

Boguś

Użytkownik
Samochód
Civic VIII 1.8 i-Vtec, Daihatsu Sirion 1.5 Sport
Marka samochodu
Honda Civic FK2 Executive
Budżet/ile litrów
ok 160 / 4 litry
Styl jazdy
Silnik
1.8 i-Vtec ( R18A2 )
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
zero
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A1/B1 A3/B3 A5/B5 0w20 - 15w40
Jaki olej masz obecnie
Specol SpecGold 0w20
Witam.

Pacjent jak w temacie Civic UFO 1.8 210tyś km

Przeszedłem w półtora roku po zakupie z Motula 5w30 do Specola SpecGold 0w30 a obecnie od 2,5 tyś km Specol SpecGold 0w20.

Oleju nie pobiera.

Jazda głównie miasto. Kilka razy w roku trasa ale z dozwolonymi prędkościami. Kilka razy w miesiącu podkręcę pod odcięcie by przedmuchać przepustnicę 🤣

Zmiana oleju co ok 200mtg.

P.S. Zakładam temat bo sam nie wiem czy trzymać się tego Specola. Niby fajny ale z tyłu głowy siedzi niepewność. Chciałbym pozostać na 0w20 ( rekomendowany przez instrukcję)
Może podacie jakieś ciekawe propozycje 0w20 które spełnią swoje zadanie w Hondzie ;)

Zapraszam do dyskusji :cool:
 
Pytam się tylko czy według Ciebie ten Eneos Sustina 0w20 jest wart swojej ceny?
 
@poziom1989 to ja zapytam za kolegę żeby było w temacie 😉
"Czy Eneos Sustina 0w20 jest wart swojej ceny?"
 
Mało wiem o tych olejach, jedynie to co mogłem "odczytać" z FTIR. Stosują również swoje bazy olejowe, może są gdzieś TDS.
 
@Boguś
Wg instrukcji UK dla Civica VIII 1.8 Type S, wymagane jest minimum API SL, nie ma wymagań odnośnie ACEA. Choć zwyczajowo przyjmuje się A5/B5 za najbardziej optymalne z względu na zmienne fazy rozrządu. Oleje 15w40 nie są dopuszczane przez producenta w tym konkretnym przypadku, więc podałeś nieprecyzyjną informację.

W przypadku jazdy miejskiej i na odcinkach poniżej 10km, w silnikach r18 często występuje problem nadmiernego rozrzedzenia oleju paliwem. Tak więc lepkość 0/5w30 jest optymalna + skrócony interwał wymiany (8-10kkm).
Dobrze sprawdzają się produkty Shell-a i Valvoline. Sam osobiście w różnych silnikach Hondy stosowałem oleje Bizol serii green i technology. Dobrze się sprawdza Mobil1 ESP, ale na dziś jest to olej dość drogi.
Aktualnie preferuję Orlen Max Expert F.

Ori oleje Hondy na Japonię podobno produkuje Nippon/Eneos, ale może to tylko plotka, nie weryfikowałem tej informacji.

Poczytaj o normie HTO-06 (dotyczy silników i-VTEC). Stosując się do tego najbardziej sensownie jest szukać czegoś z dexos 1, API SN/SP, ILSAC GF-5/6a
 
@denton88 pisałem z głowy ale sprawdziłem i masz rację. Max lepkość to 10w40. Normy jakie są podane to A1/B1 A3/B3 A5/B5 bez ILSAC.
Co do rozrzedzania to pierwsze słyszę. i-Vtec nie posiada wtrysku bezpośredniego. Zmiany oleju jak pisałem będę robił wg motogodzin co daje od 5-7tyś km.
Dystans jaki zazwyczaj pokonuję to ok 10-12 km od zimnego startu.
Nie upieram się na 0w20 ale od kiedy zalałem taką lepkość to nie poznaję tego samochodu. Stał się dynamiczny i odpalając od razu ma ssanie na poziomie 1200obr/min. Na innych lepkościach mniej chętnie się wkręcał i ssanie na mrozach wynosiło co najmniej 1500obr/min. Ogólnie po odpaleniu ma dźwięk jak rozgrzany silnik 😉
 
Wiem, że post pod postem ale wczoraj zalałem zakupionego jakiś czas temu Shell Helix Ultra SP/C5 0w20.
Na poprzednim Specolu 0w20 zrobiłem 6300km.
Poboru nie było.
Kilka tras się trafiło ale głównie jazda po mieście. Na dowód zamieszczam zdjęcie 😉
 

Attachments

  • IMG_20220624_173115.jpg
    IMG_20220624_173115.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 147
@poziom1989 też tak myślę.
Szukałem jakiejś analizy, składu lub coś podobnego ale nie znalazłem.
Wierzę na słowo producentowi i normom które spełnia.
Teraz lato gorące więc myślę, że sprawdzi się w każdych warunkach 😎

P.S. szukałem Mobile1 który polecałeś ale ten Shell był o 10zł na litrze tańszy 😉
 
@soszo a to nie był Shell SN/GF-5 0w20? Tego znalazłem analizy i był chwalony. Ale został zastąpiony przez ten który ją wlałem SP/C5
 
@soszo nie ma Molibdenu 😱 Zatrze mi się silnik 😭

Może jednak nie 🤣
 
Aktualizacja tematu.
Przed nowym rokiem nastąpiła zmiana oleju na Mobil 1 ESP x2. Na Shell'u zrobione 8200km.
Motogodzin ok 241.
Jeśli kogoś interesuje to kolor ciemno-brązowy.
Różnic na Mobil 1 nie zauważyłem po za zielonym kolorem świeżego oleju.
Na dowód zdjęcie ale z pomieszczenia gospodarczego bo nie zrobiłem jak poprzednie "na silniku"
 

Attachments

  • IMG_20230103_112136.jpg
    IMG_20230103_112136.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 114
@tomek evo ciężko coś wyłapać bo specol był dość krótko ale miałem wrażenie, że silnik był głośniejszy na postoju przy pełnym rozgrzaniu ( co najmniej 15km drogi). Specol też szybko zrobił się ciemny ale to też żadna teza.
Największą różnicę było widać przy przejściu z 5w30 (Motul) na 0w20 (Specol). Silnik się wyciszył.
Zaznaczę, że to są moje prywatne spostrzeżenia nie poparte żadnymi analizami :eek:
 
Forumowicze bo powoli zbliżam się do wymiany ( okolice 8 tyś km)
Obecny przebieg to 225tyś. Ubytków oleju dalej brak :cool: Jazda głównie miejska + kilka razy w roku trasa powyżej 100km.
Jest coś ciekawego do wlania w 0w20 najlepiej API SN/SP?
Oglądałem Eneosa X-Prime ale trochę dziwaczne ma parametry i to kosmiczne VI.
Podajcie jakieś fajne propozycje żeby coś wlać do siedemnastoletniej Hondy 😄
 
Back
Top