• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic FK2 1.8 2006

Boguś

Użytkownik
Samochód
Civic VIII 1.8 i-Vtec, Daihatsu Sirion 1.5 Sport
Marka samochodu
Honda Civic FK2 Executive
Budżet/ile litrów
ok 160 / 4 litry
Styl jazdy
Silnik
1.8 i-Vtec ( R18A2 )
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
zero
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A1/B1 A3/B3 A5/B5 0w20 - 15w40
Jaki olej masz obecnie
Specol SpecGold 0w20
Witam.

Pacjent jak w temacie Civic UFO 1.8 210tyś km

Przeszedłem w półtora roku po zakupie z Motula 5w30 do Specola SpecGold 0w30 a obecnie od 2,5 tyś km Specol SpecGold 0w20.

Oleju nie pobiera.

Jazda głównie miasto. Kilka razy w roku trasa ale z dozwolonymi prędkościami. Kilka razy w miesiącu podkręcę pod odcięcie by przedmuchać przepustnicę 🤣

Zmiana oleju co ok 200mtg.

P.S. Zakładam temat bo sam nie wiem czy trzymać się tego Specola. Niby fajny ale z tyłu głowy siedzi niepewność. Chciałbym pozostać na 0w20 ( rekomendowany przez instrukcję)
Może podacie jakieś ciekawe propozycje 0w20 które spełnią swoje zadanie w Hondzie ;)

Zapraszam do dyskusji :cool:
 
Zarzucę trochę hardcore'owo
Jakby ci się udało kupi (raczej telefonicznie od producenta) to dlaczego nie?
336.jpg
 
Oprócz tradycyjnie wymienialnych Shell i Mobil np. Neste Pro 0w20, jest kilka wersji Totala 0w20, Castrol Edge 0w20, Valvoline Synpower, Millers Trident 0w20 i Orlen ME C5 5w20.
 
Ja dorzucę jeszcze Gulf Formula Hybrid 0w20 API SP, Petro Canada Synthetic 0w20/5w20 API SP oraz Bizol Allround 5w20 API SP. Może Mannol Legend Ultra 0w20 API SP🙂?
Znalazłem nawet analizę jego. Kiedyś Mannol Polska przesłał mi kartę tego produktu to też udostępniam.
 

Attachments

  • Screenshot_20230306_184623_Messenger.jpg
    Screenshot_20230306_184623_Messenger.jpg
    506,4 KB · Odwiedzin: 104
  • Mannol0w20.JPG
    Mannol0w20.JPG
    151,6 KB · Odwiedzin: 102
Wysokie VI Eneosa to akurat zaleta a nie wada. W przyszłości trzeba oczekiwać jeszcze wyższych VI, pod 400 albo wyżej.
 
@JNC_946 kurde , zastanowiłbym się długo nad tym :eek:
@artunero na wszystkie przed chwilą patrzyłem na znanym portalu aukcyjnym :cool:
@jerseyAdmin kusi mnie ten Eneos. Ale chciałbym wykonać wtedy chociaż podstawową analizę żeby mieć jakiś obraz 😊
 
Mannol co @artunero wrzucił ciekawy - na oilclub.de jest chyba analiza ze spektrum, ale wcale nie tani, bo wychodzi chyba 130zł/4L

Wysokie VI jest zaletą, ale ciekawiłby test SSI tego oleju pod kątem użytego VM
 
ale wcale nie tani, bo wychodzi chyba 130zł/4L
Matko boska, 130 PLN/4 litry to "wcale nie tani". :p A kiedy byłby tani? 40/4? Raz czy dwa razy do roku wymiana i połowa forum biadoli w co drugim poście, że drogo. Szok i niedowierzanie. :p
 
Dla mnie psychologicznie 20-25zł/1L, co w '23 jest sporym wyzwaniem :)
Traktuję to jako sport, ponieważ równowartość tych różnic zostawiasz każdego dnia w spożywce, na stacji paliw, itp.

Od siebie dorzucę jeszcze Alpine RSL z API SP za 30zł/1L w przypadku butli 4L lub 26,80zł w przypadku 5L
 
Ja zrobiłem sobie w zeszłym roku skrócony interwał 4 tys. km na tym Mannolu 0w20 API SP i nie mogę powiedzieć o nim złego słowa. A i jechałem autostradą z prędkościami pod 200 kmh przez kilkadziesiąt minut, silnik się nie zatarł ;)
 
Kurcze dzięki za propozycję ale najciekawszy wydaje się ten Eneos X-Prime 0w20. Ma parametry nie spotykane w Europie. Szkoda, że jeszcze nie sprzedają go hurtownicy tylko producent. Koszt przesyłki mają wyjęty z czapki (jak na dużą firmę).

P.S. Jak jest z analizami używanych smarowideł? Są dalej czy coś jest wstrzymane? (Gdzieś czytałem, że Polaris zawiesza chwilowo analizy dla forum)
 
@Boguś a może ten przetestujesz?


będzie robiona analiza forumowa tego oleju (mam nadzieje) bo olej wygrał głosowanie, wydaje mi się że wypadnie ciekawie, sam się nad nim zastanawiam ale ja mam jeszcze czas, Ty możesz przetrzeć szlak ;)
 
@orzeszpole mam dopiero 3300km przebiegu. Moja lepsza połówka jak się dowie, że zmieniam olej co 3 miesiące to mnie z domu wyrzuci 🤣
Ruszyłem temat wcześniej bo może trafię coś ciekawego w jakiejś "promocji".
Ten Fusch chyba nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle obecnego Mobil 1 EPSx2 0w20 którego mam zalanego i raczej nie różni się wiele od SHU SP 0w20 który był przez miniony sezon letni.
Myślę, że za ok 3 miesiące będę miał już "jakiś" olej ( kusi mnie mocno X-Prime) i nastąpi wymiana w okolicach 7-7,5tyś km.
Chciałbym zmianę oleju połączyć z regulacją luzu zaworowego. Potrzebuję trochę wyższej temperatury bo nie mam jeszcze nawet wiaty 😭
 
@JohnRambo w życiu do r18 nie wleje 5w40. Leję z powodzeniem od ok 20tyś oleje o lepkości 0w20. Użytkuję w każdych warunkach i silnik ma się dobrze :cool:
 
Masz tam turbawke przy tym silniku?
 
@Hubert1 standardowe 1.8 i-Vtec
Z bardzo fajnym dopalaczem ;)
41zRW95t4CL._AC_SX466_.jpg


Po co turbo skoro jest VTEC !

Bardzo ciekawie wygląda Eneos X-Prime 5W-30 jako pewna alternatywa dla pozostałych olejów 0W-20. Lepkość KV40 jest na poziomie olejów właśnie 0W-20 (!), zaś lepkość KV100 to takie bardziej 0W-25 (analogia do olejów HKS).
1678371288248.png

Imponujący indeks lepkości, wysoka temperatura zapłonu. Zawsze jednak jest ten zapas lepkości na wypadek jazdy miejskiej, niemniej olej nadal wybitnie lekkobieżny. UOA obecnego oleju najlepiej pokazałaby czy rzeczywiście lepkość spada niebezpiecznie, czy też niekoniecznie.
 
@Limonka jestem zdecydowany na X-Prime ale 0w20 :eek: Co do UOA obecnego oleju to zastanawiam się. Obecny Mobil 1 to też bardzo fajny przepis. KV 100 ma na poziomie ok 7,9 mm2/s więc nie pójdę w X-Prime 5w30 bo jest "grubszy" ;)

P.S. i-Vtec działa trochę inaczej. Od 1000-3500 obr/min przy jednostajnej jeździe lub lekkim przyśpieszaniu działa krzywka ECO
 
Dotarł. Za ok 3 miesiące będzie wymieniane. Mobil 1 ma dopiero 3500 km 🤭
IMG_20230317_203946.jpg
 
@artunero dzięki za wrzutkę tego Mannola. Przez to, że nie ma ACEA A5/B5 nie znalazłem go w propozycjach do swojego R18m a tak za miesiąć wleci do silnika :D.
 
Back
Top