• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic FK2 1.8 2006

Boguś

Użytkownik
Samochód
Civic VIII 1.8 i-Vtec, Daihatsu Sirion 1.5 Sport
Marka samochodu
Honda Civic FK2 Executive
Budżet/ile litrów
ok 160 / 4 litry
Styl jazdy
Silnik
1.8 i-Vtec ( R18A2 )
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
zero
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A1/B1 A3/B3 A5/B5 0w20 - 15w40
Jaki olej masz obecnie
Specol SpecGold 0w20
Witam.

Pacjent jak w temacie Civic UFO 1.8 210tyś km

Przeszedłem w półtora roku po zakupie z Motula 5w30 do Specola SpecGold 0w30 a obecnie od 2,5 tyś km Specol SpecGold 0w20.

Oleju nie pobiera.

Jazda głównie miasto. Kilka razy w roku trasa ale z dozwolonymi prędkościami. Kilka razy w miesiącu podkręcę pod odcięcie by przedmuchać przepustnicę 🤣

Zmiana oleju co ok 200mtg.

P.S. Zakładam temat bo sam nie wiem czy trzymać się tego Specola. Niby fajny ale z tyłu głowy siedzi niepewność. Chciałbym pozostać na 0w20 ( rekomendowany przez instrukcję)
Może podacie jakieś ciekawe propozycje 0w20 które spełnią swoje zadanie w Hondzie ;)

Zapraszam do dyskusji :cool:
 
@puchat bardziej zainteresuj się ILSAC i API bo A5/B5 to powoli dziadek ;)
 
Przeczytałem i jak wrażenia i jaki przebieg?
Jedno mnie dziwi, że Eneos do mojego R18Z1 z Civic IX dobiera 5W30. Podobnie Shell, Castrol, Orlen.
 
Nie używam dobieraczek tylko instrukcję. Dodatkowo można znaleźć w sieci oświadczenie Hondy, że większość ich silników po 2001 roku śmiało może jeździć na 0w20 i nie ma prawa się nic stać.
Spalanie na 0w20 raczej nie spadło ale mam nie odparte wrażenie, że silnik pracuje ciszej. Pobór oleju nie występuje. Jak pisałem na zalanie czeka najnowszy Eneos X-Prime 0w20. Ma on bardzo niskie KV40 i wysokie VI. Jestem ciekaw czy faktycznie wyciszy silnik i zmniejszy spalanie (obiecuje tak producent)
 
W instrukcji VIII chyba było napisane 0W20 bez jakiś warunków, a w IX jest napisane OW20Honda 2.0, a gdy niedostępny to 0W30, 5W30 A1, A5, SM. To samo jest w X 1.5 turbo.
Jeśli chodzi o spalanie, to na Motul Econergy 0W30 jest niższe, niż na Hondzie 0W20 o jakieś 2-3%
 
@MC Subi jestem wspierany też przez opracowania które udostępnia mi kolega poziom1989 i swoją wiedzę. Na forum możesz też znaleźć jego wypowiedzi i komentarze do różnych opracowań.

Nie widzę sensu lania czegoś grubszego to silnika który został stworzony do oszczędzania paliwa (takie jest zastosowanie i-Vtec w tym silniku)
 
Kupiliśmy tydzień temu Civica IX z 2014 roku 1.8 R18Z4 . Z racji tego że Specol Gold 5W40 sprawdził się w starszej Hondzie jeśli chodzi o kulturę pracy pobór i wygląd oleju po całym interwale, do tego zamówiłem Golda 5W30 , bo ma dosyć niską lepkość kinematyczną tak jak oleje A5/B5 zalecane do tych silników. Ale większość A5/B5 spełnia tylko klasę jakości SL. A tutaj mamy SN z fajnym pakietem dodatków , nowoczesnym. Także myślę że jest bardzo dobrą opcją do tego silnika . Jeśli chodzi o 0W20 to trochę bałbym się wlać to do silnika, z takim przebiegiem. Wiem że to nowoczesna konstrukcja, i już masz sprawdzony ten silnik na tej lepkości, ale jednak przed takim ruchem pokusił bym się o sprawdzenie ciśnienia oleju na poszczególnych lepkościach, żeby utwierdzić się w tym, że jednak będzie wszystko poprawnie pod tym względem. Przyznam ze wstydem, że parę lat temu ,Honda Civic 7 1.7 benzyna ( D17A8) , gdzie producent zaleca 0W20 jeździła na Elfie 5W50 interwał 13 000 km i nic się nie stało 😛 (oczywiście nie zalecam takich eksperymentów). I z tego co pamiętam pobór oleju był nawet nieco niższy, niż na 5W40 Shella czy Specola. Także w silnikach Hondowskich nie ma co się bać ani wysokich, ani niskich lepkości 😁 .
 
Jeśli chodzi o 0W20 to trochę bałbym się wlać to do silnika, z takim przebiegiem.
Bez przesady, mam dopiero 304 000 km. Civic VIII przejechałem 440 000 na 0W20 i pierwsza i ostatnia awaria na koniec to była czołówka.
Zastanawiam się jednak, dlaczego R18Z1 na USA ma w dobieraczkach 0W20, a na Europę 0W30 lub 5W30.
 
Ogólnie w naszym kraju i nie tylko, nadal ludzie boją się tych niskich lepkości. Oczywiście jest to mit że silnik może się zatrzeć i pobierać dużej ilości oleju, ale często też ze względu na stan pojazdów, mówimy tu o niepewnym przebiegu i historii serwisowej. Jest to w pewien sposób zasadne ,znając nasze polskie realia. Te oleje są też u nas nowością, niedawno 5W30 było nazywane wodą. Ale jeśli silnik jeździ na 0W20 od dłuższego czasu i nie ma żadnych problemów , to w sumie można dalej śmiało stosować. To tylko znaczy że jest w świetnym stanie. Tylko jeśli kupiłbym samochód z niepewną historią to wolałbym jednak zmierzyć ciśnienie oleju , gdybym miał taki zastosować. Tym bardziej że jeśli chodzi o spadek lepkości oleju podczas eksploatacji ,i co za tym idzie ciśnienia, przy takim oleju zapas lepkości jest już minimalny. Nawet lekkie przegrzanie silnika może doprowadzić do jego uszkodzenia przy niskich i bardzo wysokich obrotach. Uważam że takie sytuacje też powinno się brać pod uwagę, bo mnie osobiście dwa razy zdarzyło się przegrzać silnik, przez awarię układu chłodzenia. Na szczęście nic się nie stało. Ale jakbym miał taki cienki olej w silniku to mogłoby się to skończyć inaczej.
 
Przy niskich i wysokich obrotach, oraz w silniku który jego stan nie jest idealny uważam, że istnieje duże prawdopodobieństwo że mogłoby dojść do uszkodzenia już na 0W20. Ale to tylko moja teoria, każdy ma oczywiście swoje zdanie, wiedzę i doświadczenie 😉
 
@Oskr5 jeśli silnik nie był od nowości zalewany jakimś syfem w trybie LL i nie pożera dużych ilości oleju to ogarnie spokojnie 0w20.(patrz moja Honda i niedługo Daihatsu) Nie tylko lepkość ma znaczenie ale również dodatki.
 
@Oskr5 spełnianie tylko API SL wynika z norm "ekologicznych". U Mobila masz np. dopisek, że spełnia ich A5/B5 testy silnikowe API SN.
 
W końcu znalazłem czas i zmieniłem Mobil 1 ESPx2 0w20 na zakupionego Eneos X-Prime 0w20 SP/GF-6a. Na Mobil 1 zrobione 9tys km.

Odczucia tak jak przy każdym 0w20. Czyli wrażenie aksamitniejszej pracy i lepszego wkręcania się ( ale to efekt świeżego oleju)
Zrobione dopiero 20km.
IMG_20230808_180814.jpg
 
@MC Subi nie będzie żadnych oszczędności bo to nie pierwszy 0w20 w tym silniku 😎
 
Co Wy z tym zmniejszaniem spalania? Już pisałem, że używam 0w20 bo mogę i mają nowoczesne formulacje ( wlany obecnie X-Prime z końską dawką Molibdenu i kosmicznym VI)
Nie liczę na żadne oszczędności paliwa 🤣
 
@MC Subi już dawno nie wierzę w marketing. Te wszystkie wyniki są osiągane na stanowisku laboratoryjnym. Myślę, że słuchem i wskazaniami komputera pokładowego tego nie sprawdzę 🤣
 
Back
Top