• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic FK2 1.8 2006

Boguś

Użytkownik
Samochód
Civic VIII 1.8 i-Vtec, Daihatsu Sirion 1.5 Sport
Marka samochodu
Honda Civic FK2 Executive
Budżet/ile litrów
ok 160 / 4 litry
Styl jazdy
Silnik
1.8 i-Vtec ( R18A2 )
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
zero
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A1/B1 A3/B3 A5/B5 0w20 - 15w40
Jaki olej masz obecnie
Specol SpecGold 0w20
Witam.

Pacjent jak w temacie Civic UFO 1.8 210tyś km

Przeszedłem w półtora roku po zakupie z Motula 5w30 do Specola SpecGold 0w30 a obecnie od 2,5 tyś km Specol SpecGold 0w20.

Oleju nie pobiera.

Jazda głównie miasto. Kilka razy w roku trasa ale z dozwolonymi prędkościami. Kilka razy w miesiącu podkręcę pod odcięcie by przedmuchać przepustnicę 🤣

Zmiana oleju co ok 200mtg.

P.S. Zakładam temat bo sam nie wiem czy trzymać się tego Specola. Niby fajny ale z tyłu głowy siedzi niepewność. Chciałbym pozostać na 0w20 ( rekomendowany przez instrukcję)
Może podacie jakieś ciekawe propozycje 0w20 które spełnią swoje zadanie w Hondzie ;)

Zapraszam do dyskusji :cool:
 
@MC Subi a jak myślisz? Jazda samochodem w realnym ruchu to nie tylko silnik 😅
 
Jeżdziłem VIII, izolacji akustycznej nie stwierdziłem - trzeba być chyba na lotniskowcu, żeby nie słyszeć tego silnika.
 
Zrobione 1000km w trasie na X-Prime 0w20. Moim zdaniem (podkreślam moim zdaniem) silnik pracuje ciszej. Po rozgrzaniu nie słychać charakterystycznego lekkiego cykania. Dodatkowo przy przyspieszaniu gdy silnik nie był rozgrzany to było słychać też to cykanie. Obecnie "na słuch" nie stwierdzam tego dźwięku. Zobaczymy jak długo 😉
Ubytku brak 😎

Spalanie to chyba tylko w laboratorium bo wygląda, że mniej spalił ale za dużo zmiennych żeby być pewnym , że to dzięki olejowi 😅
 
@Boguś to chyba jesteś pierwszą osobą która faktycznie wlała tego eneosa a nie tylko o nim pisała. Ja też o nim myślałem ale jednak zapałem OEM 0w20
 
5400km za nami. Ubytków brak. Silnik dalej jest wyciszony. Łatwo kręci rozrusznikiem nawet przy -18. Dzwięk zimnego silnika jak rozgrzanego. Szybko schodzi ze ssania podczas porannego "drapania szyb". Chyba zostajemy z Eneosem na dłużej ;)
Wymiana ok 7500 km ( z wyliczeń w okolicach tego przebiegu będzie 250mth)
 
No i gitara, ja pierw jak trzeba to drapię szyby potem palę silnik, pół minuty i jazda delikatnie oczywiście. Mnie przy 7500 km przebiegu wychodzi ok +/- 200 h pracy silnika, masz przecież w menu licznik godz to nie trzeba wyliczać 😉.
 
@Pierre Froide mój się zeruje przy każdym odpaleniu (nie sprawdzałem nigdy czy mogę to przestawić w "ukrytym menu")
 
@Boguś Da się w ukrytym menu. Ja wyłączyłem takie opcje bo po co ma mi się za każdym razem gdy tankuję czy gaszę żerować licznik, przebieg itd. Na YT masz co i jak, obejrzyj.
 
Wiem gdzie i jak 🤭
 
Po prawie 7tys wleciał OEM Honda Type 2.0. Wrażenia podobne jak na Eneosie.
Miałem przy wymianie złapać zużyty olej do analizy ale "zagadałem" się z mechanikiem i pojemnik został w aucie na podnośniku 😆
 
Jeśli silnik ma bagnet, to nie trzeba niczego "łapać", można wtedy przy pomocy wężyka i strzykawki wyciągnąć olej przez otwór z bagnetu. :) Ja tak zrobiłem kilka dni temu, czekam właśnie na wyniki analizy.
 
Back
Top