• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic X 1.5T 182Km GPF

radex99

Użytkownik
Samochód
-honda civic 1.5T
Witam

Jaki olej 0w30 z acea C2 mozecie polecic ? Dodatkowych wymagan nie ma. Hondowski orginal 0w20 kosztuje 95 za litr a podobno mineral. Co ciekawe instrukcja dopuszcza 0w20 tylko w oryginale. Zamienniki sae30 c2 ofc

Z interesujacych znalazlem:
Motul 0w30 eco clean,
Ravenol fes 0w30
 
podaj cały manual ze wszystkimi dostępnymi aprobatami i lepkościami.
 
Podał cały manual.
Pod linkiem masz kompendium: https://www.civicforum.pl/showthread.php/56983-Pytania-o-olej-silnikowy-do-Hondy-Civic-Kompilacja-pytań-o-oleje

Dopuszczone oleje:
- "TYLKO" 0w20 OEM Honda V2 (jakoś tak się to pisze)
- C2 lub C3 (też jest dopuszczony)
- lepkości w zależności od temperatury otoczenie.

Jak silnik nie ma GPF'a, oleje A3/A5 no i oczywiście Cx.
Najczęściej leją 0w30 C2 od Ravenola lub OEM Honda 0w20.

No i ciekawostka (@jerseyAdmin), Honda pisze, że olej HOnda OEM służy do oszczędzania paliwa i należy eksploatować samochód wg wskazań ekonomizera.
 
Kwestia nieistotna jeśli ksiazka dopuszcza oleje z norma ACEA, a nie konkretna aprobatę hondy :)
 
Jeżeli mowa o olejach klasy Cx, to produkcja od września 2018, więc świeżutki samochód!
Olej ma mieć klasę C2 lub dopuszczoną C3. Lepkości bez znaczenia; najczęściej do wyboru 0W-30, 5W-30, 10W-30.
 
Ciekawe, chociaż nie aż takie unikatowe, moja Kijanka też ma info, żeby korzystać z ekonomizera w celu oszczędzania paliwa i dbania o środowisko naturalne. Norma w dzisiejszych czasach.

Jeżeli dopuszczona jest norma SAE 30 C2 albo C3 to ja bym szukał dobrego 5W-30 C2. Może być jak pisał [mention]Plywak[/mention] czyli Extreme Lubricants 5W-30 GTJ, to powinien być akuratny olej do tego silnika. Ciekawy może być Molygen 5W-30 od Liqui Moly, ale ludki w ASO by chyba umarli na widok oleju z MoS2.
 
Ludzie na forum Hondy rozczytali to w taki sposób, że olej 0w20 nie zapewnia należytej ochrony silnikowi.
Powyżej tych 3500-4000 obr olej jest zbyt "słaby" i silnik jest nienależycie smarowany.
Z powyższego powodu zalecają oleje C3, bo HTHS jest z zakresu "ochronnego".
Jednym z tańszych to Shell AV-L 0w-30.
 
[mention]SACZI[/mention] na jakiej podstawie to udowodnili? Przeprowadzając badania w laboratorium?
 
Jesli dobrze kojarze w jednej z wersji instrukcji obslugi bylo napisane ze olej 0w20 nie nadaje sie do dluzszej jazdy z wysoka predkoscia. Ogolnie w mojej instrukcji dla Gpf jest C2.

NIE C3! :)
 
Manual str 660 komercyjny olej silnikowy dla silników z gpf ACEA C2/C3 0w30/5w30/10w30 oryginał to Honda 0w20 type 2 który wg manuala oszczędza paliwo ale to nie jest minerał nie wiem skąd takie info.
 
Być może niektórzy uznają API III Grupę jako typowy olej mineralny.

Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
https://oil-club.de/index.php?thread/5079-genuine-honda-0w-20-type-2-0-honda-civic-type-r-fk8-320ps-10-000-km/

Poglądowa analiza, widać chociaż pakiet dodatków.
 
No to skoro C3 wykluczamy i zostaje C2, to oleje z normą PSA B71 2312 spełniają to wymaganie.
Proponuję Motula Specific 2312 (drogo, ale przyzwoicie): https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-2312
Naturalnie, chciałem również polecić Totala Quartz Ineo First, ale on ma już normę C1. Pewny jestem, że miał C2 ...


@poziom1989, ten olej nie wypadł najlepiej zużyciowo, chociaż to 2.0T z TypeR, czyli samochód z założenia mocno eksploatowany.
No i pod uwagę trzeba wziąć, że to pierwsze jego 10 000 km.
Jest dość dużo Fe, AL, Cu. Do tego lepkość chyba w dole zakresu SAE20.
Pod tym względem olej SAE30 zapewni prawie dwukrotnie wyższą lepkość w 100*C (10-11 mm2/s).
Ja jestem za wyższą lepkością ...
 
Last edited by a moderator:
radex99 napisał:
Tak, wciaz na gwarancji, jeszcze fabryczny olej i dopiero 550KM przebiegu, a przewiduje zmiane po 3k przebiegu
To może zapytaj w ASO czy dopuszczają robienie serwisów na olejach zewnętrznych.. po mojej przygodzie z ASO Forda oraz sygnałach z grupy VAG pytanie jest zasadne.
 
[mention]SACZI[/mention] ta analiza jest jak już podkreślilem podglądowa. I silnik tam bym na dotarciu.
 
Back
Top