Jaki olej 0w30 z acea C2 mozecie polecic ? Dodatkowych wymagan nie ma. Hondowski orginal 0w20 kosztuje 95 za litr a podobno mineral. Co ciekawe instrukcja dopuszcza 0w20 tylko w oryginale. Zamienniki sae30 c2 ofc
Z interesujacych znalazlem:
Motul 0w30 eco clean,
Ravenol fes 0w30
Podał cały manual.
Pod linkiem masz kompendium: https://www.civicforum.pl/showthread.php/56983-Pytania-o-olej-silnikowy-do-Hondy-Civic-Kompilacja-pytań-o-oleje
Dopuszczone oleje:
- "TYLKO" 0w20 OEM Honda V2 (jakoś tak się to pisze)
- C2 lub C3 (też jest dopuszczony)
- lepkości w zależności od temperatury otoczenie.
Jak silnik nie ma GPF'a, oleje A3/A5 no i oczywiście Cx.
Najczęściej leją 0w30 C2 od Ravenola lub OEM Honda 0w20.
No i ciekawostka (@jerseyAdmin), Honda pisze, że olej HOnda OEM służy do oszczędzania paliwa i należy eksploatować samochód wg wskazań ekonomizera.
Jeżeli mowa o olejach klasy Cx, to produkcja od września 2018, więc świeżutki samochód!
Olej ma mieć klasę C2 lub dopuszczoną C3. Lepkości bez znaczenia; najczęściej do wyboru 0W-30, 5W-30, 10W-30.
Ciekawe, chociaż nie aż takie unikatowe, moja Kijanka też ma info, żeby korzystać z ekonomizera w celu oszczędzania paliwa i dbania o środowisko naturalne. Norma w dzisiejszych czasach.
Jeżeli dopuszczona jest norma SAE 30 C2 albo C3 to ja bym szukał dobrego 5W-30 C2. Może być jak pisał [mention]Plywak[/mention] czyli Extreme Lubricants 5W-30 GTJ, to powinien być akuratny olej do tego silnika. Ciekawy może być Molygen 5W-30 od Liqui Moly, ale ludki w ASO by chyba umarli na widok oleju z MoS2.
Ludzie na forum Hondy rozczytali to w taki sposób, że olej 0w20 nie zapewnia należytej ochrony silnikowi.
Powyżej tych 3500-4000 obr olej jest zbyt "słaby" i silnik jest nienależycie smarowany.
Z powyższego powodu zalecają oleje C3, bo HTHS jest z zakresu "ochronnego".
Jednym z tańszych to Shell AV-L 0w-30.
Jesli dobrze kojarze w jednej z wersji instrukcji obslugi bylo napisane ze olej 0w20 nie nadaje sie do dluzszej jazdy z wysoka predkoscia. Ogolnie w mojej instrukcji dla Gpf jest C2.
Manual str 660 komercyjny olej silnikowy dla silników z gpf ACEA C2/C3 0w30/5w30/10w30 oryginał to Honda 0w20 type 2 który wg manuala oszczędza paliwo ale to nie jest minerał nie wiem skąd takie info.
No to skoro C3 wykluczamy i zostaje C2, to oleje z normą PSA B71 2312 spełniają to wymaganie.
Proponuję Motula Specific 2312 (drogo, ale przyzwoicie): https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-2312
Naturalnie, chciałem również polecić Totala Quartz Ineo First, ale on ma już normę C1. Pewny jestem, że miał C2 ...
MOTUL SPECIFIC 2312 0W-30 Najwyższej jakości w 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie opracowany do najnowszej generacji silników Diesla "BlueH
www.motul.com
@poziom1989, ten olej nie wypadł najlepiej zużyciowo, chociaż to 2.0T z TypeR, czyli samochód z założenia mocno eksploatowany.
No i pod uwagę trzeba wziąć, że to pierwsze jego 10 000 km.
Jest dość dużo Fe, AL, Cu. Do tego lepkość chyba w dole zakresu SAE20.
Pod tym względem olej SAE30 zapewni prawie dwukrotnie wyższą lepkość w 100*C (10-11 mm2/s).
Ja jestem za wyższą lepkością ...
To może zapytaj w ASO czy dopuszczają robienie serwisów na olejach zewnętrznych.. po mojej przygodzie z ASO Forda oraz sygnałach z grupy VAG pytanie jest zasadne.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.