• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic X 1.5T 182Km GPF

radex99

Użytkownik
Samochód
-honda civic 1.5T
Witam

Jaki olej 0w30 z acea C2 mozecie polecic ? Dodatkowych wymagan nie ma. Hondowski orginal 0w20 kosztuje 95 za litr a podobno mineral. Co ciekawe instrukcja dopuszcza 0w20 tylko w oryginale. Zamienniki sae30 c2 ofc

Z interesujacych znalazlem:
Motul 0w30 eco clean,
Ravenol fes 0w30
 
Witam, ponownie chcialbym sie podpytac sie co sadzicie o oleju NESTE 0w30 F+ PRO C2, dostalem pare danych na mailu:

HSTS = 3.1 cP
TBN = 8.3 mg KOH/g
ACEA M111 = >2.6%
Lepkosć w 40oC - 46
Lepkość w 100oC - 9.4


szczegolnie lepkosc w 40 mi sie podoba, moze kojarzycie jakies analizy czy to czyste HC, a moze ma jakies fajne dodatki jak molibden ?

A ogolnie sie zdecydowalem na Shell ECT C2/C3 i teraz u mnie plywa
 
a mozna prosic o jakies krotkie wyjasnienie czemu tak uwazasz? Jest inny olej z podobna norma Ford WSS M2C-950A, a mianowicie

ale tu temperatura zaplonu 200 vs 228 w nesteku, vide:
 
Było już wiele razy, Eurol mierzy inną normą punkt zapłonu w tyglu zamkniętym a nie otwartym jak większość.
Popatrz na analizę 0w30 FS - 238 w otwartym wobec 197 wg kart dla zamkniętego.

Swoją drogą ten Shell to bardzo dobry olej używałem kilka zmian jego bliźniaka AV-L 0w30.
 
Niekoniecznie, MSDS nie pokazuje zadnej niskolepkosciowej bazy oprocz HC 4 cSt, ewentualnie nieco PAO 6 cSt.
 
Last edited by a moderator:
Te nieco to ok 10%? W eurolu bedzie to samo ? . Odnosnie shella nie twierdze ze jest zly ale z checia bym sprobowal cos mniej lepkiego :)
 
@radex99, ten NESTE, to tak naprawdę "tłusty" 0w20.
Nie wiem w jakim celu chcesz go wlewać do silnika ...
Jedyny argument, to HTHS 3.1, który jest wyższy od 2.6-2.9 typowo dla 0w20.
Jak chcesz olej mniej lepki, to po prostu zalej OEM Honda 0w20 w ASO i problem masz z głowy.
To naprawdę dobre oleje i masz pewność, że olej nie jest kombinowany.
 
Nie sugeruj się opiniami rambo7 i Grzechu z forum civic'a, bo oni najchętniej laliby 20w60, wszak: "wyższa lepkość, lepsza ochrona".
 
Gdybym aie nimi tak sugerowal to szukalbym tlustego c3 a nie chudego c2. Instrukcja nie pozwala na inne 0w20 niz hondowskie ktore kosztuje krocie. Ma fajne parametry i dodatki ale za ta cene mozna by miec PAO sraO :)

Za polowe ceny :)
 
@radex99 ostatnio zmieniałem u Ojca w CRV Hybrid to wlałem ori Hondy 0W20 (bursztynowy) do 2.0T TypeR. Nie zielony eko do hybrid. Lejesz Ori masz spokój. na alle. czasem można taniej złapać koleś ma.
 
Last edited:
@radex99 ostatnio zmieniałem u Ojca w CRV Hybrid to wlałem ori Hondy 0W20 (bursztynowy) do 2.0T TypeR. Nie zielony eko do hybrid. Lejesz Ori masz spokój. na alle. czasem można taniej złapać koleś ma.

Czy masz ta pewność że to ori ? Na ruskim oil clubie są podróbki robili analizę
 
tego nie gwarantuje, ma sporo rzeczy do hondy kilka płynów, więc albo fake albo wynosi skądś.

W petrostarze jest Honda Ultimate 0W20 0,94L 63,45zł.
API SN oraz ILSAC GF-5.
 
Last edited:
no tylko to juz nie koniecznie zgodnie z IO, co moze byc problemem przy jakiejs gwarancji. Tj albo type 2.0 albo C2 albo C3
 
no tylko to juz nie koniecznie zgodnie z IO, co moze byc problemem przy jakiejs gwarancji. Tj albo type 2.0 albo C2 albo C3
a Type 2.0 zwykły nie jest przypadkiem zielony? Pokuś się na Type 2.0 R, typowy do Turbo, gadałem w ASO to mówił że ma problemu aby miał 0W20 SN+ RC
 
Back
Top