• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic X 1.5T 182Km GPF

radex99

Użytkownik
Samochód
-honda civic 1.5T
Witam

Jaki olej 0w30 z acea C2 mozecie polecic ? Dodatkowych wymagan nie ma. Hondowski orginal 0w20 kosztuje 95 za litr a podobno mineral. Co ciekawe instrukcja dopuszcza 0w20 tylko w oryginale. Zamienniki sae30 c2 ofc

Z interesujacych znalazlem:
Motul 0w30 eco clean,
Ravenol fes 0w30
 

Poprawcie mnie Panowie, bo chyba średnio wypadł ten olej, skoro ma tyle pierwiastków wskazujących na zużycie silnika. Czy ktoś na forum ma aktualne karty produktowe dla olejów Eurol, bo strona to koszmar, napisane Low saps a tu popiołów 0,96, w jednej karcie indeks 169 w innej 181, to jakiś dramat, a szkoda bo jestem zdecydowany raczej na cos z eurola w 0w30.
 
Zamiast stawiać diagnozę o jakości oleju, warto poświęcić chwilę aby zauważyć, że to jest badanie próbki pierwszego oleju po wypuszczeniu auta z fabryki. Zawartości metali będą większe. Normalne zachowanie.
 
Ultrance FDE 0w30
strona oficjalna

to druga wersja karty
indeks inny, temp też w tym przypadku, w innym różnice w zawartości popiołów

to jest badanie próbki pierwszego oleju po wypuszczeniu auta z fabryki. Zawartości metali będą większe. Normalne zachowanie
Dociera się ;)
 
@Icarium, ja tą analizę linkowałem na civicforum ...
Jak grochem o ścianę, zero refleksji ze strony "nadających ton"...
Osobiście uważam, że olej w tym silniku wypadł bdb biorąc pod uwagę, że po pierwsze, to 300 konny potwór z turbo i wtryskiem bezpośrednim, który na dodatek jest na dotarciu.
 
Różnice w popiołach były w innej wersji eurola 0w30, nieprecyzyjnie się wyraziłem. zamówiłem ten ultrance 0w30, obawiając się o ewentualne rozcieńczenie benzyną mojego 0w20 oem, postaram się ogarnąc próbkę Oema do analizy.
 
Jak była możliwość C3 to bym szedł w FS 0w30, sprawdzony z nowoczesnym pakietem z dodatkiem boru. W C2 z tą normą PSA, pakiet ubogi więc wzbogaciłbym go AR9100.
Odnośnie forum tamtejszego już mieliśmy próbkę jaka jest tam wiedza w postaci wpisów że A3 najlepsze do Hond. Dałbym sobie spokój z pisaniem o nich.
 
Ten ulrtance FDE, nie ma specyfikacji grupy PSA, ma wyższy VI, wyższe temp. płynięcia, szkoda, że nie ma nigdzie analizy, ale wydaje mi się, że jest raczej wzbogacony podobnym pakietem, jak ten który podałeś
bym szedł w FS 0w30,
.
 
FDE,Ultrance,FS to oleje ściśle dedykowane pod spełnienie normy konkretnych producentów, nie będą zgodne pod kątem pakietu dodatków bo te są ściśle określone, a z tego mogą wynikać różnice także pod kątem bazowym.
Bor w dużych ilosciach jako dodatek w pakiecie antyzużyciowym jest dla norm VAG ale też w olejach C2/C3: https://www.oil-club.ru/forum/topic/32872-texaco-havoline-prods-v-5w-30-svezhee/
Tutaj olej C2 pod PSA: https://www.oil-club.ru/forum/uploa...ASE).jpg.147d9bae603fe0aafb203a939fdb7bc9.jpg
Z Eurolem jest podobnie, bo korzysta z gotowych pakietów dodatków pod konkretne normy producentów.
 
Ok, znamy pakiet dodatków do Fs-a, po otrzymaniu FDE jak go wyślę do laboratorium, zobaczymy co ma, tak czy inaczej nie wybrałem chyba źle ? Ma dobre parametry.
 
FDE, w C2.
Czy wypełnienie zaworów sodem może mieć wpływ na konieczność stosowania jakiegoś typy oleju? Może ktoś o tym słyszał, albo jest to bzdura, ale takie coś obiło mi się o uszy.
 
Mam dylemat. Samochód jak w temacie. Jazda to głównie trasy - 80%. Na pierwszym przeglądzie przy 10.000km olej OEM 0W20 zmieniony na Shell Helix C2/C3 0W30. Na wiosnę zbliża się druga wymiana i pytanie do Was czy zostać przy Shell czy też może zmienić na coś z tych trzech:
Eneos Premium Ultra S, C2, 0W30
Eurol Ultrance FDE, C2, 0W30
Texaco Havoline ProDS P, C2, 0W30
 
Witam. Kolejna wymiana i znow ten sam dylemat.
Styl jazdy troche sie zmienil przez prace zdalna. krotkie odcinki glownie do 10km i co tu by wybrac:
0w20 honda oem za 330, mnie zniecheca cena

Mysle jak ostatnio o ultra lekkim c2:
Valvoline 0w30 c2 dt
Havoline pro ds f 0w30
Ravenol vfs 0w30
Total ineo fde 0w30

Najbardziej biore pod uwage lepkosc w 40. Gdyby honda pozwalala na inne 0w20 pewnie bym cos takiego szukal.

Moze znacie jakies ukryte informacje o wymienionych olejach? Hths (poza ravenolem 3.1 ) Oszczednosc paliwa wedle acea m111 (poza valvo 3.18)? Ktos cos ?

Do tej pory
1. Oem 0w20 do 3kkm
2. Shell ect c2c3 do 11kkm
3. Oem 0w20 do 15kkm tj teraz

Wydaje mi sie ze mniej pali na oem

Z powazaniem,
Radoslaw
 
Last edited:
OK, ale nie ma tych informacji w pierwszym poście, ale wertować 5 stron mi się nie chciało ;)
Miałem ochotę polecić Ci Amsoila, ale dla GPF się formalnie nie nadaje (brak choćby deklaracji normy ACEA Cx)

Zostań przy OEM 0w20 ...
 
Back
Top