• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic X 1.5T 182Km GPF

radex99

Użytkownik
Samochód
-honda civic 1.5T
Witam

Jaki olej 0w30 z acea C2 mozecie polecic ? Dodatkowych wymagan nie ma. Hondowski orginal 0w20 kosztuje 95 za litr a podobno mineral. Co ciekawe instrukcja dopuszcza 0w20 tylko w oryginale. Zamienniki sae30 c2 ofc

Z interesujacych znalazlem:
Motul 0w30 eco clean,
Ravenol fes 0w30
 
C2/C3 czyli 5w30 Neste i Motul (ten sam pakiet z molibdenem i borem) i Shell 0w30 ECT C2/C3 z dużym zapasem boru jako antyzużyciowca. W X gen jest sprawa dużego rozcieńczania paliwem wiec jak to w przypadku DI dużo zależy od warunków użytkowania.Imho 10 kkm to max.
Ten oem Hondy podobny do Toyoty dużo molibdenu i dodatek boru wcale bym się nie zdziwił jakby miał duży VI.
 
C2/C3 czyli 5w30 Neste i Motul (ten sam pakiet z molibdenem i borem) i Shell 0w30 ECT C2/C3 z dużym zapasem boru jako antyzużyciowca. W X gen jest sprawa dużego rozcieńczania paliwem wiec jak to w przypadku DI dużo zależy od warunków użytkowania.Imho 10 kkm to max.
Ten oem Hondy podobny do Toyoty dużo molibdenu i dodatek boru wcale bym się nie zdziwił jakby miał duży VI.
 
Widze ciezki temat sie zrobil :). Jak olej moze byc naraz c2 i c3 ? Skoro c2 ma hths od 2.9 do 3.5 a c3 wiecej niz 3.5? :) czy cos myle ? Jakbyscie napisali tez hths napisali przy poleconym oleju byloby super. Moje podane wwatku maja 2.9 motul i 3.0 ravenol. Mi lekki zapas na c2 wystarczy wydaje mi sie. A tez pewnie przy c3 to i chlodzenie gorsze no nie ? Noi mniej lepki olej bedzie szybciej sie grzac.

Odnosnie mojego uzycia auta to dwa razy dziennie 27km do i z powrotem pracy. A poza praca roznie raz na 2 lub 3 miesiace trasa 75km w jedna lub 135km w jedna i raz w roku jakies wakacje. A odnosnie temperamentu to lubie czasem przeciagnac dwojke :))) ofc wciaz ukladanie wiec mocno nie forsuje hanki.
 
Masz złe informacje. ACEA C2 musi mieć HTHS >= 2.9, bez górnej granicy. ACEA C3 musi mieć HTHS >=3.5 bez górnej granicy. Więc ACEA C2 może być też C3 jeżeli mieści się w reszcie parametrów które zresztą w znakomitej większości są identyczne dla tych norm. Musiałbym zerknąć w tabelę norm, ale C2 ma chyba tylko jakieś wyjątkowe wymagania dotyczące zdolności utrzymania pierścieni olejowych w czystości które C3 ma niższe (albo odwrotnie).
 
ACEA C2 ma hths od 2.9 do 3.5 a c3 od 3.5 więc nie ma tu żadnej sprzeczności albo trudności przynajmniej dla producentów oleju i dla mnie Nie za bardzo wiem co C3 ma wspólnego z grzaniem się a jeszcze ciekawsze jest ze mniejsza lepkość bardziej się grzeje bo akurat miałem inne obserwacje używając 0w20 także zrzucam to na urban legends .
Te oleje są bardzo nowoczesne dzieki także pakietowi dodatków i przeznaczone do nowoczesnych silników także z wysokim obciążeniem termicznym które jest charakterystyczne przy downsizingu.
 
Nie, [mention]cytrynowiec[/mention] - nie wprowadzaj kolegi w błąd. C2 musi mieć HTHS większe lub równe 2,9 a C3 większe lub równe 3,5. Oba mogą mieć i 1000 jak ktoś taki olej zrobi i będzie on w stanie zaliczyć resztę badań.

Co do reszty się zgodzę bez zastrzeżeń ;)
 
[mention]jerseyAdmin[/mention] wróć faktycznie masz racje poszło z rozpedu.
A żebyś wiedział że piszemy o tym samym to proszę: https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/niskopopiolowe-oleje-silnikowe.html

;)
 
Już chciałem dać opeer za uparte trwanie w błędzie ;)

Dla potomnych w załączeniu dokument ACEA z najnowszymi normami, można sobie sprawdzić co i jak do jakiego oleju. Koledze z OP się nie przyda, ale może komuś kiedyś tak
 

Attachments

  • ACEA_European_oil_sequences_2016_update_REV_2.pdf
    374 KB · Odwiedzin: 379
Jak juz ustalilismy co to c2 i c3. Wracajac do tematu jaki olej

Ja wstepnie wybralem:
0w30 ecoclean hths 2.9
Ravenol fes 0w30 hths 3.0
Extreme gtj hths 3.37

Cos innego z dobrymi dodatkami z hths w poblizu 3.1 ? W wiekszosci olejow ciezko znalesc ten parametr ( millers, shell )
Fajnie jakby mialo tez jakis tbn wiekszy niz 6.

A dlaczego tak ? Honda ma ciasno spasowane silniki tak jak i ford czy mazda wiec lanie bardziej vw oleju moze sie mijac z celem mimo akceptacji IO.chociaz na samym korku oleju jest juz tylko c2 nie jak w io - c2/c3

P.s.

Znalazlem ciakwy artykul o ekonomi vs zuzycie
https://expert.q8oils.com/automotive/low-hths-oils

P.s 2

Cena moze byc wyzsza i tak bedzie taniej niz oem hondowski 359 za 4l
 
radex99 napisał:
Jak juz ustalilismy co to c2 i c3. Wracajac do tematu jaki olej

Ja wstepnie wybralem:
0w30 ecoclean hths 2.9
Ravenol fes 0w30 hths 3.0
Extreme gtj hths 3.37

Cos innego z dobrymi dodatkami z hths w poblizu 3.1 ?

Penrite Enviro+ C2 0W30.
 
O tego Penrite`a nie widzialem, dzieki, robiliscie moze analize? Bo ogladalem analize Motula i zwykly hydrocrack. Ravenola analizy tez nie znalazlem
 
Hej.

Dzieki wielkie za wszelkie rady z c2. najlepiej parametrycznie wychodzi ravenol fes. A co byscie polecili z C3 ? Zeby bylo plynne w 40st? Circa 50 cst? I idealnie na pao. Przepraszam ze tak widziwiam ale nowe auto i nie chce skuchy tym bardziej na gwarancji :)
 
Parametry ważne, ale pakiety dodatków też...
Z C3 Ravenol, Amsoil, Mobil, Extreme...Pao Estry i co tam jeszcze, na bogato i bazowo i pakietowo ;)
Na marginesie, problemów z przyniesionym do ASO nie będzie? Czy zmiana po za ASO?
 
Większość ASO nie robi problemów, dobrze wiedzą że nie mają wyjścia i mogą grać na niewiedzę klienta. A to się mści, bo klyjenci coraz bardziej świadomi, lubią iść w zaparte i różnymi rzecznikami straszyć ;)

[mention]radex99[/mention] - dowolny olej którychś z tych marek ze specyfikacją C3. Wśród olejów z górnej półki wielkiej różnicy nie będzie. Ja bym tylko odradził Amsoila, przynajmniej dopóki nie pojawi się jakaś aktualna analiza bo podobno ich eko-oleje to nie to samo co Signature Series i są ze średniej półki. Nie wiem na ile to prawda, ale ludzie w USA na nich narzekają.
 
Hejka. Jeszcze jedno pytanko. Odnosnie produktu Extreme GTJ. Jesli chodzi o norme acea c2. Jakas instytucja zbadala go ze tak jest czy to tylko oswiadczenie lub zapewniebie firmy go produkujacej ? Wiem ze tak bylo z niektorymi specolami ze cos spelnia ale nie oficjalnie ....
 
Analizy HTHS były robione w Lotosie:

https://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_2019_05/1864937937_LOTOSLAB.jpg.97d5c1f9d3b6abd41678e90b0c243a61.jpg

Generalnie te oleje były badane w kilku labach.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/34677-extreme-amg-vr2-5w-30-gtj-svezhee/
 
Back
Top