Jaki olej 0w30 z acea C2 mozecie polecic ? Dodatkowych wymagan nie ma. Hondowski orginal 0w20 kosztuje 95 za litr a podobno mineral. Co ciekawe instrukcja dopuszcza 0w20 tylko w oryginale. Zamienniki sae30 c2 ofc
Z interesujacych znalazlem:
Motul 0w30 eco clean,
Ravenol fes 0w30
C2/C3 czyli 5w30 Neste i Motul (ten sam pakiet z molibdenem i borem) i Shell 0w30 ECT C2/C3 z dużym zapasem boru jako antyzużyciowca. W X gen jest sprawa dużego rozcieńczania paliwem wiec jak to w przypadku DI dużo zależy od warunków użytkowania.Imho 10 kkm to max.
Ten oem Hondy podobny do Toyoty dużo molibdenu i dodatek boru wcale bym się nie zdziwił jakby miał duży VI.
C2/C3 czyli 5w30 Neste i Motul (ten sam pakiet z molibdenem i borem) i Shell 0w30 ECT C2/C3 z dużym zapasem boru jako antyzużyciowca. W X gen jest sprawa dużego rozcieńczania paliwem wiec jak to w przypadku DI dużo zależy od warunków użytkowania.Imho 10 kkm to max.
Ten oem Hondy podobny do Toyoty dużo molibdenu i dodatek boru wcale bym się nie zdziwił jakby miał duży VI.
Widze ciezki temat sie zrobil . Jak olej moze byc naraz c2 i c3 ? Skoro c2 ma hths od 2.9 do 3.5 a c3 wiecej niz 3.5? czy cos myle ? Jakbyscie napisali tez hths napisali przy poleconym oleju byloby super. Moje podane wwatku maja 2.9 motul i 3.0 ravenol. Mi lekki zapas na c2 wystarczy wydaje mi sie. A tez pewnie przy c3 to i chlodzenie gorsze no nie ? Noi mniej lepki olej bedzie szybciej sie grzac.
Odnosnie mojego uzycia auta to dwa razy dziennie 27km do i z powrotem pracy. A poza praca roznie raz na 2 lub 3 miesiace trasa 75km w jedna lub 135km w jedna i raz w roku jakies wakacje. A odnosnie temperamentu to lubie czasem przeciagnac dwojke )) ofc wciaz ukladanie wiec mocno nie forsuje hanki.
Masz złe informacje. ACEA C2 musi mieć HTHS >= 2.9, bez górnej granicy. ACEA C3 musi mieć HTHS >=3.5 bez górnej granicy. Więc ACEA C2 może być też C3 jeżeli mieści się w reszcie parametrów które zresztą w znakomitej większości są identyczne dla tych norm. Musiałbym zerknąć w tabelę norm, ale C2 ma chyba tylko jakieś wyjątkowe wymagania dotyczące zdolności utrzymania pierścieni olejowych w czystości które C3 ma niższe (albo odwrotnie).
ACEA C2 ma hths od 2.9 do 3.5 a c3 od 3.5 więc nie ma tu żadnej sprzeczności albo trudności przynajmniej dla producentów oleju i dla mnie Nie za bardzo wiem co C3 ma wspólnego z grzaniem się a jeszcze ciekawsze jest ze mniejsza lepkość bardziej się grzeje bo akurat miałem inne obserwacje używając 0w20 także zrzucam to na urban legends .
Te oleje są bardzo nowoczesne dzieki także pakietowi dodatków i przeznaczone do nowoczesnych silników także z wysokim obciążeniem termicznym które jest charakterystyczne przy downsizingu.
Nie, [mention]cytrynowiec[/mention] - nie wprowadzaj kolegi w błąd. C2 musi mieć HTHS większe lub równe 2,9 a C3 większe lub równe 3,5. Oba mogą mieć i 1000 jak ktoś taki olej zrobi i będzie on w stanie zaliczyć resztę badań.
[mention]jerseyAdmin[/mention] wróć faktycznie masz racje poszło z rozpedu.
A żebyś wiedział że piszemy o tym samym to proszę: https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/niskopopiolowe-oleje-silnikowe.html
Już chciałem dać opeer za uparte trwanie w błędzie
Dla potomnych w załączeniu dokument ACEA z najnowszymi normami, można sobie sprawdzić co i jak do jakiego oleju. Koledze z OP się nie przyda, ale może komuś kiedyś tak
Cos innego z dobrymi dodatkami z hths w poblizu 3.1 ? W wiekszosci olejow ciezko znalesc ten parametr ( millers, shell )
Fajnie jakby mialo tez jakis tbn wiekszy niz 6.
A dlaczego tak ? Honda ma ciasno spasowane silniki tak jak i ford czy mazda wiec lanie bardziej vw oleju moze sie mijac z celem mimo akceptacji IO.chociaz na samym korku oleju jest juz tylko c2 nie jak w io - c2/c3
P.s.
Znalazlem ciakwy artykul o ekonomi vs zuzycie
https://expert.q8oils.com/automotive/low-hths-oils
P.s 2
Cena moze byc wyzsza i tak bedzie taniej niz oem hondowski 359 za 4l
Dzieki wielkie za wszelkie rady z c2. najlepiej parametrycznie wychodzi ravenol fes. A co byscie polecili z C3 ? Zeby bylo plynne w 40st? Circa 50 cst? I idealnie na pao. Przepraszam ze tak widziwiam ale nowe auto i nie chce skuchy tym bardziej na gwarancji
Parametry ważne, ale pakiety dodatków też...
Z C3 Ravenol, Amsoil, Mobil, Extreme...Pao Estry i co tam jeszcze, na bogato i bazowo i pakietowo
Na marginesie, problemów z przyniesionym do ASO nie będzie? Czy zmiana po za ASO?
Większość ASO nie robi problemów, dobrze wiedzą że nie mają wyjścia i mogą grać na niewiedzę klienta. A to się mści, bo klyjenci coraz bardziej świadomi, lubią iść w zaparte i różnymi rzecznikami straszyć
[mention]radex99[/mention] - dowolny olej którychś z tych marek ze specyfikacją C3. Wśród olejów z górnej półki wielkiej różnicy nie będzie. Ja bym tylko odradził Amsoila, przynajmniej dopóki nie pojawi się jakaś aktualna analiza bo podobno ich eko-oleje to nie to samo co Signature Series i są ze średniej półki. Nie wiem na ile to prawda, ale ludzie w USA na nich narzekają.
Hejka. Jeszcze jedno pytanko. Odnosnie produktu Extreme GTJ. Jesli chodzi o norme acea c2. Jakas instytucja zbadala go ze tak jest czy to tylko oswiadczenie lub zapewniebie firmy go produkujacej ? Wiem ze tak bylo z niektorymi specolami ze cos spelnia ale nie oficjalnie ....
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.