• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic X 1.5T 182Km GPF

radex99

Użytkownik
Samochód
-honda civic 1.5T
Witam

Jaki olej 0w30 z acea C2 mozecie polecic ? Dodatkowych wymagan nie ma. Hondowski orginal 0w20 kosztuje 95 za litr a podobno mineral. Co ciekawe instrukcja dopuszcza 0w20 tylko w oryginale. Zamienniki sae30 c2 ofc

Z interesujacych znalazlem:
Motul 0w30 eco clean,
Ravenol fes 0w30
 
bym musial napisac do Hondy czy ten olej moze bezproblemowo zastapic 0w20 type 2.0:


zielony jest do hybryd zdaje sie

a jest oddzielny do TypeR? wydaje mi sie ze jest ten sam rekomendowany, moze w poprzedniej generacji bylo rozroznienie?
 
dokładnie, 2.0TypeR jest do benzyn turbo dali mi go nalać do hybrydy normalnie, w beczkach też mają (bursztynowy) nie zielony i taki by mi zaleli.
 
@radex99, lej oliwę z ASO ... !
Nie ma sensu kombinować z zamiennikiem, skoro chcesz "wodziankę".
Jak zamiennik, to grubas typu C3.
 
Szanowni, jak z tym olejem Extreme Lubricants 5w30 GTJ, spełnia wymogi C2, czy nie, bo na forum trafiłem szukając jakichkolwiek informacji o tym i o Eneosie, a w poście dotyczącym GTJ-ta niektóre parametry przekraczają mozliwość zaliczenia go do C2. A ja wielkiego wyboru nie mam mając GPF-a.
 
Raczej nie maja oficjalnej aporobaty raz ze popiol ponad norme dwa ze nie zrobiono testu oszczednosci M111. Z drugiej strony ciekawe czy honda oem spelnia spec
 
Jeśli wierzyć źródłom zza oceanu, że Eneos jest producentem OEMowego oleju 0w20, to nie ma on specyfikacji C2. Ma za wysoki parametr Saps. Byłoby ciekawie.
Post automatically merged:

Idemitsu zresztą też w swoim 0w20 nie spełnia C2, mimo wszystkich molibdenowych bajerów, zatem jako OEM i sugerowany C2 też nie pasuje.
 
Last edited:
To by było ciekawe, bo jak popatrzeć na analizy olejów oem Hondy to tam nie ma wysokich popiołów, zresztą przy ich nowych silnikach DI być nie może.

Nowoczesne oleje C3 (pomijam HTHS) mają popioły na poziomie 0,8 i lekko powyżej np.

Zresztą wystarczy popatrzeć na poziomy ZDDP - można zobaczyć podobieństwa.

Z kolei nowoczesne oleje A3 mają popioły też lekko powyżej 1:

może to niektórym rozjaśni sytuację, a może nie? ;)
 
Tylko, że te dwa oleje to 5w20 i faktycznie mają nieco ponad 0,8, ale linkowana opinia (ta na szarym tle) o 0w20 pokazuje, że ten ma już 1,04%. Proszę wybaczyć, moze nie znam rosyjskiego i mylę pojęcia. Jeśli jednak tak jest to niestety nieco ponad 0,2% odgrywa dużą rolę ponieważ jak mnie zapewniono w serwisie hondy, nic mi nie zrobią na wypadek naprawy gwarancyjnej, jeśli używałem C2. Na hasło C3 nabierają wody w usta i mówią, że już lepszy C2
 
Jasne, ja tylko się zastanawiam kto robi hondowski OEM, porównałem możliwych producentów i stwierdziłem, że te być nie mogą bo mają saps powyżej 1 co nie pozwlala na zaklasyfikowanie go do C2, który instrukcja zaleca jako zamiennik Oem type 2 0w20. dopuszcza się oczywiście stosowanie C3. Ae ja na to forum trafiłem szukając charakterystyki oleju firmy Extreme wersji 5w30 GTJ, bo wpadł mi w łapy opis i zaciekawił. Moim zdaniem 0,8 a 1,04 % to niewielka różnica, ale z gwarancja muszę się liczyć a ten drugi 1,04 C2 i C3 mieć nie może.
 
Można też spojrzeć na oleje A5 z Dexos1Gen2 - ciekawe oleje z nowoczesnym pakietem przeciw LSPI. Wybór szeroki zarówno pod kątem lepkości jak i cen, oraz baz.
Wracając do norm C można jeszcze wybrać olej z łączonymi normami C2/C3 np. Shell czy Neste.
 
To zalecenie do modelu bez filtra GPF, u mnie jest wyraźnie albo Oem 0w20 albo C2. lub C3, z lepkości podany ewentualny 0w30, lub 5w30, to też nic trudnego, ale warto wybrać jak najlepszy, stąd jak już napisałem moje zainteresowanie tym:
 
Nie twierdzę, że szukam, po prostu zainteresował mnie ten gtj, i trafiłem tutaj, a że informacji więcej niż na civicforum to zostałem. Oleju o klasie ow20 używałem już w ufo i nie stwierdziłem problemów, ale nie miałem gpf-a. IX trzymałem na OEmie bo tak wynikało z leasingu i pakietu serwisowego. X najechałem od grudnia 5 tysi, duzo jeżdżę i mam bardzo ciężką nogę dawno też nie interesowałem się olejami (bo jak napisałem IX zalewałem OEMem - taka umowa). A gwoli wyjaśnienia nie jestem piewcą teori im wyższa liczba po W tym lepiej
To instrukcja dla modeli bez GPF/sprzed IX.2018.
"Po" zostało tylko C2.
nie na korku jest tylko C2, w książce jako "komercyjny olej silnikowy" jest ACEA c2/c3
lepkości 0w20,0w30,5w 30 i 10 w 30 oczywiście "komercyjne"
Oczywiście standardowa formułka, że należy dobierać pod kątem temp otoczenia...
 
A co Szanowni koledzy sądzicie o
Eurol Syntence FS 0W-30
Eurol Ultrance FDE 0W-30

oczywiście do civica 1,5 z GPF
Post automatically merged:

Bo czas mi się kończy na wybór a wymiana za trzy dni
 
A tak znalazłem ale po czasie. A jak to jest z tym badaniem, jeśli zleję swój Oem-0w20 to by poszerzyć bazę na naszym forum mam go sam przebadać, czy skorzystać z laba, o którym Piszecie w postach.
 
Back
Top