• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 2.0

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
220/4
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3 lub A5 0w20, 0w30, 5w30, 5w40, 0w40, SM
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5
Witajcie, Honda CR-V 2013, 2.0.

Auto użytkowane głównie w mieście (80-90%) do tego krótkie trasy (5-6km). Kraków. Czyli bardzo często start z zimnego silnika.
Ale!!!! rok rocznie wyjazd do Chorwacji. Auto zapakowane na maxa, full bagaż, 4 os, box na dachu a w tym roku jeszcze platforma i 4 rowery. Jazda 130-140 non-stop, momentami 160 (choć w tym roku z rowerami już tak nie będzie. )
Przebieg 55tys
Z uwagi na te krótkie trasy jeżdżę od 2 lat na Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5B5

Ale zawsze mi było żal silnika jak grzałem do Chorwacji ponad 1tys km. Stąd może powinienem przejść na A3. Rozumiem, że ten olej też zda egzamin na moich krótkich miejskich trasach, tylko więcej spali. Ale wolę chronić silnik, niż patrzeć czy mi spali może 0.3l mniej. Na ogół jeżdżę spokojnie do 4 tys obrotów, ale czasami lubię ją przegonić.

I teraz, zastać przy 0W30? czy bardziej stabilny 5w30,? Może 5w40, ale wolę 0w bo zimy w Krakowie się zdarzają i rozumiem, że 0W będzie w ogóle lepszy na te rozruchy z zimnego silnika.

Pytanie tylko czy zostać przy A5 czy przejść na A3?

Gdybym przeszedł na A3, to myślałem o:
Motul 8100 x-max 0w30
Ravenol SS0 0w30

 
Jeździsz krótkie odcinki brał bym olej do Hybryd np: Gulf 0W20 Hybrid tani możesz co 5-7 tyś zmieniać. Najnowsze normy API SP.
 
Z tanich Eurol Fluence Fe 5W30 dobra propozycja ale jak masz budżet do dołóż do czegoś lepszego. Zc2 Mobil fajna propozycja a z A3 zarówno Ravenol jak i Motul z tematu też są godne polecenia.
Z ciekawości żeby dołożyć jakie lepsze masz na myśli?
 
Silniki hondy nie są wybredne w kwestii jakości oleju dopóki auto nie jest traktowane ekstremalnie. Najbardziej istotnym elementem jest sprawny układ chłodzenia. API SL to wymóg dotyczący większości silników hondy gdzieś do 2012. W bardziej oldschoolowych z lat '90 bywało nawet SG. Co do norm ACEA C to na forum hondy lepiej się nie przyznawać, że ktoś leje do benzynowca olej dedykowany do nowoczesnego diesla. Podobno gniazda zaworowe i tak dalej... zwykłe brednie, żadna z tych osób która rozsiewa te "fakty" nie ma na to dowodów, że low/mid saps powoduje degradację gniazd zaworowych. To taki sam mit jak twierdzenie, że tylko Motul uratuje twój silnik przed zagładą, a najlepiej tylko Shell bo przecież tylko taki wlewają w aso. Albo, że na półsyntetyku to na bank zapieką się pierścienie i koniec śmierć i zgrzytanie panewek. :oops:

Olej ma spełniać API, lepkość dobrana do warunków użytkowania, odpowiedni interwał. Koniec. Czyli jak w większości aut z silnikiem spalinowym. Pilnować poziomu (!), dbać żeby nie było wycieków i rozcieńczenia paliwem. To są kwestie podstawowe i ważne, natomiast reszta to tylko niuanse.
Na civicforum.pl użytkownikom chodziło o to, że po przejechaniu np 100 tyś km na oleju low/mid saps krzywki wałka rozrządu zużyją się bardziej przykładowo o te 0,01 mikrometra więcej niż na oleju full saps......
Instrukcja obsługi wyraźnie rozdziela acea dla silników benzynowych A3,A5; diesla C2,C3 i tego trzymają się forumowicze.
 
Last edited:
Jak widzę "civicforum.pl" to się uśmiecham. Kiedyś sam myślałem, że jest tam jakaś wiedza. Ale po zapoznaniu się z materiałami na amatorskim oilclub.pl i oil-club.ru/de twierdzę, że na civicforum góruje "chłopski rozum" nad badaniami.
Darowałbym sobie civicforum jako bazę wiedzy olejowej :rolleyes:
 
Na civicforum.pl użytkownikom chodziło o to, że po przejechaniu np 100 tyś km na oleju low/mid saps krzywki wałka rozrządu zużyją się bardziej przykładowo o te 0,01 mikrometra więcej niż na oleju full saps......
Nie ma tu nic do rzeczy, są oleje C3, które są specjalnie dedykowane do silników w których wałki napędzają pompowtryski, (wykonuje ciężką pracę jak młockarnia z 1940) i mają taki pakiet dodatków przeciwzużyciowych że głowa mała.
Jeśli chodzi o rozwiązanie wałków rozrządu w hondzie, to jest tak skonstruowane aby tarcia było jak najmniej, nawet dźwigienki są na rolkach.

Co do tematu wałków w Hondzie jest krótki, wszystko zależy od amatora jazdy i czy wymienia olej co 7kkm.
 
A który z tych Motuli będzie lepszym rozwiązaniem pod moją CR-V 2.0 i Mazdę 2.0, tak żebym śmiało stosował w obu autach? Przypomnę, że oba auta jeżdżą głównie po mieście na krótkich dystansach.

Motul ECO-LITE 5w30: API SP-RC, Dexos Gen 3, ILSAC GF-6a
Motul ECO-CLEAN 5w30: API SN, ACEA C2
Motul X-CLEAN EFE 5w30: API SP, ACEA C2/C3
 
Każdy 😎
 
EFE bedzie najbardziej uniwersalny jesli byś chciał wykorzystać olej do innych aut. Taki C2/C3 to chyba najbardziej uniwersalny olej na te chwile wśród PCMO.
Jesli chcesz być zgodny z EU normami to C2.
Co nie weźmiesz będzie Ok
 
Śmiała teza:
1697739539091.png

Honda R na pewno najmniej pali, ładnie pracuje i wytrzymuje spokojnie po 20 - 22 000 km interwału na EcoNergy 0W30, wrzuciłem fotkę klawiatury po tym oleju na książkowych interwałach.
 
Wziąłem polskiego Orlean DeX1 5w30, API SN Plus.
Niby pod wtrysk bezpośredni więc super pod Mazdę, ale jak rozumiem pod Hondę też ok. Ravenol proponuje m. in 5w30 DXG właśnie SN Plus pod Hondę 2.0.
 
Wiem, że oba Orleny pasuję pod CR-V 2.0, ale który byście woleli czy bardziej proponowali i dlaczego? Czy któryś jest wyższej klasy i lepiej smaruje?

Max Expert XD 5W–30 API: SN, ACEA: C3, C2
Max Expert DEX1 5W-30 API: SN-Plus SN-RC, GF-5
 
Właśnie wlałem DEX1 5w30 SN Plus/RC, ILSAC GF-5 do Mazdy 2.0 z bezpośrednim wtryskiem. Zastanawiam się czy wlać go też do Hondy 2.0 czy lepiej Orlen Platinum XD 5w30, SN, C3, C2. Co byście doradzili?
 
Last edited:
A tak swoją drogą, jeśli lałeś wcześniej Castrol Magnatec SS 5W30 to jego "odpowiednikiem" z Orlenu jest Max Expert F. Przynajmniej jeśli chodzi o ACEA. Domyślam się, że bardziej skupiasz się na normach API.
 
Na pewno można polecić nasze polskie Orleny MaxExpert: V albo XD. Jeden i drugi spełnia wymogi API SN. Także Dex1 będzie dobry,
Właśnie wlałem DEX1 5w30 SN Plus/RC, ILSAC GF-5 do Hondy, bo taki kiedyś kupiłem pod Mazdę i leżał.

Przy następnej wymianie też go śmiało lać, czy lepiej Orlen V+ API SN, ACEA C3 lub Orlen XD, API SN, ACEA C3/C2, Dexos 2?

Przypomnę, że Honda jeździ w 90% po mieście na krótkich trasach. Przebieg 77tys.
 
Dla mnie faworytem z polskich olejów byłby Maxexpert XD.
 
Back
Top