• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 2.0

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
220/4
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3 lub A5 0w20, 0w30, 5w30, 5w40, 0w40, SM
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5
Witajcie, Honda CR-V 2013, 2.0.

Auto użytkowane głównie w mieście (80-90%) do tego krótkie trasy (5-6km). Kraków. Czyli bardzo często start z zimnego silnika.
Ale!!!! rok rocznie wyjazd do Chorwacji. Auto zapakowane na maxa, full bagaż, 4 os, box na dachu a w tym roku jeszcze platforma i 4 rowery. Jazda 130-140 non-stop, momentami 160 (choć w tym roku z rowerami już tak nie będzie. )
Przebieg 55tys
Z uwagi na te krótkie trasy jeżdżę od 2 lat na Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5B5

Ale zawsze mi było żal silnika jak grzałem do Chorwacji ponad 1tys km. Stąd może powinienem przejść na A3. Rozumiem, że ten olej też zda egzamin na moich krótkich miejskich trasach, tylko więcej spali. Ale wolę chronić silnik, niż patrzeć czy mi spali może 0.3l mniej. Na ogół jeżdżę spokojnie do 4 tys obrotów, ale czasami lubię ją przegonić.

I teraz, zastać przy 0W30? czy bardziej stabilny 5w30,? Może 5w40, ale wolę 0w bo zimy w Krakowie się zdarzają i rozumiem, że 0W będzie w ogóle lepszy na te rozruchy z zimnego silnika.

Pytanie tylko czy zostać przy A5 czy przejść na A3?

Gdybym przeszedł na A3, to myślałem o:
Motul 8100 x-max 0w30
Ravenol SS0 0w30

 
Rozumiem, że odpowiednikiem Penrite Enviro+ GF-5/SN 5W-30 jest np. Liqui Moly Special Tec DX1 5w30 SN, droższy o 80zł na bańce 5l.
Czy jakościowo ten LM mocno przewyższa Penrite?

1677142909784.png

 
Nie wszystkie, Amsoil i Mitasu masz 0W30. Ogólnie te olejesą jeszcze w klasach lepkości 0W20, 5W20 więc nie tylko 5W30.
 
A jakbyś ułożył te oleje DX1 pod względem jakości? Rozumiem, że Meguin na pierwszym miejscu a potem?

- Meguin Dynamik DX1
- Motul Eco Lite
- Liqui Moly Special Tec DX1
- Penrite Enviro+ GF-5
- Orlen DEX1
 
W kategorii jakość/cena wygrywa Orlen bez apelacyjnie. Potem który tańszy ten lepszy ;)
Te oleje naprawdę są w porównywalnej jakości więc nie sposób zrobić tu jakiegoś rankingu
 
Powiem tak oglądam twój kanał, jeździsz po mieście krótkie odcinki, w zimę mroźno więc bym lał tani 0w20 i zmieniał co 6-8 tyś. Lepiej dla silnika i mniejsze spalanie. Jak boisz się takiego oleju na upalny wyjazd letni to zmieniasz w lato przed wyjazdem masz nówkę na trasę do Chorwacji!
 
Rozumiem, że odpowiednikiem Penrite Enviro+ GF-5/SN 5W-30 jest np. Liqui Moly Special Tec DX1 5w30 SN, droższy o 80zł na bańce 5l.
Czy jakościowo ten LM mocno przewyższa Penrite?

View attachment 15630

Jakościowo będą na podobnym poziomie. Ja bym z tej 2 wybrał Penrite mam spore doświadczenie z tym konkretnym olejem i sie sprawdza. Cena jak na Penrite atrakcyjna bo to ogólnie bardzo drogie produkty.
Post automatically merged:

Ja bym postawił pytanie czy LM Special Tec DX1 przewyższa jakością Meguin DX1 ale nie chce już mi się odpowiadać ;)
View attachment 15631
W PL cena tego oleju jest sporo wyższa. Jakość z tego co wiem będzie porównywalna do Liqui Moly. Bardzo porównywalna.
 
Ktoś mi napisał, że na moje krótkie odcinki po mieście, typu 2-5km, tylko 0w20, a ktoś inny że powinienem mieć 5w40. :) Dobre.
Jak Wy to widzicie? Który zrobi lepszą robotę?
 
Czyli bojąc się 0w20 (którego się jakoś boję), 0w30 jest lepszym rozwiązaniem dla mnie niż 5w30 a co dopiero 5w40, tak?
 
Na pewno
 
A teraz, który zrobi najlepszą robotę na krótkich trasach z niedogrzanym silnikiem? A3, A5 czy Dexos1/GF-5?
 
Na pewno nie A3. Patrz na niskie KV40
 
A wybierając olej tylko według API, co mogę zrobić zarówno w Hondzie jak i Maździe, lepiej żeby był C2 czy C3 na takie krótkie trasy?
Czyli lepiej API SN/C2 czy API SN/C3?
 
C3 to tak jak A3 - wyższe lepkości i HTHS. C2 to lepkościowo odpowienik A5 tylko niskopopiołowy.
Post automatically merged:

Ale naprawdę pomyśl o 0W20. One są bardziej płynne na zimno niż 0W30. Naprawdę nie uszkodzisz silnika :) zwłaszcza przy twojej jeździe
 
Back
Top