• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 2.0

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
220/4
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3 lub A5 0w20, 0w30, 5w30, 5w40, 0w40, SM
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5
Witajcie, Honda CR-V 2013, 2.0.

Auto użytkowane głównie w mieście (80-90%) do tego krótkie trasy (5-6km). Kraków. Czyli bardzo często start z zimnego silnika.
Ale!!!! rok rocznie wyjazd do Chorwacji. Auto zapakowane na maxa, full bagaż, 4 os, box na dachu a w tym roku jeszcze platforma i 4 rowery. Jazda 130-140 non-stop, momentami 160 (choć w tym roku z rowerami już tak nie będzie. )
Przebieg 55tys
Z uwagi na te krótkie trasy jeżdżę od 2 lat na Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5B5

Ale zawsze mi było żal silnika jak grzałem do Chorwacji ponad 1tys km. Stąd może powinienem przejść na A3. Rozumiem, że ten olej też zda egzamin na moich krótkich miejskich trasach, tylko więcej spali. Ale wolę chronić silnik, niż patrzeć czy mi spali może 0.3l mniej. Na ogół jeżdżę spokojnie do 4 tys obrotów, ale czasami lubię ją przegonić.

I teraz, zastać przy 0W30? czy bardziej stabilny 5w30,? Może 5w40, ale wolę 0w bo zimy w Krakowie się zdarzają i rozumiem, że 0W będzie w ogóle lepszy na te rozruchy z zimnego silnika.

Pytanie tylko czy zostać przy A5 czy przejść na A3?

Gdybym przeszedł na A3, to myślałem o:
Motul 8100 x-max 0w30
Ravenol SS0 0w30

 
Jak Ci API SL nie pasuje to masz masz kilka olejów 5W30 API SP. Niektóre z normą HTO-06.
 
Petronas 5w30 FR masz normę A5/B5 i API SN. Korci mnie go kupić na następny przegląd, ale w kolejce czeka Amsoil OE 5w30.
 
A jak to możliwe, że MOBIL 1 ESP LV 0W30 ma normę ACEA A5 i C2? Da się zrobić taki olej? Wszędzie widzę albo A albo C.
 
A jak to możliwe, że MOBIL 1 ESP LV 0W30 ma normę ACEA A5 i C2?
Te normy różnią się między sobą, w zasadzie tylko wymogami dotyczącymi szeroko pojętego SAPS i wartości TBN. Teoretycznie każdy C2 mający TBN >8 będzie spełniał i A5/B5.
Da się zrobić taki olej? Wszędzie widzę albo A albo C.
Jak najbardziej, poza ESP LV masz taż Valvo SynPower ENV 5W30, Eurola Fluence FE 5W30, w zasadzie ESP 5W30 pomimo, że normy nie posiada, w zasadzie spełnia wymagania dla A5/B5.
 
Z tanich Eurol Fluence Fe 5W30 dobra propozycja ale jak masz budżet do dołóż do czegoś lepszego. Zc2 Mobil fajna propozycja a z A3 zarówno Ravenol jak i Motul z tematu też są godne polecenia.
 
A co uważacie o PETRONAS SYNTIUM 3000 FR 5W30? On też jest SN A5 jak Amsoil SS czy Lotos Aurum.
 
Witajcie ponownie. Napisał do mnie dystrybutor Penrite na Polskę celem propozycji przesłania oleju do przetestowania na moim kanale. Mówią, że to australijskie premium. Brać? Dobre to? Patrzę na oleje i myślę, że te byłby dobre pod moją CRV 2.0 gdzie ma być A3/SM lub A5/SM i pod Mazdę CX-3 żony gdzie ma być 5w30 A5/SN.

ENVIRO+ GF-5, 5W-30: ILSAC GF-5, API: SN, GM Dexos 1™ GEN 2


Penrite FULL SYNTHETIC 5W-30: ACEA A1/A3/A5, API SL
 
Last edited:
pewnie, że bierz!
A który bardziej pod Hondę a który pod Mazdę? Rozumiem, że Enviro skoro jest API SN jest lepszą oliwą niż ten drugi, i jego norma ILSAC GF-5 odpowiada jakby olejom eko z A5, tak? Innymi słowy Enviro moge śmiało lać i do Hondy i do Mazdy, tak?

Penrite ENVIRO+ GF-5, 5W-30: ILSAC GF-5, API: SN, GM Dexos 1™ GEN 2

Penrite FULL SYNTHETIC 5W-30: ACEA A1/A3/A5, API SL
 
Enviro jest trochę nowocześniejszym olejem, spełniający trochę wyższe wymagania. Dlatego, moim zdaniem, można go uznać za lepszy. Możesz go śmiało do obu wlać
 
Może zapytać o 0w20.
Jak nie "dadzą ", to niech bierze 5w30.
Swoją drogą jest na forum uoa tego penrite enviro z Astry k @mati ego.
 
A czego sie @kaliope boisz?
Honda to poważna firma!
Gdyby nagle VW zmienił wymagania na 0w16 to ja bym się bał, bo im nie ufam, ale "żółtkom"?
 
Po prostu nie widzę w20 w upałach miejskich i w czasie dopieprzania na chorwackiej autostradzie.
Kolega zatarł już 2 silniki na 0w20, choć na LPG, właśnie na autostradzie w upał w swoim Dodgu Journey. Mówiłem, żeby tego nie lał, ale ma napisane na korku 0w20 i twierdzi, że skoro producent tak przewidział, to tak ma być.
 
Last edited:
Testy nic nie warte. Ale zawsze olej na free. Jak dają to bierz.
 
Tak myślę, który z tych Penrite zamówić. Przypomnę, że oba auta jeżdżą głównie po mieście, z czego Honda ma wybitnie cieżko, bo trasy po 2, 4, 6 km, choć raz na rok 2tys km do Chorwacji i z powrotem. Mazda zwykle robi trasy po 10km i jeździ tylko po mieście.

Penrite FULL SYNTHETIC 5W-30 A5/ SL ma HTHS 3.1, a Enviro Plus GF-5/SN 5W-30 ma HTHS 3.6.

1. Jak widzicie te oleje pod względem HTHS w Hondzie i Maździe?
2. W zaletach FULL SYNTHETIC 5W-30 A5/ SL piszą, że ”w pełniu cynkowy”. Co to oznacza, dla użytkownika? On ma widzę 0,105 tego cynku, a Enviro 0,085.
 
Last edited:
Back
Top