• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 2.0

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
220/4
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3 lub A5 0w20, 0w30, 5w30, 5w40, 0w40, SM
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5
Witajcie, Honda CR-V 2013, 2.0.

Auto użytkowane głównie w mieście (80-90%) do tego krótkie trasy (5-6km). Kraków. Czyli bardzo często start z zimnego silnika.
Ale!!!! rok rocznie wyjazd do Chorwacji. Auto zapakowane na maxa, full bagaż, 4 os, box na dachu a w tym roku jeszcze platforma i 4 rowery. Jazda 130-140 non-stop, momentami 160 (choć w tym roku z rowerami już tak nie będzie. )
Przebieg 55tys
Z uwagi na te krótkie trasy jeżdżę od 2 lat na Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5B5

Ale zawsze mi było żal silnika jak grzałem do Chorwacji ponad 1tys km. Stąd może powinienem przejść na A3. Rozumiem, że ten olej też zda egzamin na moich krótkich miejskich trasach, tylko więcej spali. Ale wolę chronić silnik, niż patrzeć czy mi spali może 0.3l mniej. Na ogół jeżdżę spokojnie do 4 tys obrotów, ale czasami lubię ją przegonić.

I teraz, zastać przy 0W30? czy bardziej stabilny 5w30,? Może 5w40, ale wolę 0w bo zimy w Krakowie się zdarzają i rozumiem, że 0W będzie w ogóle lepszy na te rozruchy z zimnego silnika.

Pytanie tylko czy zostać przy A5 czy przejść na A3?

Gdybym przeszedł na A3, to myślałem o:
Motul 8100 x-max 0w30
Ravenol SS0 0w30

 
Leję do 17-sto letniego R18A2 olej 0w20 i nie chce się zatrzeć. Tak, jeżdżę w trasie i w korkach podczas upałów. Tylko nie trzymam go 20tyś km w silniku. Ba, nie trzymam nawet 10tyś bo jakby nie patrzeć to są warunki ciężkie więc skracam do ok 7-7,5tyś km.
@kaliope Ty pewnie masz R20 więc tym bardziej lej śmiało 0w20 od pewnych producentów, zmieniaj często i śmiej się "specjalistom" od "wody po parówkach" prosto w twarz 🤣
 
Jaki silnik konkretnie?
2.4
Przy 150km/h na autostradzie w upał nagle check engine i brak mocy. Wymienił silnik gdyż naprawa nieopłacalna i jeździł rok. Po roku znów po wycieczce nad morze autostradą zatarty silnik. Choć tam LPG czyli wyższe temp.
 
Bzdura. Na wyregulowanym LPG nie ma większego obciążenia termicznego dla silnika. Cały rok w swoim koreańskim tosterze latam na 5W20 i nic się nie zaciera, a potrafię dołożyć mu miodu. Autostrady i eski widzi codziennie, okolice czerwonego pola też.
Nie chcesz 0W20? Świat się nie kończy, wlej ten 5W30 i też będzie dobrze, skoro instrukcja dopuszcza.
 
OK, może jest tak jak mówisz, że LPG nie ma nic to rzeczy. Ale prawdą jest, że silnik zatarty dwa razy, i dwa razy w tych samych warunkach, tzn na autostradzie w upał. Auto obciążone na maxa, 5 osób, rowery, box, i prędkość 150-160.
 
Od ubogiej mieszanki głowica "spłynie", nadpali zawory, ale nie spowoduje technicznej śmierci silnika. By trzymać się tematu, myślę, że nie ma co na siłę przekonywać autora do niższej lepkości. Nasze stanowisko w tej materii zna i jeśli ma wewnętrzne opory to niech używa 5W30. Honda dopuszcza wiele lepkości i jeśli autor zdecyduje na 5W30 to dramatu nie będzie.
 
Najłatwiej zganić za "zły" olej podczas gdy co innego jest bolączką. Taki ot co fajny chłopiec Do bicia. Idąc tą drogą lałbym do mojej 10w60 na wszelki wypadek, bo 5w30 to przecie woda, sik i co tam jeszcze chłopski rozum odkryje😃
 
No tak jest w specyfikacji Enviro Plus GF-5 5W-30. To źle? Zamówiłem już ten olej.

1677103842452.png
 
Last edited by a moderator:
Myślę, że to będzie nowsza wersja z dexos1 gen2


Tu są dane z ILSAC GF-6A. Poniżej GF-5 z d1g2 nie ma podanego HTHS ale inne parametry pasują co do joty więc i HTHS powinien być taki sam
1677105647560.png

ILSAC GF-5 API SN+
1677105871982.png
 
Wysoki hths nie jest potrzebny. Nie zawsze im więcej tym lepiej
 
Ten tds który wkleiłeś jest z 2013 roku. Odnosi się do oleju z normą API SN i Dexos1. Wygląda , że miał wyższy HTHS 3.6.

Olej który zamówiłeś jest już nowszy z normami API SN+ i dexos1 gen 2. Tak jak napisałem wcześniej takie oleje mają HTHS 3.0-3.2 i penrite nie jest tu wyjątkiem. Wszystko jest ok.
 
Pisałem jeszcze wcześniej, że ten ich zwykły 5w30 SL ma, jak mówią, dużą zawartość cynku, czym się chwalą. (0.105 a w GF-5 5w30 jest 0.085)
Czemu podnieśli cynku akurat w tamtym i co to ma na celu?

I czemu rekomendują do diesla i LPG a nie zwykłej benzyny jak jest dziesiątki innych olejów 5w30 SL/A3/A5rekomendowanych do benzyn?

1677133538960.png
 
"Full zinc" to chyba nazwa "cudownej technologii" zastosowanej w olejach Penrite . Większość marek stosuje tego typu nazwy "inteligentne molekuły" i tego typu sprawy.
Nie ma w olejach Full Zinc jakiejś przesadnej ilości cynku. Jest ona jak w zwykłym Full saps na poziomie 1050 ppm.

@kaliope nic nie podnieśli, nic nie opuścili. To są różne oleje o podobnej lepkości ale różnym przeznaczeniu. Obydwa można stosować w takich silnikach jak Twój w Hondzie ale w silnikach narażonych na LSPI już nie.
Dlaczego zadedykowali olej do diesla i LPG to już zapytaj przedstawiciela Penrite ja mam pojęcia.
 
Last edited:
A patrząc na specyfikacje tego Penrite Enviro GF-5 5w30 i w ogóle Penrite, czy to rzeczywiście oleje premium? Ta sama półka co Amsoil 5w30 SS? Czy mimo wszystko Amsoil to wyższa półka?
 
Penrite enviro to standardowe oleje. Można je przyrównać do Amsoil OE czy do europejskich olejów.

Penrite z serii 10tenths można uznać za Premium
 
Back
Top