• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 2.0

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
220/4
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3 lub A5 0w20, 0w30, 5w30, 5w40, 0w40, SM
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5
Witajcie, Honda CR-V 2013, 2.0.

Auto użytkowane głównie w mieście (80-90%) do tego krótkie trasy (5-6km). Kraków. Czyli bardzo często start z zimnego silnika.
Ale!!!! rok rocznie wyjazd do Chorwacji. Auto zapakowane na maxa, full bagaż, 4 os, box na dachu a w tym roku jeszcze platforma i 4 rowery. Jazda 130-140 non-stop, momentami 160 (choć w tym roku z rowerami już tak nie będzie. )
Przebieg 55tys
Z uwagi na te krótkie trasy jeżdżę od 2 lat na Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5B5

Ale zawsze mi było żal silnika jak grzałem do Chorwacji ponad 1tys km. Stąd może powinienem przejść na A3. Rozumiem, że ten olej też zda egzamin na moich krótkich miejskich trasach, tylko więcej spali. Ale wolę chronić silnik, niż patrzeć czy mi spali może 0.3l mniej. Na ogół jeżdżę spokojnie do 4 tys obrotów, ale czasami lubię ją przegonić.

I teraz, zastać przy 0W30? czy bardziej stabilny 5w30,? Może 5w40, ale wolę 0w bo zimy w Krakowie się zdarzają i rozumiem, że 0W będzie w ogóle lepszy na te rozruchy z zimnego silnika.

Pytanie tylko czy zostać przy A5 czy przejść na A3?

Gdybym przeszedł na A3, to myślałem o:
Motul 8100 x-max 0w30
Ravenol SS0 0w30

 
@SmartCheetah kiedyś PAO było wyznacznikiem jakości bo HC było jakie było. Obecnie HC jest na tyle wysokiej jakości że PAO pokaże swoje zalety w niewielu zastosowaniach: LongLife, sport i tak dalej. W oleju na co dzień jest bez sensu ale, rzecz jasna, jak ktoś chce to nie ma problemów.
 
Moim zdaniem lepiej zostać przy oleju 0/5w30 a poprostu wymienić olej przed samym wyjazdem na wakacje żeby nie był rozrzedzony paliwem przez jazdę po mieście i w korkach.
 
PAO pokaże swoje zalety w niewielu zastosowaniach: LongLife, sport i tak dalej. W oleju na co dzień jest bez sensu
Też uważam, że bez sensu jest celować w PAO w niewysilonych, "normalnych" jednostkach. Ale wydaje mi się,że te mocniejsze, bardziej obciążone termicznie mogą zyskać na przewadze PAO nad HC.
 
Biorąc pod uwagę że Fiat 500 ma (miał) silnik mający ponad 100 koni z litra to pojęcie jednostki wysilonej i obciążonej termicznie mocno się zmieniło. Oleje też - razem z silnikami.
 
Myślę, że kluczowe będzie, jak pisałem wyżej - skrócenie interwałów + płukanka.
Czyli przed wymianą, wlewam np LIQUI MOLYPRO-LINE MOTORSPÜLUNG 0,5 L, silnik już rozgrzany, puszczam na 10 min na wolnych obrotach, zlewam stary olej i tyle, tak?

A powiedzcie mi jedną rzecz. Dlaczego ASO Honda wlewa Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, który ma normę SN, ale C3 do diesli? Moja CR-V przyjechała z Niemiec z przebiegiem 30tys, i była zalana przez niemieckie ASO Motulem eco-clean 5w30, SN, C2. Czemu ASO nie stosują wytycznych Hondy, czyli A3/A5?

Jakie mogą być konsekwencje jeżdżenia benzyną na C2 lub C3?
 
Last edited:
A skąd pomysł, że norma C jest do diesli?

Konsekwencje żadne, C to oleje do samochodów z nowoczesnymi systemami oczyszczania spalin. Ja w Kijance stosuje głównie C2, A5 mocno niechętnie.

Honda dopuszcza dobór wg norm API wiec można zalać cokolwiek co ma normę SM albo nowszą, bez względu na normy ACEA. ASO z tego korzystają bo to upraszcza im logistykę. Większość olejów z normą C ma też wspolczesne normy API, a dzięki temu mają jeden olej do wszystkich wozów bez względu na to czy mają DPF/GPF czy nie.
 
Konsekwencje żadne, C to oleje do samochodów z nowoczesnymi systemami oczyszczania spalin. Ja w Kijance stosuje głównie C2, A5 mocno niechętnie.

No ale dlaczego Honda w instrukcji rekomenduje A3 lub A5 a nic z C? W Maździe CX-3 2.0 benzyna małżonki, też tylko A, a dokładniej tylko A5. Tego właśnie nie rozumiem. A jak chodzę po konfiguratorach różnych firm (dobierz olej), to bardzo często proponują C2 lub C3, a Honda tego nie rekomenduje. O co chodzi?
 
Czyli przed wymianą, wlewam np LIQUI MOLYPRO-LINE MOTORSPÜLUNG 0,5 L, silnik już rozgrzany, puszczam na 10 min na wolnych obrotach, zlewam stary olej i tyle, tak?
Tak. Po tej operacji zmieniasz filtr oleju i zalewasz świeży olej.

Jakie mogą być konsekwencje jeżdżenia benzyną na C2 lub C3?
Żadne.
 
Przy takich proporcjach, jazda do Chorwacji już nie ma znaczenia. Olej pracuje w trudnych warunkach i głównie sugeruję skrócenie interwałów i stosowanie płukanki co wymianę oleju. Myślę, że jak na Krakowskie warunki, to 7-8 tysięcy to max.


Wartości niemierzalne. Granica błędu pomiarowego.


Nie ma kompletnie znaczenia.


Nie przesadzajmy..... Zim to dawno w Krakowie nie było..

A jednak olej 0W30 na niższą lepkość niż 5W30, co ma kluczowe znaczenie dla częstych zimnych startów, bo 0W30 ma większą pompowalność, niż ciut bardziej lepki 5W30.
Zimny olej 0W szybciej dociera do końcowych punktów smarowania i lepiej chroni silnik. To ma kluczowe znaczenie przy użytkowaniu w mieście , gdzie silnik nie ma się gdzie nagrzać .
Kraków .... Moje miasto ....jedną nogą już tam mieszkam.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
A jednak olej 0W30 na niższą lepkość niż 5W30, co ma kluczowe znaczenie dla częstych zimnych startów, bo 0W30 ma większą pompowalność, niż ciut bardziej lepki 5W30.
W naszym klimacie nie ma to kompletnie żadnego znaczenia. Setki razy wyjaśniane na forum...

Zimny olej 0W szybciej dociera do końcowych punktów smarowania i lepiej chroni silnik. To ma kluczowe znaczenie przy użytkowaniu w mieście , gdzie silnik nie ma się gdzie nagrzać .
To też zostało już dawno temu wyjaśnione...
 
No ale dlaczego Honda w instrukcji rekomenduje A3 lub A5 a nic z C? W Maździe CX-3 2.0 benzyna małżonki, też tylko A, a dokładniej tylko A5. Tego właśnie nie rozumiem. A jak chodzę po konfiguratorach różnych firm (dobierz olej), to bardzo często proponują C2 lub C3, a Honda tego nie rekomenduje. O co chodzi?
Oleje Cx, to nisko i średniopopiołowe.
Honda zalecała dosilników benzynowych, gdzieś do 2018r oleje fullsaps ze względu na brak GPF w układzie wydechowym.
 
No ale dlaczego Honda w instrukcji rekomenduje A3 lub A5 a nic z C? W Maździe CX-3 2.0 benzyna małżonki, też tylko A, a dokładniej tylko A5. Tego właśnie nie rozumiem. A jak chodzę po konfiguratorach różnych firm (dobierz olej), to bardzo często proponują C2 lub C3, a Honda tego nie rekomenduje. O co chodzi?

Tak jak ci napisałem. Honda pozwala na dobór oleju wg norm API to wszyscy z tego korzystają. Głównymi rynkami dla koncernów z Japonii jest ich rynek macierzysty, USA i dla części pewnie Chiny. A tam wszędzie obowiązuje API. ACEA to normy typowo europejskie.

Jeżeli dobierasz olej wg norm API to normy ACEA nie(!) mają znaczenia. Więc jak dobierałka czy ASO wybiorą olej bo spełnia normą API SM albo nowszą, to normę ACEA może mieć dowolną.
 
Jeżeli dobierasz olej wg norm API to normy ACEA nie(!) mają znaczenia. Więc jak dobierałka czy ASO wybiorą olej bo spełnia normą API SM albo nowszą, to normę ACEA może mieć dowolną.

OK, kumam teraz. Dzięki. Czyli cała np. Ameryka patrzy żeby olej był API SM/SN, i ich nie interesuje czy to np. C2, C3, A3 czy A5, tak? Innymi słowy nie patrzą czy leją nisko-, średnio- czy wysoko-popiołowe leje.
Oleje Cx, to nisko i średniopopiołowe.
Honda zalecała do silników benzynowych, gdzieś do 2018r oleje fullsaps ze względu na brak GPF w układzie wydechowym.
OK, rozumiem. Czyli w zasadzie jak nie mam GPF, to mogę lać wszystko, czy to C czy to A, tak? A które oleje lepiej smarują silniki na dłuższą metę? Wysko-popiołowe czy nisko-popiołowe? Pewnie wysoko-piopiołowe, skoro Honda je rekomenduje. Dobrze myślę? Jakby np. człowiek chciał wykręcić 0.5mln km w tych samych warunkach, to który lepiej się sprawdzi?
 
Last edited:
Tak, dokładnie. USA (Kanada i inne takie) mają normy API, Europa ma ACEA.

Co do ochrony silnika to ilość popiołów nie ma znaczenia.
 
Jestem wam bardzo wdzięczny. Dużo więcej wiem. Jeżdżę ponad 20 lat różnymi autami i nigdy nie oszczędzałem na eskpolatacji. Więc mam wyrzuty sumienia, że lałem nieświadomie Motula 0w30 SL, A5. Ktoś mi mówił, że z uwagi na to, że lałem SL (20tys km jazdy) to mógł się zrobić nagar i żeby tym bardziej zroboć płukankę. Mogło tak być?

Więc po wielu przemyśleniach, chciałbym wybrać SN, A3. Oto kilku kandydatów. Rozumiem, że w zimie tak do -20 wszystkie będą ok, ale jakoś 0w bardziej do mnie przemawia przy moich bardzo częstych zimnych startach i krótkich trasach. Chciałbym mieć też jak najlepszą ochronę przy wkręcaniu na czerwone pole, choć robię to bardzo rzadko. Także wszystkie te oleje są A3/SN.

RAVENOL SSO SAE 0W-30
Motul 8100 X-CESS 5W-40
Motul 8100 X-MAX 0W-40
MOBIL 1 FS 0W40
Meguin Super Leichtlauf SAE 5W-40
Meguin SUPER LEICHTLAUF DRIVER 0W40
Liqui Moly Longtime High Tech 5W-30
Valvoline synpower 5w40
Valvoline sympower 0w40

W co byście poszli?
 
Last edited:
Meguin jest SN.
 
Back
Top