• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai ix20 1.6 Pb

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Marka samochodu
Hyundai ix20
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
Silnik
1.6 MPI 125KM
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SL lub SM ACEA A5 lub powyżej. SAE 0W40, 5W30, 5W40
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix 5W30 AF profesjonal
Miałem nie zakładać jeszcze wątku ale... pewnie zmienię wcześniej olej planowałem. Autko na co dzień robi 2x11km drogą krajową (dojazd do pracy). Do tego jakieś wyjazdy weekendowe i wakacyjny do Chorwacji. W zeszłym roku uzbierało się ponad 13 tys km. Myślę zmienić olej gdzieś w marcu. A przegląd w ASO we wrześniu. Docelowo chciałbym zachować roczny interwał. ASO życzy sobie olej SAE 5W30 i nic po za tym. Nie będę się kopał z koniem i zostanę przy tej lepkości. Mam swoich faworytów czyli Amsoil SS i Ravenol FDS choć pani na czacie polecała mi DXG. Może coś innego polecicie. Ale raczej nie z olejów mniej znanych.
 
Przepraszam jeszcze raz za opóźnienie :)

Ja bym lał tego Shella, oni robią dobre oleje. Przy takich przebiegach, zwłaszcza robionych w trasie więc Pb się nagrzeje ładnie, to Amsoil będzie przerostem formy nad treścią.

Jeżeli chcesz coś innego, znanego i dobrego to zwykły polski Orlen Platinum MaxExpert F 5W-30 albo równie dobry Lotos Aurum A5/B5 5W-30. Możesz też uderzyć w przesadnie hejtowanego, ale dobrego Castrola Magnatec SS 5W-30 A5, zwłaszcza że wymieniasz w cyklu rocznym i raczej nie przekroczysz 15000 kilometrów.

Na PW pytałeś też o Eneosa - polecam, mam takiego w silniku i nie narzekam. Co prawda trochę innego niż pasujący do Twojego silnika, ale Japończycy robią dobre oleje. Między Hyper Multi a Hyper S wybrał bym Hyper S, spełnia nowrmy według nowszej specyfikacji (2010) i jest czystszy, a z racji spełnianych norm zapewni taką samą ochronę jak Hyper Multi.

Ravenola nie znam, nie przepadam więc się nie wypowiadam :)
 
Dzięki za odpowiedź i potwierdzenie mojego toku rozumowania w sprawie eneosa. Na tą chwilę to mój typ. Eneos Hyper S 5W30:)
 
Tak na ucho to na fabrycznym oleju dźwięk silnika był ... przyjemniejszy. Stąd moje poszukiwania czegoś innego niż shell. Nie wiem czy był tam total ale raczej nie był to shell AF
 
Może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie: który olej bardziej odpowiedni do silnika G4FC hyundai ACEA A5 czy C3?

Dziś byłem w innym ASO Hyundai, kupiłem filtr oleju oem i zapytałem o olej do mojego silnika. Jeden pan odpowiedział mi, że stosują shell 5W30 i nie ma informacji na temat API czy ACEA, a od innego pana wydębiłem odpowiedź, że ACEA C3. Jaki to konkretnie shell to nie uzyskałem informacji. Natomiast jak zapytałem o A5 z instrukcji to odpowiedział z grymasem na twarzy, że może ale.. i nie dokończył. Można by odnieść wrażenie, że A5 jest warunkowo dopuszczony, a nie zalecany.

Olej shell helix AH 5W30 jeden z zalecanych w instrukcji był olejem C3. Był bo jest niedostępny.
 
Nie masz w nim raczej GPFa, bo w żadnym opisie MPI nie znalazłem żeby był więc pewnie ASO ma w beczkach API SN/ ACEA C3 do wszystkich silników i nie chce im się kombinować.

Shell Helix AH był zgodny i z API SL i ACEA C3 więc można go było lać do wszystkiego z lewa do prawa bo silniki benzynowe Hyundaia zazwyczaj wymagają głównie norm API/ILSAC, a diesle z kolei ACEA - specyfika rynków na jakie są głównie kierowane. Nie sugerował bym się wszystkimi normami konkretnego oleju, bo można głupawki dostać. Instrukcja mówi SL i lepiej albo A5 i takie powinieneś lać.

A ASO jak to ASO, chce zarobić :)

Co do fabrycznego oleju to zależy gdzie twój samochód wyprodukowali. Jeżeli w Korei to miał olej Hyundaia, jeżeli w Europie to najprawdopodobniej Totala.
 
Znalazłem jeszcze jedną *gwiazdkę w instrukcji; W krajach gdzie niedostępny jest olej API SM można stosować API SL. Bardzo zawiłe te zalecenia z instrukcji, a ASO nie pomaga w odpowiednim doborze oleju.

Zakupiłem zestaw "hejtowany" czyli castrol magnatec 5W30 A5 start-stop, syntrans B 75W do skrzynki (zamieni ravenol mtf-3)
. 20200225_170318.jpg
 
Castrol jest spoko :) Niedługo wyślę Start-Stop C2 na testy, to będzie podgląd na tę sprawę jak Castrole mniej więcej dzisiaj wyglądają :)
 
Ogólnie rzecz biorąc to na castrolach edge przejechałem kupę kilometrów. Nigdy jednak nie miałem styczności z magnatekiem. Wyślę go na podstawową analizę. Mogłem to zrobić już ale jeszcze miałem wątpliwości co do słuszności wyboru i chodził mi po głowie mobil 1 esp 5W30 z millersem ee eco long life i może czymś tam jeszcze. Tzn nawet złożyłem zamówienie na totala HKS G310 ale się okazało, że jest niedostępny
 
Ten Castrol Magnatec A5 to jeden z lepszych olejów tutaj europejskich (nie porównuję do amsoil, ale do innych typu Valvoline, Motul Econergy itp.) Dodatkowo ma w składzie molibden. Spoko olej, ważne żeby był oryginał.
 
Ma molibden bo przeważnie jest w olejach A5 z normą Forda. Nie mam dobrych opinii o Magantecu ze względu na osad jaki zostawia w odróżnieniu od Edge. Za to przekładniówki Castrola należy pochwalić.
 
Oleje 5W30 Total,Elf, Valvo, Neste, Shell, Motul, Millers Xf, Mobil z normą A5 molibdenu nie mają.


Czy ten osad z Magnateców to nie mit? Przecież było/jest dużo podróbek tego oleju. Dużo ludzi też przeciąga interwały. Ja do starego mondeo mk3 1.8 lałem tego magnateca, zmieniałem co około 7000 mil i żadnych osadów nie było:)
 
Ten interwał będzie krótki ok 6-7 tyś ale prawdę mówiąc to planuje robić wymianę raz w roku czyli ok 13tys. Zawsze tak robiłem tylko że ostatnie 10 lat w silnikach turbodiesel.
Na przeglądzie w ASO twierdzą, że muszą wymienić olej więc interwał np 10tys "ni przypiął ni wypiął" w moim przypadku.
 
Ja mówię, że oleju teraz nie wymieniamy.

Auto masz na gwarancji?

Hyundai to nie opel. Np na przeglądzie po dwóch latach jest pozycja: sprawdzenie filtra powietrza. A gdybym chciał wymienić to doliczą 88zł (rozumiem) za filtr i 50 zł za robotę (nie rozumiem czemu). Cena przeglądu 1100zł.
 
Zależy od interwałów i wpisów w książce gwarancyjnej. Jak masz w książce wymiany co 15000 (a Hyundai pewnie ma tak samo jak Kia) to nie ma zmiłuj, musisz co 15 tys. wymienić. Więc interwał 10000 jest bez sensu bo wymieniałbyś co 10/5/10/5 i tak w kółko. Jak masz co 20000 to spoko, wymieniasz co 10 i akurat się ładnie wpisuje.
 
@soszo, auto na gwarancji, ale mam zmienne interwały wymian, mniej więcej tak:
Co 30 tys km/raz do roku/wg wskazań kompa.
Komp nakazuje mi zmiany tak co 12-15 tys km.

Ja nie mam powiązanych wymian z przeglądami.

ASO nie może cię zmusić do korzystania z ich materiałów eksploatacyjnych.
 
Back
Top