• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai ix20 1.6 Pb

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Marka samochodu
Hyundai ix20
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
Silnik
1.6 MPI 125KM
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SL lub SM ACEA A5 lub powyżej. SAE 0W40, 5W30, 5W40
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix 5W30 AF profesjonal
Miałem nie zakładać jeszcze wątku ale... pewnie zmienię wcześniej olej planowałem. Autko na co dzień robi 2x11km drogą krajową (dojazd do pracy). Do tego jakieś wyjazdy weekendowe i wakacyjny do Chorwacji. W zeszłym roku uzbierało się ponad 13 tys km. Myślę zmienić olej gdzieś w marcu. A przegląd w ASO we wrześniu. Docelowo chciałbym zachować roczny interwał. ASO życzy sobie olej SAE 5W30 i nic po za tym. Nie będę się kopał z koniem i zostanę przy tej lepkości. Mam swoich faworytów czyli Amsoil SS i Ravenol FDS choć pani na czacie polecała mi DXG. Może coś innego polecicie. Ale raczej nie z olejów mniej znanych.
 
Nie zmuszają. Tylko dziwię się czemu żądają dodatkowe 50zł za wymianę filtra powietrza skoro w cenie przeglądu jest jego sprawdzenie
 
@Bochcio obserwacje z Focusa MK1 który miał epizod na tym oleju (kilka zmian) i Yarisa ale nie pomnę czy 1.0 czy 1.3. Zmiany co rok lub co 10 kkm. Olej z Inter Teamu.
Swoją drogą jestem ciekaw jak wygląda filtr powietrza po dwóch latach ;)
 
Last edited:
Nie zmuszają. Tylko dziwię się czemu żądają dodatkowe 50zł za wymianę filtra powietrza skoro w cenie przeglądu jest jego sprawdzenie

Bo w tabelce "czynności/roboczogodziny" mają dwa wpisy: sprawdzenie i wymiana. Sprawdzają bo muszą (musi być pozycja na fakturze) i wymieniają bo chcesz. Ale jakby wyszło że trzeba wymienić to też być te 50 złociszy dopłacił :)
 
@jerseyAdmin Dzięki za wyjaśnienie.

@cytrynowiec Masz uwagi do magnateca, a jak był czas na propozycje to się nie odezwałeś. Chociaż byś napisał jaki olej polecasz skoro magnatec wg Ciebie jest nie halo.
 
I jak to mawia mój idol Kubuś: "Miałem zamiar zmienić koszulkę, ale zmieniłem zamiar". Zakupiłem w Elit Polska olej Total HKS G-310 :)
Bo cóż może być lepszego do koreańskiego auta jak olej Made in Korea :cool:
20200309_144017 (2).jpg20200309_144038 (2).jpg
Magnatec na razie sobie poczeka
 
Byłem w Elit Bielany Wrocławskie truckiem :) Byłem też truckiem w serwisie w Kutnie odnośnie usterki wtryskiwacza adblue. Dowiedziałem się jaki olej kryje się pod plakietką "kontrakt", to Maxima CRX 10W30 - chyba to też Total.
 
I tak o to stałem się przypadkiem jakimś fanem marki Total. W Hyundai 5W30 HKS G-310, w Pandzie 7000 10W40, a u teścia w berlingo 5W30 ECS :)

Ale "to nie nie tak jak myślisz kotku" nie na stałe. Do pandy trafi coś 5W40 made in Poland, a do hyundaia Magnatec 5W30 SS
 
Obraziłem sie na Total HKS z powodu efektu próby w zamrażarce ale dziś przejechałem się pierwszy raz autem po wymianie oleju (tzn żona zrobiła ok 200km) i.... powiem , że poprawa na ucho jest. W poniedziałek HKS leci do @wlyszkow na podstawową analizę VOA +TAN. Tak to sobie wymyśliłem :)
 
Tak na ucho to na fabrycznym oleju dźwięk silnika był ... przyjemniejszy. Stąd moje poszukiwania czegoś innego niż shell. Nie wiem czy był tam total ale raczej nie był to shell AF

Przejechałem się hyundaiem i cóż... choć olej ma raczej kiepskie jak na klasę 5W parametry zimowe to i tak jestem z niego zadowolony. Olej spełnił moje oczekiwania akustyczne. Jak to określa @jerseyAdmin: "olej dogaduje się z silnikiem". Nie wiem czy zostanie ze mną już na stałe ale na pewno jest to punkt odniesienia. Trochę ciągnie mnie w kierunku API SN-RC . No i jeszcze magnatec czeka w kolejce :)
 
Tak to pewnie jest z tą akustyką, że oleje HC brzmią lepiej niż PAO. U mnie Specol Gold 5/40 na bank bazą PAO nie grzeszy, a silnik na żadnym innym oleju nie brzmiał lepiej. Olej ma spełniać swoje zadanie w silniku, a nie na papierze czy w zamrażarce.
 
Ale wiesz że lodówka to zabawa? Spokojnie w zimie też można jeździć i nic się nie będzie działo :cool:

Zabawa zabawą. Wg Rosjan ccs tego oleju w 2016 roku to 6290 - tyłka nie urywa. Ale i na 10W da się zimą jeździć wiec sie nie obawiam. VOA oleju dzieje się.

I bawimy się dalej, jeszcze raz trafił do zamrażarki w parze z total Maxima CRX 10W30 E9/E7
 
Tak to pewnie jest z tą akustyką, że oleje HC brzmią lepiej niż PAO.
u mnie jest odwrotnie. Ale ja akurat nie zwracam szczególnej uwagi na to, bo wiem, że akustyka nie ma żadnego związku z jakością oleju.
 
Znów moje zainteresowanie przeszło w stronę shell. Mianowicie taki Shell Helix Ultra 5W30 - patrząc na analizę z rosyjskiego oil-club bardzo mi pasuje taki olej. W prawdzie nie jest to A5 tylko A3 ale ASO nie robi z tego problemu. API SL, SN meets the engine test. Nowomodny pakiet anty lspi do tego molibden, bor i fosfor/cynk na odpowiednim satysfakcjonującym mnie poziomie. Baza GTL. Hmm. Może się "nie zachmurzy się" (cyt z rosyjskiego o HKS) w zamrażarce ;)

Może voa dla potwierdzenia pakietu ? Co wy na to? Dobry kierunek?
 
Fajna oliwa, ale, „SN meets the engine test„ Jak to rozumieć to nie wiem... Na bańce tylko SL, generalnie spełnia SN czy nie?
 
Ma tylko API SL, poza tym spełnia wymagania stawiany przez testy silników dla SN, ale normy całej nie.
 
Back
Top