• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai ix20 1.6 Pb

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Marka samochodu
Hyundai ix20
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
Silnik
1.6 MPI 125KM
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SL lub SM ACEA A5 lub powyżej. SAE 0W40, 5W30, 5W40
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix 5W30 AF profesjonal
Miałem nie zakładać jeszcze wątku ale... pewnie zmienię wcześniej olej planowałem. Autko na co dzień robi 2x11km drogą krajową (dojazd do pracy). Do tego jakieś wyjazdy weekendowe i wakacyjny do Chorwacji. W zeszłym roku uzbierało się ponad 13 tys km. Myślę zmienić olej gdzieś w marcu. A przegląd w ASO we wrześniu. Docelowo chciałbym zachować roczny interwał. ASO życzy sobie olej SAE 5W30 i nic po za tym. Nie będę się kopał z koniem i zostanę przy tej lepkości. Mam swoich faworytów czyli Amsoil SS i Ravenol FDS choć pani na czacie polecała mi DXG. Może coś innego polecicie. Ale raczej nie z olejów mniej znanych.
 
A może Orlen MaxExpert F?
 
Jak acea A5 to może Może Lotos.
Ale nie aurum bo wg. @soszo ubogi w dodatki tylko Synthetic A5/B5.

Albo Mannol O.E.M. for Volvo 5W30
Niby też jest A5/B5
Zobaczymy czy Litewski wyrób się spisze.
Wtedy przydało by się zrobić analizę żużyciową.
 
Castrol Magnatec po 6kkm może nie jest czerwony ale ma specyficzny kolor, inny niż poprzednio stosowanych olei.

20210801_130833.jpg
 
Ciekawe, jaśniejszy niż moje C2. Czymś się muszą różnić, bo C2 po jakimś 1000 km było już mocno siwe, prawie czarne.
 
Tak jak napisałem we wątku castrola C2 - po 1000km był całkiem normalny, jasny kolor ale ma zmienić się na rudo-czerwony i zrobił to.
Różnica może jest w olejach A5 vs C2 ale może i w silnikach MPI vs TGDI.
Za to z dobrze poinformowanych źródeł (tych samych co info o kolorze castrol) wiem, że Ams OEF prawie nie zmienia koloru przez cały interwał. tylko jest dylemat czy to dobrze świadczy o oleju czy źle.
 
Biorac pod uwagę jak różnie mi się oleje zachowują pod względem barwy to bym w ogóle na to nie zwracał uwagi, chyba że jako ciekawostka :)
 
Czy jest sens zamieniać 5W30 A5 na 5W30 ILSAC GF-6A?

Ten dylemat mam od dawna, a po lekturze wątku o szkodliwości wysokiej zawartości cynku na łańcuch rozrządu dołożyłem sobie jeszcze szkodliwość wysokiej zawartości fosforu na katalizator i dylemat wrócił z nową siłą.
 
Zastanawiam się nawet nad zastosowaniem oleju Pennzoil Platinum 5W30 (@SACZI pozdrawiam)
Trochę drogi ale spełnia też A5/B5 (12) więc może nawet przejdzie przez ASO.
 
Ładnie zrobione tabelki.
 
I znów ma dylemat co wybrać z 5W30 A5. Nie wiem czy już dorosłem do wyboru Lotosa Synthetic. ale jestem blisko ;) Po głowie chodzi mi Texaco Energy i Petronas FR. Lotos cenę ma niewiele niższą od powyższych, jakieś 20zł na 4L ale jeszcze do są kupienia filtry, świece, płyn hamulcowy, można by trochę przycebulić. Pani na infolinii rzuciła mi kwotę 1419zł za przegląd (z materiałami z ASO) o_O Już nie dopytałem jaka kwota za samą robociznę. W tej cenie: przegląd mechaniczny i blacharski, wymiana oleju w silniku, wymiana filtrów, wymiana płynu hamulcowego, wymiana świec zapłonowych.
 
Akurat ostatnio Panie do tego motoru teściowi wlałem Orlen F, będzie latać następne 15 tkm 🙂
 
Back
Top