• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai ix20 1.6 Pb

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Marka samochodu
Hyundai ix20
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
Silnik
1.6 MPI 125KM
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SL lub SM ACEA A5 lub powyżej. SAE 0W40, 5W30, 5W40
Jaki olej masz obecnie
Shell Helix 5W30 AF profesjonal
Miałem nie zakładać jeszcze wątku ale... pewnie zmienię wcześniej olej planowałem. Autko na co dzień robi 2x11km drogą krajową (dojazd do pracy). Do tego jakieś wyjazdy weekendowe i wakacyjny do Chorwacji. W zeszłym roku uzbierało się ponad 13 tys km. Myślę zmienić olej gdzieś w marcu. A przegląd w ASO we wrześniu. Docelowo chciałbym zachować roczny interwał. ASO życzy sobie olej SAE 5W30 i nic po za tym. Nie będę się kopał z koniem i zostanę przy tej lepkości. Mam swoich faworytów czyli Amsoil SS i Ravenol FDS choć pani na czacie polecała mi DXG. Może coś innego polecicie. Ale raczej nie z olejów mniej znanych.
 
Ponieważ nadal szukam cudowniejszego oleju i często zmieniam swoje kierunki poszukiwań interesuje mnie na ten moment olej neste pro dg2 5W30. Nie mogę znaleźć w necie voa czy uoa tego oleju, a jestem ciekaw co oznacza zapis w karcie sds:
Molybdenum polysulphide long chain alkyl dithiocarbamate 0,10 - < 0,25 %
complex

A raczej ile to ppm Mo 🤔 ;)

SDS neste pro dg2 : https://www.neste.fi/static/ktt/19919_eng.pdf

Jest to olej który poleca mi przedstawiciel neste jako ten z gumijagód bo twierdzi, że pro F w zupełności wystarczy.

Dowiedziałem się jeszcze czemu w wyszukiwarkach zalecany do mojego silnika G4FC jest olej 5W20 mimo, że nie występuje w instrukcji to taki olej zaleca autodata.

Jakby ktoś coś wiedział o voa /uoa to byłbym wdzięczny. A może jakaś zbiórka na życzenie? . Oczywiście analiza z widmem bo w oleju w cenie 50zł za 1L doszukiwałbym się choć trochę pao.
 
Last edited:
Jeśli czytam ze zrozumieniem to na oil-club.ru przyrównują ten olej do valvoline synpower dx1 5W30 który można kupić w cenie ok 130zł za 5L.
 
Jeżeli ten Neste ma 150ppm Mo, to na pewno nie jest "klonem" Valvo.
Valvo (oraz Total FGC) to olej prawie 1:1 z OEM GM - 60ppm Mo i 30 ppm Ti.
To raczej klon Motula i Yacco z tym, że olej nie posiada oficjalnej aprobaty na d1g2.

Być może taki będzie również nasz Orlen DEX1, bo gdzieś tu krążyła informacja, że biorą bazy z Neste do olejów Max Expert ... ?
 
No to czekamy na experta dex1 :) Sam sobie przeczę, zawsze powtarzam , że jak jest dobrze to nie trza psuć. Na tym HKS silnik naprawdę fajnie chodzi i gdyby nie ten wygląd w zamrażarce to pisałbym peany pochwalne niczym adambogusz na temat specola 🤣 Bez urazy.
 
Specola niedługo analiza. Niestety ma trudniej bo wjechał nowy program na 280KM. Plus zdjety limiter wiec miniak zobaczyl predkosci jakich nie widzial ;-)
 
@soszo już dawno są oleje na tym pakiecie i to od metra ;) Większość jest na VHVI i podobnie będzie z Neste, bo od dawna tworzą własne bazy Nexbase https://www.neste.com/neste-oil-and-adnoc-partnership-vhvi-base-oils a współpraca z Valvoline to już kawał czasu temu była:
https://www.neste.com/neste-oil-signs-lubricant-production-agreement-ashland. Obecnie potrafią blendować w Eurolu pewne oleje.
Swoją drogą PAO to tak z ciekawości jak z tym molibdenem? Bo że kroki w stronę Dexos1Gen2 to fajnie, ale jak chcesz już PAO to masz Amsoila SS przecież:)
 
1.6 PB z 128 KM na 280 KM? Jaki limit miał ten hyundai?

Spoko loko uturbimy i hyundaia ;) Turbina to chyba to czego najbardziej mi brakuje po przesiadce z turbodiesla.

Dzięki panowie za odpowiedzi. We wrześniu wymiana, w sierpniu zrobię uoa zobaczy się co tam wyjdzie.
 
Zapytałem w ASO o możliwość stosowania w okresie gwarancji oleju 5W30 API SN-RC Ilsac GF5 i trochę mnie pan wyprostował z kombinacjami olejowymi. Ma być 5W30 A5 i koniec dyskusji. Chyba, że aso zmienię 🤔
 
Po wielu perturbacjach, szukania oleju pało, szukania oleju z molibdenem i borem, trochę przypadkowo, trochę świadomie do silnika hyundai trafił olej za przystepna cenę: Total Quartz 9000 NFC 5W30.
Olej pomyślnie przeszedł moje "profesionalne testy" na ucho, na pomiar hałasu aplikacją w telefonie i test mrożenia.
Dziękuję wszystkim za porady.
NFC ma szansę zostać ze mną na dłużej :cool:
 
Soszo ja do szwagra RIO 1.4 109 km leje klon tego totala- Elfa 900 SXR i powiem Ci bardzo ładnie silnik na tym pracuje. Po 6000 km bardzo mocno ściemniał, ale to znaczy że czyści :) Dodatkowy plus to mega szybkie rozgrzewanie się do temp. roboczej.
No i fajnie że są analizy tego oleju u kolegów z Rosji.
 
@soszo sprawdź wyszukiwarki amerykanskie, to jest rynek nr 1 dla H/K.
Na szczescie Wolflubes podaje 5w20 a potem 5w30

Pozdrawiam,

Jak mam sprawdzić wyszukiwarki amerykańskie? Jak wpisuję np w penzoil: hyundai ix20 to wyskakuje: " No results found for Hyundai ix20" ;)

Wolflubes podaje 5W20 czyli jak większość wyszukiwarek. 5W30 A5 Officialtech MS-F dopiero na trzecim miejscu.
Najbardziej podoba mi się wybór wyszukiwarki Mobil: Mobil 1 ESP LV 0W30 :cool:
Ja mam zalany olej z wyszukiwarki. Total NFC jest pierwszym wyborem dla mojego hyundai. Może to dziwne ale HKS jest na miejscu drugim
 
Trzeba by ustrzelić jakis model z silnikiem G4FC. Elantra?
W kazdym razie dopóki gwarancja to nie ma co szaleć i 5w20 musi poczekac. No chyba ze wymiana w podziemiu olejowym.

Pozdrawiam,
 
5W20 to zalecenie z AutoData i chyba dlatego większość wyszukiwarek tak pokazuje. Dystybutor neste mi przesłał zrzuty ekranu ale gdzieś mi przepadły.
 
Taki rosyjski kanał jest na youtube - KPOWERtuning. Rusek specjalizuje się w naprawach koreańskich benzyniaków KIA/Hyundai. Coś tam gada też o olejach.
 
W sobotę w końcu do silnika trafił Castrol Magnatec 5W30 SS A5/B5. Płukanki nie użyłem, a Total NFC po 5100km (141 godzin) wyglądał "kolorystycznie" na dość zmęczony olej. Po za tym nie mam zastrzeżeń np. do fachowej oceny pracy silnika " na ucho". Poboru nie stwierdzono czyli w granicach błędu pomiarowego.

20210508_170701.jpg

Magnatec będzie do września czyli jakieś 6-7 tys km . A jaki następny? Może jeszcze raz Castrol lub Amsoil OEF. To moi faworyci.
 
Back
Top