• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai Santa Fe cm 2.2 CRDI 2008r 150km

lukaszpiast

Użytkownik
Samochód
Hyundai Santa Fe CM 2.2 CRDI 150KM (D4EB) 2008r.
Witam samochód Hyundai Santa FE CM 2.2 CRDI 150km 08r (D4EB) przebieg 218tys , bez DPF fabrycznie , jeżdżę na oleju 5w30 FE VARVOLINE Syn Power co sądzicie o tym oleju do tego śilnika ? Mam przejechane na nim 7tys ale po rozgrzaniu coś lekko zaczyna stukać na obrotach jałowych , czy jest możliwe że ten olej jest zły do tego silnika ? Ponoć to olej tak zwany lekkobieżny A5/B5 ,A1/B1 a w specyfikacji pisze że lać olej A3/B4 lub wyższy ? Myślę nad zmianą na Varvoline Max Life 5w40 A3/B4 . Co o tej sytuacji mojej sądzicie koledzy? Co sądzicie o tych olejach? Czy faktycznie może coś stukać na rozgrzanym silniku tylko po zalaniu złego oleju? Z góry dziękuję i czekam na jakieś rady , wyjaśnienia ,opinie . Pozdrawiam szanowne grono.
 
lukaszpiast napisał:
Na jakie parametry powinienem zwracać właśnie uwagę przy doborze oleju ?

O właśnie tez jestem ciekaw na które przede wszystkim parametry powinno się patrzeć.
Ja patrzyłem na klasyfikacje API...no ale to chyba mało...na forach widze patrza na TBN...Ty dorzuciłes temp. zapłonu... :shock: :? :lol: :mrgreen:
ja patrzyłem na Mannol Energy Formula PD 5W-40 API SN/CH-4, TBN: 7,22, temp. zapł. 236*C - no ale czy to ważne?
nie wazniejsza jest lepkosc przy roznych temperaturach? plynnosc w niskich temperaturach? gdzies wyczytałem ze ilosc siarki jest takze wazna.. :?
 
poleciłem Ci wyżej porządne oleje z normami do diesla z wysokim TBN.
Sugerowany przez Ciebie MaxLife ma klase jakosci dla diesla tylko CF (lata 90te) gdzie Amsoile CI-4 do najnowszej CK-4. Takie oleje dużo lepiej radzą sobie gdy są zmieszane ze sadzą, dieslem,biodieslem, lepiej radzą sobie z utrzymaniem lepkosci majac kontakt z nagarem czy wspomniana ropa.
ADO znajdziesz już od 30zł/0.95L. Chcesz 5w-30 to masz Mobil 1 Delvac i Shell Rimula.
Maxlife sie sprawdzi ale w silniku benzynowym nie wysilonym.
 
Nie mam pewnego źródła do polecanego przez ciebie oleju a z niewiadomego pochodzenia strach kupować , gdzie ty nabywasz takie oleje masz jakiegos pewnego dostawcę? A co do temp.zapl. to też powinno się patrzeć im wyższa ponoć tym olej mniej paruje w wysokich temperaturach i go nie ubywa przez parowanie tak mi kiedyś jeden pan tłumaczył , podstawowe ponoć parametry na które powinno się patrzeć to klasa ACEA , TBN , temp.zapl. , lepkość w 100*C i w 40*C oraz w -30*C , no i 5w30 czy 5w40 itp...
 
Wybur po wielu rozmowach i porównaniach padł na :

5: Mannol elite premium 5w-40. : TBN 10.56 , temp.zapl. 234*C API SN/CF ACEA A3/B4

Olej o dobrych parametrach i stosunkowo dobra cena 85zl za 5L oleju , wymiana oczywiście max po 10tyś . Myślę że olej warty przynajmniej przetestowania i sprawdzenia co i jak , większość ludzi chwali Mannol i mówią że dużo lepszy od niektórych olei których nie będę podawał marek . A wy koledzy jak sądzicie ? Jakie macie opinie o tym oleju ? W parametrach wygląda obiecująco ...
 
Jak wyżej, olej do benzyny w dieslu można stosować, ale czy można lepiej - można, tym bardziej że jak pisałem producent do tego silnika zaleca co najmniej CH. Jak już to popatrz na Lotosa, pewny, sprawdzony i tani....analizy to potwierdzają.
 
No dobrze ale czegoś tu nie rozumiem a mianowicie czy norma CF/SN API która posiada MANNOL nie jest nowsza i lepsza do mojego silnika niżeli norma CH-4 API ? Jak mam to rozumieć? Może jestem za bardzo dociekliwy i upierdliwy za co przepraszam , ale chciałbym zrozumieć co nieco o olejach które stosujemy w naszych autach i co te wszystkie parametry znaczą...

API CH-4
API CH-4 Silniki diesla eksploatowane w warunkach zwiększonego obciążenia.
Oleje silnikowe tej kategorii są odpowiednie do wysokoobrotowych, czterosuwowych silników diesla zaprojektowanych z myślą o spełnieniu norm emisji spalin z 1998 roku i są specjalnie sformułowane do stosowania w silnikach diesla ...

API SN
Oleje silnikowe kategorii SN została wprowadzona w październiku 2010 roku dla modeli z roku 2011 i starszych, zaprojektowana w celu polepszenia ochrony tłoków przed osadami powstającymi w wysokiej temperaturze, zapewnienia lepszej kontroli szlamów oraz zgodności z uszczelnieniami .
API CF
Oleje silnikowe kategorii API CF przeznaczone są do zastosowania w silnikach wysokoprężnych z pośrednim wtryskiem paliwa i innych silnikach diesla, które wykorzystują szeroką gamę paliw, w tym paliwa o wysokiej zawartości siarki, np. ponad 0,5% masy. Efektywna ochrona przed osadami na tłokach, zużyciem i korozją łożysk zawierających miedź jest szczególnie istotna w tych silnikach, które mogą być zarówno wolnossące, doładowane oraz turbodoładowane.
 
Standard API - S benzyna, C diesel - im wyższa litera w drugim rzędzie tym lepiej, ale już pisałem komu innemu, jest też kwestia budowy silnika i spełnianych przez niego norm. Zobacz do swojego manuala.
 
To czym mam się sugerować norma API czy norma ACEA bo już sam nie wiem ?? Po co są podane normy API i ACEA dla jednego oleju ?

API - Amerykański Instytut Nafowy

ACEA - Europejskie Zrzeszenie Producentów Pojazdow Samochodowych
 
lukaszpiast napisał:
To czym mam się sugerować norma API czy norma ACEA bo już sam nie wiem ?? Po co są podane normy API i ACEA dla jednego oleju ?

API - Amerykański Instytut Nafowy

ACEA - Europejskie Zrzeszenie Producentów Pojazdow Samochodowych

Masz manuala? Jak nie to masz tutaj: https://carmanuals2.com/get/hyundai-santa-fe-2006-manuale-del-proprietario-100850
Tam masz wszystko napisane i do tego dobieraj olej.
 
Tak mam manuala , wiem że do mojego silnika ida takie normy ale skoro olej z norma ACEA np A3/B4 może mieć różne API i SN i CF a następny CH4 albo CK4 to czym się tu kierować API czy lepiej ACEA ?
 
Rozumiem faktycznie już jaśniej raczej nie można mam parę wątpliwości co do oznaczeń API i ACEA i parę innych ale to już raczej nie w tym wątku . Dziękuję koledzy za pomoc , dużo pomogliscie i to jest super ...
 
Są różni zwolennicy norm, ja poleciłem oleje zaprojektowane do DIESLA i takie najlepiej sobie radza w srodowisku z ropa ale rowniez nie powiem ci ze jak zalejesz wspomnianego manola to silnik ci się zatrze czy cos podobnego. Mozesz smialo zalac Manola czy Maxlife przeciez tysiace kierowcow takie zalewa do roznych klekotow i auta jezdza a podejrzewam ze nie masz zamiaru robic tym autem miliona km ;) Na tym forum staramy sie dobrac najlepszy olej do danego przypadku sugerujac sie rowniez cena jaka chce wydac uzytkownik. Jesli chcesz kupic cos w stacjonarnym sklepie to zamiast Manola moze wez pod uwage Shell Helix Ultra 5W-40.
 
Masz w zupełności rację kolego , dziękuję a co to tego Schell Helix Ultra 5w40 faktycznie warto się nad tym zastanowić w parametrach wygląda ciekawie i wypada nawet lepiej od manolla ;)

1 : Mannol elite premium 5w-40. : TBN 10.56 , temp.zapl. 234*C API SN/CF ACEA A3/B4
2: Schell Helix Ultra 5w40 : TBN 12.5 ,. temp.zapl. 242*C API SN/CF ACEA A3/B3, A3/B4
 
lukaszpiast napisał:
Schell Helix Ultra 5w40 : TBN 12.5 ,. temp.zapl. 242*C API SN/CF ACEA A3/B3, A3/B4

Znajdziesz w odpowiednim dziale wyniki analizy dla tego oleju.

Zamiast Mannola zalałbym już chyba Specola.
 
A stosowanie oleju A5/B5 i to na dodatek FE (fuel economy ) czy też bez FE lecz samo A5/B5do samochodu który wymaga A3/B4 jakie może mieć skutki ? Ktoś pisał wcześniej że mogą odczuć panewki tę zmianę ? W tym tygodniu już będę wymieniał olej i filtry , wracam z trasy dopiero , ale zastanawia mnie jedno facet w sklepie mówił że taki olej też będzie bardzo dobry do mojego silnika , pomylił się ? Szukał u siebie w dokumentach niby... Jeżdżę powoli max 3 tys obrotów żeby nic się nie stało ale już mam na tym oleju przejechane 8tys naradzie wszystko ok dzięki Bogu czy to moje tylko takie odczucie i już coś ten olej mógł zepsuć w moim silniku ?
 
Oleje A5/B5 maja obnizony HTHS 2,9-3,5, a A3/B4 maja HTHS powyżej 3,5. Ten drugi może zapewnić lepszą ochronę w wysokich temperaturach.
 
Rozumiem , ale stosowanie takiego oleju z obniżonym HTHS do silników niewymagających tego parametru może coś uszkodzić ? Czy jeśli będzie się jeździć normalnie bez szaleństw to nic się nie powinno stać? Ponoć te oleje FE mają cieńszy film , ale również piszą że jest on wzmocniony i trudno go zerwać ... To prawda?
 
Wszystko zależy od konkretnego oleju i silnika. Nie powinno się nic stać ale nikt Ci nie zagwarantuje, ze się coś nie stanie lub nikt Ci nie będzie wmawial, ze zaraz się cos rozsypie. Nie widze sensu kombinacji jak silnik wymaga A3/B4 to taki kup i spokój.
 
Back
Top