• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai Santa Fe cm 2.2 CRDI 2008r 150km

lukaszpiast

Użytkownik
Samochód
Hyundai Santa Fe CM 2.2 CRDI 150KM (D4EB) 2008r.
Witam samochód Hyundai Santa FE CM 2.2 CRDI 150km 08r (D4EB) przebieg 218tys , bez DPF fabrycznie , jeżdżę na oleju 5w30 FE VARVOLINE Syn Power co sądzicie o tym oleju do tego śilnika ? Mam przejechane na nim 7tys ale po rozgrzaniu coś lekko zaczyna stukać na obrotach jałowych , czy jest możliwe że ten olej jest zły do tego silnika ? Ponoć to olej tak zwany lekkobieżny A5/B5 ,A1/B1 a w specyfikacji pisze że lać olej A3/B4 lub wyższy ? Myślę nad zmianą na Varvoline Max Life 5w40 A3/B4 . Co o tej sytuacji mojej sądzicie koledzy? Co sądzicie o tych olejach? Czy faktycznie może coś stukać na rozgrzanym silniku tylko po zalaniu złego oleju? Z góry dziękuję i czekam na jakieś rady , wyjaśnienia ,opinie . Pozdrawiam szanowne grono.
 
Oleje są różne, chociaż parametry mają zbliżone (wartości średnie są identyczne). Różnią się pakietami dodatków, dlatego Ultra Diesel nie spełnia normy API SN, a tylko CF (dieslowską, SN jest do benzyn). Ultra jest "ogólnego zastosowania", Ultra Diesel pakietowo pasuje do diesli, chociaż jak się wleje do benzyny to też nic się nie stanie: spełnia normę ACEA A3.
 
Witam kolegów ponownie , znowu zbliża się wymiana oleju w moim Santa fe cm 2.2 CRDI (D4EB) 150KM , mam zalanego Shell helix ultra 5W40 A3B4 . Wymieniam go co 10tys . W sumie zalał bym go pewnie ponownie bo to dobry olej gdyby nie jeden szczegół , a mianowicie po dłuższej jeździe lub agresywniejszej słychać jak silnik głośniej chodzi dużo głośniej tak jak by z tego 5w40 zrobiło się 5w20 chyba za szybko ten olej traci (nie wiem jak to nazwać ) lepkość ? Jaki olej mógłbym zalać do mojego autka który był by może tlustszy ?bardziej lepki i żeby nie tracił tak lepkości szybko .
 
@lukaszpiast
Możesz spróbować Lotos Syntetic Plus 5w40 + AR9100. Poza dodatkową ochroną, AR potrafi "zmiękczyć" dźwięk silnika.
 
A co powiecie na temat :
- Motul 8100 x-cess 5w40
Warty uwagi ? Różnice są spore indeks lepkości Shell helix ultra diesel 5w40 to 165 i lepkość w 100 stopniach c 12.9 a Motul 8100 x-cess 5w40 to 186 indeks lepkości i w 100 stopniach c 13.6
 
Porównujesz motul x cess 2 gen z heliksem ultra
Motyl 2gen już troche kosztuje ale parametry ma fajne.
Ale jeśli myslisz o motulu x cess1 gen to dla mnie jest taki sam jak lotos syntetik.
A cena ?dwa razy większa od lotosa.
 
Jest droższy od Lotosa, tyle można o nim powiedzieć.
 
A co powiecie nt. Valvoline SynPower 5w40 A3/B4 wyczytałem na rosyjskim forum w miarę nowy olej
Badana próbka oleju Valvoline SynPower 5w40
 
słychać jak silnik głośniej chodzi dużo głośniej
akustyka nie jest wyznacznikiem jakości oleju.

Jaki olej mógłbym zalać do mojego autka który był by może tlustszy ?bardziej lepki i żeby nie tracił tak lepkości szybko .
zrób analizę oleju przepracowanego po 10 tysiącach i będziesz wszystko wiedział.

Do końca nie doczytaleś?

Ja doczytałem i tylko analiza może nam powiedzieć, co dzieje się z olejem po danym interwale.

- Motul 8100 x-cess 5w40
Warty uwagi ? Różnice są spore indeks lepkości Shell helix ultra diesel 5w40 to 165 i lepkość w 100 stopniach c 12.9 a Motul 8100 x-cess 5w40 to 186 indeks lepkości i w 100 stopniach c 13.6

To samo z grubsza, co Lotos Synthetic Plus 5W40. Na kartę danych technicznych nie patrz, bo jak pisane było 100 razy chyba już - to są wartości uśrednione. Są widełki parametrów SAE i w danych lepkościach wszystkie oleje maja się w tych widełkach mieścić.

A co powiecie nt. Valvoline SynPower 5w40 A3/B4

Ta sama półka jakościowa.

Moim zdaniem, nie ma co kombinować Shel Helix Ultra 5W40 to bardzo dobry olej, a niedogodności akustyczne mogą wynikać najzwyczajniej w świecie z przypadku. Zazwyczaj, jak zalejesz świeży olej, to silnik chodzi ciszej. To efekt normalny, który dosyć szybko mija. Później wydaje nam się, że silnik głośniej chodzi. Moim zdaniem - bez analizy przepracowanego oleju, wróżymy z fusów, a akustyka nie jest żadnym powodem do zmiany oleju, bo nie ma żadnej gwarancji, że na innym będzie lepiej.
 
@Konjio masz podstawowe analizy na forum. Oba oleje to HC na sprawdzonych i przetestowanych recepturach. Proszę o argumenty, dlaczego, według ciebie, Motul ma być specjalnie lepszym olejem?

Przecież napisałem, że "z grubsza", czym odniosłem się od razu do tego, że pełnego składu nigdy nie poznamy.

Czekam z niecierpliwością na argumenty z twojej strony, bo wyraźnie masz jakies, które mogą rzucić zupełnie nowe światło. Podaj, proszę. Karty techniczne mnie nie interesują.
 
@Zielony34 Nigdzie nie napisałem że Motul jest lepszym olejem. Podstawowe analizy jak już wiele razy było napisane niewiele mówią o oleju, jak dobrze rozumiem liczy się też jakość bazy i dodatków do niej dzięki którym uzyskujesz konkretne parametry. Dlaczego żaden z użytkowników tego forum który ma wiedzę nie porównuje w ten sposób oliw?

Dodatkowo Ty potrafisz się czepiać w tematach doboru osób które nie tylko coś wiedzą ale przede wszystkim mają doświadczenie jak dany olej się zachowuje w danych silniku a sam jesteś "zielony". Powtarzanie tych samych utartych frazesów nie czyni Cię ekspertem a upominasz każdego.
 
@Konjio nigdy nie czepiałem się tutaj osób, które mają jakąkolwiek wiedzę. Oba z tych olejów mają bazę HC, oba certyfikowane pakiety dodatków. Z tą różnicą, że jeden jest droższy i dużo łatwiej o podróbkę. Możesz nie robić offtopu? Chyba, że masz coś do dodania w temacie doboru, bo jeśli masz jedynie na celu atakowanie mnie, to chętnie zgłoszę twoja wypowiedź?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Post automatically merged:

Nas bardziej ACEA interesuje. Kia z tego tematu nie jest wersją na rynek USA.
 
Back
Top