• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai Santa Fe cm 2.2 CRDI 2008r 150km

lukaszpiast

Użytkownik
Samochód
Hyundai Santa Fe CM 2.2 CRDI 150KM (D4EB) 2008r.
Witam samochód Hyundai Santa FE CM 2.2 CRDI 150km 08r (D4EB) przebieg 218tys , bez DPF fabrycznie , jeżdżę na oleju 5w30 FE VARVOLINE Syn Power co sądzicie o tym oleju do tego śilnika ? Mam przejechane na nim 7tys ale po rozgrzaniu coś lekko zaczyna stukać na obrotach jałowych , czy jest możliwe że ten olej jest zły do tego silnika ? Ponoć to olej tak zwany lekkobieżny A5/B5 ,A1/B1 a w specyfikacji pisze że lać olej A3/B4 lub wyższy ? Myślę nad zmianą na Varvoline Max Life 5w40 A3/B4 . Co o tej sytuacji mojej sądzicie koledzy? Co sądzicie o tych olejach? Czy faktycznie może coś stukać na rozgrzanym silniku tylko po zalaniu złego oleju? Z góry dziękuję i czekam na jakieś rady , wyjaśnienia ,opinie . Pozdrawiam szanowne grono.
 
Ale co ty chcesz od numerów na butelce? Masz podane na tacy, gdzie zamawiać olej, żeby było sprawdzone źródło. Jak chcesz wiecej danych, jedź na rozlewnię Shella do Niemiec i kup osobiście.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Witam kolegów , po raz kolejny zmieniam olej silnik 2.2 CRDI 150 km Santa fe CM 08r , zalewam go olejem SHELL HELIX ULTRA DIESEL 5W40 A3/B4 plus płukanka do wymiany TEC 2000 jak na razie spisuje się świetnie nic nie ubywa od wymiany do wymiany , natomiast po przeczytaniu paru postów widzę że koledzy dodają do oleju dodatki tz modyfikatory tarcia , dużo o tym czytałem i chciałbym też takie coś dodać do mojego oleju by ochronić lepiej silnik , i tu się zwracam do was co byście mi polecali do tego silnika i oleju ? Zastanawiam się nad AR 9100 lub AR 9200 V2 ... Czy lepiej pozostać tylko przy tym oleju bez dodatków?
 
Uogólniając opis funkcji obu modyfikatorów:
AR9100 redukuje tarcie i podnosi liczbę zasadową oleju. AR9200 V2 redukuje tarcie skuteczniej niż AR9100, ale nie podnosi liczby zasadowej oleju.

Biorąc pod uwagę stosowanie oleju o pełnej popiołowości a co za tym idzie wysokiej liczbie zasadowej skupiłbym się przy tym wyborze na redukcji tarcia i wybrał AR9200 V2.
 
Ja bym chyba sobie dodatki odpuścił. Jedynym który ma wg mnie sens jest AR2300 co 2-3 wymianę dla utrzymania czystości, reszta w cywilnym użytkowaniu daje pomijalne efekty.

Ale rzecz jasna jeżeli zalejesz to nic się nie stanie.
 
Chciałem tylko bardziej zabezpieczyć silnik bo czasami mu pocisne pod czerwone pole ;) dizelek ten lubi wysokie obroty albo to ja tylko lubię ;) jak spuszczałem olej to rozciąłem filter oleju po plukance i takie malutkie jakieś takie sreberka się pojawiły może że 3 znalazłem ledwo widoczne ale były i tak sobie pomyślałem że może warto by było dodatkowo zabezpieczyć silniczek , czy wystarczy ten olej co mam wymiac co 10 tys.
 
Jak już to 9200v2 do full saps. Mam, używam, chwalę sobie - ale to każdy musi spróbować żeby się przekonać, a czy działa na zużycie to się okaże jak będzie UOA.
 
A ha rozumiem , a są jakieś badania na redukcję tarcia z dodatkiem tego preparatu ? Bo nie mogę nigdzie znaleźć tego...
 
Witam szanownych kolegów Hyundai Santa Fe CM 2.2 CRDI 150KM , znowu zbliża mi się wymiana oleju i zastanawiam się nad olejem 5w50 możecie mi koledzy powiedzieć czy warto lac taki olej do mojego silnika? czy lepiej zostać przy shell helix ultra diesel a3/b4 5w40? Mam ciężka nogę i czasami wkręcam go do 4tys/obr . W sumie spora to różnica w lepkości może bardziej zabezpieczyć silnik czy źle myślę ? w danych technicznych pisze ze mozna stosowac 20w-40 ,15w-40 , 10w-30 , 5w-30 , 0w-30 API CH-4 lub WYZSZY ACEA B4 lub WYZSZY.
 
@lukaszpiast
5w50 w tym silniku to przegięcie, używam Shell Helix Ultra Diesel 5w40 w 2.0hdi i nie ma się do czego przyczepić. Poprzednio miałem Elfa NF 5w40 ale po ok 5000 zaczęło go ubywać, olej zaczął się degradować (krótkie odc, miasto, korki). Shell w tych samych warunkach jak na razie ma 2000 więcej a ciężko stwierdzić ile go ubyło, bo jest w okolicy maxa. Wtryskiwacze były kontrolowane i mają parametry zgodne z normami producenta - nie leją, więc auto oleju nie "daje".

U mnie następna oliwa to Lotos Syntetic Plus 5w40, mam kontakt z kimś, kto używa tego oleju w tym samym silniku i nie ma pomyłki.
 
Oleju nie ubywa wszystko cicho fajnie chodzi pytam się poprostu bo niektórzy mówią że to dużo lepsze oleje ponoć od 5w40 , nie wiem co mają na myśli .
 
nie wiem co mają na myśli .

Oni pewnie też sami nie wiedzą. 5w50 lejemy kiedy producent samochody tak nakazał albo dopuszcza taki olej przy określonych warunkach eksploatacji. 4000 rpm to standardowo mają zwykłe silniki benzynowe i jakoś nie słyszałem, żeby ktoś przez to przechodził na 5w50, jeśli silnik przewidziany jest na 5w30/5w40.

Zbyt duża lepkość zamiast pomóc, może narobić bałaganu.
 
Oleju nie ubywa wszystko cicho fajnie chodzi
To po co zmiana?
nie wiem co mają na myśli .
To ich dopytaj.
Do poczytania dla nich i dla Ciebie.
 
Ok dziękuję koledzy tu zawsze można znaleźć dobre rady poparte doświadczeniem a nie czczym gadaniem ;) a czy można właśnie lejąc 5w50 zamiast 5w40 czy 30 narobić sobie jakichś szkód ? Wywalenie uszczelniaczy czy może zacznie brać olej wtedy ? Albo coś innego ? Może ktoś z was wie czy takie zjawiska mogły by występować po takiej zmianie ?
 
Olej może zbyt późno docierać do węzłów smarowania, przy okazji przez wolny przepływ nieprawidłowo chłodzić elementy silnika. Silnik szybciej się zużyje.

Edit:
Są silniki, które są stworzone pod duże lepkości, np w AR jest to słynne Busso 2.5/3.2 v6. Tam producent przewidział 10w60 i na takim oleju te silniki chodzą najlepiej. Wlanie takiego oleju do silnika zrobionego pod 0/5w30, szczególnie w zimie to niemal pewne przdwczesne zużycie.
 
Last edited:
Rozumiem dziękuje koledzy za dokładna odpowiedz. Zastanawiam sie nad jednym jeszcze , shell helix ultra diesel 5w40 rożni się czymś od zwykłego shell helix ultra 5w40 ? czy tylko słowem diesel? Mniemam ze lepiej do diesla lać z końcówka diesel może więcej jakiś dodatków to ma czy to tylko chwyt marketingowy a olej w tych dwóch butelkach jest taki sam?
 
Back
Top