D
Deleted member 7
Gość
hexx napisał:komputerami nie oszukasz fizyki...
LPG ma wyższą temperaturę spalania, potrzebuje więcej powietrza do spalenia te samej ilości gazu względem paliwa i czas spalania jest dłuższy
Już pisałem Ci w innym temacie, ze kiedyś jak przez myśl mi przeszedł mi pomysł LPG szukałem info na temat EGT, ktoś zmierzył i wyszło, ze w mocnym uturbionym aucie maksymalne EGT LPG vs PB było ok 3% różnicy. Mówimy o maksymalnym EGT na wysokich obrotach i teraz przełóżmy te 3% na normalne EGT podczas zwykłej jazdy, a to EGT na temperaturę oleju. Dodatkowo należy pamiętać, ze niezależnie od temperatury spalania temperatura silnika, a raczej cieczy chłodzącej będzie taka sama bo do tego dąży układ chłodzenia z termostatem. Nie mówie, ze temperatura oleju będzie identyczna ale przy dobrym wystrojonym LPG roznica będzie marginalna, a jak LPG kiepsko wystrojone to temperatura oleju moze być najmniejszym problemem