• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki jest optymalny olej do silnika z instalacja gazowa

Ty nic nie ryzykujesz bo masz gwarancje, a instrukcja dopuszcza taki olej. Ja mam Ci placic za analize to tez chce brac udzial w teście więc przed zimą zalewaj 15w40 :)
 
Oczywiście, że weźmiesz udział... możesz być przy nalewaniu i spuszczaniu... i nawet film możesz nagrać..
a jak chcesz to nawet się ścigniemy na autostradzie by dobrze przetestować olej pod obciążeniem ;)
 
Ok to czekamy do sezonu jesienno zimowego i zalewasz pierwsze lepsze 15w40 jak wszystko bedzie sie na analizie zgadzać tj. lepkość i przebieg to ja płacę za ta jedną analizę na 15w40. Jeden tylko warunek mam ma byc to olej ogólno dostępny w PL aby analiza byla przydatna dla użytkowników forum, a nie tylko naszego testu. Pasuje?
 
A kto powiedział, że pierwsze lepsze 15/40 ?
Ja wybieram 15/40 jakie mam zalać... ma być 15/40 i taki będzie
 
Instrukcja tak powiedziala ja chetnie zapłacę za analizę jesli nie beda to wynalazki wyczynowe tylko normalny olej do codziennego użytku. Nie mowie, ze masz wlac pierwszy z brzegu mineralny ale olej, który jest dobry i dostepny u nas tak aby analiza zaciekawila innych.
 
Słuchaj... nie wycofuj się.
Chciałeś olej 15/40... OK
Chcesz dla utrudnienia w zimie a nie w sezonie letnim ? No dobra.. nich będzie w zimie.

... a teraz zaczynasz jeszcze ograniczać mi jakość oleju.
Boisz się, że silnikowi nic się nie stanie nawet na oleju 15/40 czy 15/50 w zimie... choć powinien pracować na 5/30 i jeszcze wyniki wyjdą rewelacyjnie ? :D

To świetny test.
Udowodnimy, że nie lepkość ma główne znaczenie a JAKOŚĆ oleju. Czyż to nie piękna idea zgodna z duchem tego forum ?
 
Jakosc moze byc jak najwyzsza amsoil czy co tam chcesz warunek jest olej nie wyczynowy do wyscigow i dostepny w PL tylko tyle. Czy to moze jednak za dużo bo sam nie masz pewnosci do tych 15w40?
 
Olej dostępny w Polsce. Zamawiasz i masz.
Cena około 100 PLN za 1 litr... i jest 15/40. Płacę ja.

Reszta nie ma znaczenia jaki zaleje. Ma zrobić 10.000 km (taki interwał narzuca producent) i tyle.

Jak chcesz 15/50, to zrobię i 15/50.
To bez znaczenia.. bo jestem pewny, ze krzywdy silnikowi dobry olej nie zrobi... nawet kiedy będzie to taki "ulep" stosowany w zimie.
Jakość oleju jest kluczowa.
 
A dlaczego nie nic tanszego w cenie amsoila? Obawiasz sie tego 15w40 czy jaki jest powod, ze tylko taki po 100zl za litr. Pewnie cos pokroju wyczynowego redline bo jednak zwykle 15w40 nie dowalone modyfikatorami tarcia moglo by nie dac rady? Olej ma nie byc olejem wyczynowym do motosportu to moj jedyny warunek ale widze sem nie masz przekonania do tej instrukcji kia
 
Może uzgodnicie w prywatnych wiadomościach?
 
No ja propozycje podtrzymuje i koncze ten OT. Jak kolega jednak boi sie tanszych 15w40 niz 100zl litr to nie ma sensu test na oleju wyczynowym bo idac tym tokiem zamiast przy lpg podnosic lepkosc rownie dobrze mozna ją obniżyć ale kupic olej po 100zl za litr dowalony pakietem z modyfikatorem tarcie i rowniez ochrone zapewni ;) EOT
 
Fajny test się szykuje :)
hexx napisał:
...
To świetny test.
Udowodnimy, że nie lepkość ma główne znaczenie a JAKOŚĆ oleju. ...

Nie trzeba,sami producenci o tym piszą:
strona 315, prawy dolny róg, sekcja "Olej silnikowy:
https://www.opel.pl/content/dam/opel/poland/owners/manuals/pdf/Astra_K/instrukcja-obslugi-astra-k-0818-my19.pdf
 
[mention]Plywak[/mention] , jak masz taki kaprys to lej do siebie nawet olej Kujawski (z pierwszego tłoczenia oczywiście). Twój silnik.. Twój wybór.
Ja twierdzę, że nawet w takim silniku jak 3.3 w Stingerze DOBRY olej 15/40 czy 15/50 zupełnie nie zaszkodzi w najmniejszym stopniu. Najważniejsza jest jego jakość... i to możemy testować.

Skąd pewność ?
Wiosną ten silnik pracował przez kilka tysięcy km na dobrym oleju 10/50 kiedy szanowna małżonka zapragnęła pojeździć po torze.

I co ?
I zupełnie nic... po zabawie zalany 0/30 do codziennego toczenia się i okazyjnego "ścignięcia" ze świateł czy w trasie.
;)
Plywak napisał:
(...) bo idac tym tokiem zamiast przy lpg podnosic lepkosc rownie dobrze mozna ją obniżyć ale kupic olej po 100zl za litr dowalony pakietem z modyfikatorem tarcie i rowniez ochrone zapewni ;) EOT
a to już może ktoś kto ma LPG i nie boi się ryzyka przetestuje ;)


Dodano po 5 minutach 1 sekundzie:

Plywak napisał:
A dlaczego nie nic tanszego w cenie amsoila? Obawiasz sie tego 15w40 czy jaki jest powod, ze tylko taki po 100zl za litr.
Amsoil nie ma oleju 15/40 w odpowiedniej jakości z linii Signature.
Tak samo nie ma go Penrite... dlatego zaproponowałem bardziej dostępny 15/50 (i gorszy na zimę dla utrudnienia), ale skoro uparłeś się na 15/40 to tak, RedLine ma dobry olej w tej specyfikacji... dostępny dla każdego kto chce w kraju.. a że tylko kosztuje ?
Trudno, test to test... a jakość kosztuje.
 
Odnośnie TBN w LPG tutaj trochę info o tym ale nie tylko:
http://pim.pl/tbn-czym-jest-dla-mnie-prof-dr-boris-zhmud-szef-dzialu-r-d-bizol-firmy-czlonkowskiej-pim/
 
A tego fragmentu jakoś nie rozumiem ..

"(...) Używanie wysokowydajnego oleju napędowego o dużej zawartości TBN (HDDO) w nowym, doładowanym silniku benzynowym może wywołać niebezpieczne zjawisko stukania w silniku, znane jako LSPI (przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika), co może całkowicie zniszczyć silnik.(..)

Co olej napędowy, jakiś wysokowydajny ma do silnika turbo benzynowego ? :roll:
 
Autor z pewnoscia mial na mysli olej silnikowy, a dokladnie pisze o wysokim TBN Tzn. Ca, a ten pierwiastek najbardziej podnosi ilosc popiolow, a te maja duzy wplyw wedlug badan na wystapienie zjawiska LSPI.
 
"Pojazdy napędzane benzyną, gazem LPG i CNG nie wymagają wysokiego TBN, który w tym przypadku może być szkodliwy, powodując gromadzenie się osadów popiołu i niekorzystnie wpływając na systemy oczyszczania spalin (GPF, TWC)"

[mention]jerseyAdmin[/mention] chyba o tym pisał, ale nowe oleje oparte o zmniejszony wapń a dodany magnez ze względu na LSPI już powinny lepiej radzić sobie z gazem przez co nie trzeba używać olejów C3?
 
Tylko jak z instalacjami LPG w autach które mają GPF ?
To wszystko już jednostki doładowane i coraz częściej piezo-wtryski bezpośrednie.

Wysokie TBN to jaki ?
Powyżej 10 czy dopiero powyżej 12 ?
 
Back
Top