• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kaucja na oleje silnikowe

Tutaj nie chodzi o ochronę środowiska lecz o pieniądze. Najszybciej i najprościej wyciągnąć je od kierowców .
 
Najszybciej i najprościej wyciągnąć je od kierowców .

...tak dla odmiany ;)

Pod przykrywką ekologii

teraz można w zasadzie przepchnąć wszystko, wystarczy powiedzieć, że jest zielone. Najgorsze jest to, że ludzie łykają wszystko, jak im rządy zagrają. Samochody spalinowe złe, trzeba elektryczne. Torby plastikowe złe, trzeba papierowe...tylko jakoś nikt nie mówi, że wyprodukowanie samochodu elektrycznego generuje mnóstwo nieprzetwarzalnych odpadów, a produkcja papierowych toreb produkuje nawet połowę więcej zanieczyszczeń, niż toreb plastikowych ;). Ale koncerny chwyciły, że ludzie, żeby połechtać swoje ego, pod pozorem dbania o środowisko, są w stanie łyknąć często gorszy produkt, w wyższej cenie ;).
 
Oczywiście można kontrolowac warsztaty, ale wymaga to wysiłku organizacyjnego i nie jest tak proste i efektywne - czysty zysk - jak 10 zł do litra oleju.

Co do ekologii.
W dużej mierze to modny, nośny slogan reklamowy wytworzony w określonym celu i niekoniecznie jest to ochrona srodowiska.

Wygląda to na nowy sposób robienia biznesu, w celowo zorganizowanych i rozdmuchanych nowych gałęziach przemysłu, które rozwiną się kosztem już istniejących.

Co gorsza, to administracyjny sposób na wyłudzanie w ten sposób pieniędzy od zdezorientowanego społeczeństwa w formie nowych podatków, opłat eko itd. itp.
Powstaną pewnie agendy rzadowe, które dadzą zatrudnienie politykom, bo trzeba to przeciez nadzorować, organizować i wymyslac na nowo.
Wszystko to z podatków i opłat.

Koło zatoczone. :)
 
...tak dla odmiany ;)



teraz można w zasadzie przepchnąć wszystko, wystarczy powiedzieć, że jest zielone. Najgorsze jest to, że ludzie łykają wszystko, jak im rządy zagrają. Samochody spalinowe złe, trzeba elektryczne. Torby plastikowe złe, trzeba papierowe...tylko jakoś nikt nie mówi, że wyprodukowanie samochodu elektrycznego generuje mnóstwo nieprzetwarzalnych odpadów, a produkcja papierowych toreb produkuje nawet połowę więcej zanieczyszczeń, niż toreb plastikowych ;). Ale koncerny chwyciły, że ludzie, żeby połechtać swoje ego, pod pozorem dbania o środowisko, są w stanie łyknąć często gorszy produkt, w wyższej cenie ;).
Masz w pełni rację, ale z drugiej strony staliśmy się jako ludzie bardzo wygodni. Do sklepu po przysłowiowe bułki jedziemy samochodem, na siłownie samochodem, z dziećmi do przedszkola i szkoły samochodem i do tego jakim. Ostatnio dużym SUV-em bo modny, a czy do jazdy w mieście konieczny i najbardziej praktyczny? Dla producentów idealny, bo sprzedawany z większym zyskiem. Trzeba zauważyć, że z rynku zostały wyparte małe auta miejskie, na których to w głównej mierze oparta była motoryzacja. Sam osobiście w mieście wolę używać C3, niż P 5008, a latem roweru, ale być może jestem dziwny.
 
tylko jakoś nikt nie mówi, że wyprodukowanie samochodu elektrycznego generuje mnóstwo nieprzetwarzalnych odpadów, a produkcja papierowych toreb produkuje nawet połowę więcej zanieczyszczeń, niż toreb plastikowych ;)
Można jakieś dane na ten temat czy to z IDZD?

@Maro99 nie jesteś dziwny, sam wolę mniejsze auta, a na zakupy często chodzę na piechotę mimo, że do sklepu mam 2 km.

Co do tego, że kaucja nic nie da i trzeba pilnować tych warsztatów co tak ocieplają to raczej nie zadziała, bo kto miałby się tym zająć? Policjantów brakuje, strażnicy miejscy nie potrafią nawet pisać, a co dopiero sterować dronem. Taka kaucja to może być jedyny sposób na walkę z tą patologią. Tylko pytanie czy pod kaucje będzie też podlegał olej 2T
 
SUVy stały sie popularne nie bez powodu. Duże auto z małym silnikiem jest zdaniem unii bardziej eko, niż małe auto z tym samym silnikiem i to pomimo faktu, że to duże spala więcej paliwa, bo ma większe opory powietrza.
 
Akurat małe auta wykończyły unijne normy emisji spalin, dużo łatwiejsze do spełnienia w przypadku większych i droższych aut.
Aygo - zaorać, obrzydliwy nieekologiczny śmieć.
760Li - super, można śmiało sprzedawać.
Brukselska logika...
 
No ten eko podatek byłby chyba ok jeżeli byśmy wszystko kompleksowo mieli w ekoustawie a nie kolejne myto z kierowców...
Czyli ...
zakaz spalania odpadów stałych organicznych czyli popularnych ognisk z trawą,
Zakaz sprowadzania badziewnego węgla.
Palenia olejem
Doplaty do gazu
Kontrole spalin na przeglądach i na ulicach-pali olej jak 2T to na lawete a nie jakis mandat.
A tak to tylko łatka dla ludu bo ograniczenia w wiekszosci zostawia się samorządom które tylko czasami cos tam zakazują...
 
Czyli kaucja nie wchodzi od 1.01.2021? Zastanawiam się czy kupić jeszcze w grudniu bo zawsze może być jeszcze jakieś nocne głosowanie... Zmiana oleju w aucie na początku marca :)
 
@Marksman mam zapasy przepracowanego oleju silnikowego, więc się tak bardzo tym nie przejmuję, jak będzie trzeba to im zawiozę. Olej i tak miał trafić do utylizacji, ale czekałem, aż beczka się napełni, a to jeszcze trochę. Wątpię, że ta kaucja wejdzie, słyszałem o niej tylko na stronach tabloidów
 
Mieli pomysł zgarniemy kasę od kierowców cyk kaucja na olej. Ale jak przemyśleli co zrobić z przepracowanym olejek to się pokapowali, że może być problem bo olej to nie butelka po piwie gdzie idziesz oddajesz i masz kaucję. Mogą to wprowadzić lecz nie tak szybko jak było w zamyśle pOSŁÓW.
 
Właśnie: czy ktoś może czy przepracowany olej można recyklingować? Co można z nim zrobić?
 
Oczywiście, że przepracowane olej się przerabia i produkuje zupełnie normalny olej silnikowy.
Rafineria w Jedliczu się w tym specjalizuje.
 
Orlen w Płocku jest największym w Polsce odbiorcą przepracowanego oleju... podobno niedawno zainwestowali w najnowszą linię w Europie do recyklingu oleju...
 
Jeśli się nie mylę to Valvoline robił jako jedne z pierwszych, oleje z oleju przepracowanego
 
W sumie fajnie. Szkoda, że z tym oddawaniem przepracowanego oleju nie jest tak kolorowo. Tak samo jak z recyklingiem makulatury itd. Odkąd weszło segregowanie co jest oczywiście na plus, okazało się, że więcej mają materiału niż są w stanie zrecyklingować i jak kiedyś woziłem makulaturę na skup i dostawałem pieniądze to teraz w ogóle nie chcą brać. Cena złomu tak samo w dół poleciała. Fajnie by było jakby te moce przerobowe były większe, bo mam wrażenie, że dużo materiału się marnuje i ląduje w spalarni
 
Jestem tego samego zdania .
 
Back
Top