• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kiedy sprawdzic poziom oleju ?

czy jazda z przelanym olejem ma jakieś negatywne skutki.
Ma przy ekstremalnym przelaniu. U Ciebie nie ma tragedii, więc nie zawracałbym sobie tym głowy, a następnym razem przypilnował stanu przy wymianie.
 
Nie wiem, ale u mnie w Oplu jest dość precyzyjny bagnet i pomiar na zimnym czy na ciepłym jest praktycznie identyczny. Jedyna różnica jest w kolorze oleju zimny vs ciepły. Nie znam producenta, który zaleca sprawdzać olej na zimnym silniku, ale jest tzw stara szkoła które karze tak karze tak robić.
 
Oj tam oj tam. Nie zapomnij użyć lejka przy uzupełnianiu oleju bo o tym też jest w instrukcji 😁
 
Z tym lejkiem to nie ma co sie śmiać. W Swifcie bez lejka nie nalejesz bez rozlania oleju wkoło.
 
Ja sobie sprawiłem konewkę do oleju.
KONEWKA-NALEWAK-POJEMNIK-DO-OLEJU-NA-OLEJ-PLYNY-5L
 
Myślę że lejek będzie można łatwiej doczyśc po zabiegu.
 
Olej w trakcie przegrzewania np od 0stC do 100stC zwieksza swoją objętość o ok 5%. Czyli jakieś 250ml przy 5L. Ale miska też może nieco się rozszerzyć. Wszystko zależy od tego z jakich materiałów jest to wykonane. Jeden ma wyższy poziom na zimno, drugi na ciepło. To nie są duże różnice żeby odma była zapocona akurat z tego powodu. Niektórzy piszą, że mają zapoconą na C2, a suchą na C3. Nie wiem, nie znam się nie przeżywam takich pierół jak utrzymywanie stanu oleju w jednym punkcie max. U mnie różnicę są ok 2mm na zimno jest poziom wyższy w Hyundai i w Pandzie. W ciężarówej Reni jest o jedną "cegiełkę" na zimno niższy na elektronicznym wskaźniku. Więc rozumiem wszystkich , tych co mają poziom wyższy i niższy w zależności od temperatury oleju.
 
@machony79 nie jeździłeś czasem Omegą kiedyś tak offtopowo? Ja sprawdzam Olej 5-10 minut po zgaszeniu i uważam, że taki odczyt jest bardziej realny z uwagi na olej na wałkach etc
Post automatically merged:

Chociaż koniec końców i tak 50/100ml w tą czy w tamtą różnicy nie robi.
 
Ja wam powiem że się pierdzielicie z tym sprawdzaniem oleju. Ja sprawdzam jak mi się przypomni, raz na ciepłym raz na zimnym. Po prostu jak jest na minimum to dolewam do max, nie zagłębiam się czy na ciepłym jest 50ml więcej czy mniej, po prostu olej ma być w silniku.
 
@apede ja kupiłem taki lejek.
 

Attachments

  • 20230129_134703.jpg
    20230129_134703.jpg
    52,7 KB · Odwiedzin: 93
@Kevin88 dobre, przydałby mi się taki. Mój wlew jest mega płytki i każdy lejek trzeba trzymać przy nalewaniu. Z taką rączką byłoby to dużo łatwiejsze. Długo go masz? Wiadomo jak to jest z Yato. Nie rozleci się po kilku razach?
 
Jeszcze nie używany. W najbliższym czasie(700km) wymiana w Suzuki to będą pierwsze testy. Na pierwszy rzut oka wygląda na solidny.
 
A ja swój zrobiłem za pomocą noża i butelki po wodzie :D

Mogę komuś opchnąć, bo obecnie nie dolewam i sam oleju nie zmieniam. Z resztą mogę mieć kolejny w 30 sekund. Zainteresowanych proszę na priv, tylko się nie przepychać.
 
@SmartCheetah zawsze tak robiłem ale butelka lata i trzeba ja trzymać. Trzeba sobie ułatwiać robotę 😎
 
Olej nie może być przelany. Ma być tyle ile mówi instrukcja danego samochodu.
Ja osobiście sprawdzam poziom oleju tylko po nocy i ustawiam go po wymianie 1/2 mm. poniżej max.
 
Back
Top