• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kiedy sprawdzic poziom oleju ?

ustawiam go po wymianie 1/2 mm. poniżej max.
Wymieniasz olej z suwmiarką? 🤣

Ma być tyle ile mówi instrukcja danego samochodu.
Ma być tyle, żeby znajdował się pomiędzy min a max, co co podaje instrukcja bardzo różnie wychodzi w różnych samochodach. U mnie wg. instrukcji ma wchodzić 5.65l przy wymianie serwisowej, w rzeczywistości ledwo wchodzi 5.5l do max.
Ja osobiście sprawdzam poziom oleju tylko po nocy
Tutaj akurat zgadzam się z @Kuba, nieważne kiedy sprawdzasz, ważne żeby za każdym razem sprawdzać w takich samych warunkach. Ja też zawsze sprawdzam na zimnym silniku, ale tak mi po prostu najwygodniej.
 
Na filmikach R2D pokazana jest gęstość oleju na co nie zwracałem wcześniej uwagi
1675014033073.png

Różnica pomiędzy 15, a 100stC jest nawet większa niż sądziłem i wynosi ok 6.5% w tym przypadku. Maleje gęstość czyli wzrasta objętość.
R2D nawet ma filmik o temacie/dylemacie z tego wątku. Wg tego filmu nie widział różnicy między stanem na ciepło , a na zimno. Nie wrzucam bo i tak zostanie usunięty.
 
Nie wrzucam bo i tak zostanie usunięty.
Mnie proszę w to nie mieszać 😌. Ja od kilku dni nawet subskrybuję ten kanał, bo w amatorskiej tematyce olejowej przynajmniej jeszcze nie pierdzieli sponsorowanych debilizmów. Jak dla mnie możesz spokojnie film zamieścić 👍
 
Wymieniasz olej z suwmiarką? 🤣

Oczywiście, kupiona w ASO :cool:

Ma być tyle, żeby znajdował się pomiędzy min a max, co co podaje instrukcja bardzo różnie wychodzi w różnych samochodach. U mnie wg. instrukcji ma wchodzić 5.65l przy wymianie serwisowej, w rzeczywistości ledwo wchodzi 5.5l do max.
Tu mnie nie zrozumiałeś, nie chodziło mi o konkretną ilość oleju a o to jaki ma być poziom na bagnecie.
 
Rano po nocce minus 8 stopni sprawdziłem poziom oleju, lekko ponad minimum.
Po powrocie z pracy (silnik rozgrzany) zajechalem na to samo miejsce pod domem. Zgasilem silnik, poczekalem 5 minut i sprawdzam. Poziom prawie full.
Takie info w tym ciekawym temacie 😉
 
Mnie jako użytkownika interesuje to co się dzieje w silniku podczas jego pracy, a nie po nocnym postoju. Wychodzi więc, że w kwestii sprawdzania stanu oleju należy robić to zgodnie z zaleceniami w instrukcji. U Ciebie @sprajt2 w instrukcji jest sprawdzanie poziomu na ciepło po chwili postoju czy na zimno?
 
Pozwoliłem sobie niezgodnie z instrukcją (okazało sie, ze nie ma za to zadnej kary finansowej, albo nikt mnie nie przylapal 😳) zrobic to na extremalnie zimnym i porownac z poziomem książkowo zmierzonym.
 
No brawo .
Forum olejowe, a nikt nie wie jak i kiedy oraz dlaczego tylko tak należy mierzyć poziom oleju .
Pozostawię was w tej błogiej nieświadomości

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex każdy ma napisane w instrukcji.
Napisałem jako "ciekawostke" jaka roznica w pomiarze moze sie pojawic w chwili pomiaru na bardzo zimnym a rozgrzanym oleju.
 
Forum olejowe, a nikt nie wie jak i kiedy oraz dlaczego tylko tak należy mierzyć poziom oleju
To oświeć nas wszechwiedzący 🤣
Na zimnym silniku mam 2/3 bagnetu, na rozgrzanym max, który pomiar jest prawidłowy, a który to podstęp? Dawaj, bo ja wiem, ale czekam na osąd mędrca 😂
 
A olać to, od tego jest czujnik w misce i komputer. Jak się świeci kontrolka niskiego poziomu to dolać litra i jazda :D
 
Kontrolka to skrajna rzecz, kręta droga szybko by sie zemscila "jazdą do kontrolki". 😉
 
Ja to widzę tak, że jeżeli producent nakazuje pomiar na ciepło to tak należy robić. Miarka poziomu jest zaprojektowana tak, by w takim przypadku pokazywać prawidłowo poziom na ciepłym motorze. Nic mi po poziomie minimum na zimno po np. nocnym postoju. Silnik wtedy nie pracuje, natomiast stosując się do takiego pomiaru i dolewając olej powodujemy, że na ciepło w trakcie pracy silnika jest on przelany.

Jako ciekawostka w niektórych skrzyniach automatycznych jest miarka z oznaczeniem poziomu oleju zarówno na ciepło jak i na zimno. Wtedy jest pełna dowolność metody pomiaru.
 
Więcej w tym watku nic nie napiszę.
Zaczyna sie pouczanie i pisanie elaboratow.
 
Trzeba tylko pamietać ,że podczas wymiany oleju,którą robimy na zimno wlewamy mniej oleju.Jeśli wlejemy MAX to po rozgrzaniu okaże się,że mamy go za dużo.
 
Zawsze stosuję taką zasadę, że przy wymianie wlewam 0,5 litra mniej oleju, niż podaje instrukcja np. u mnie producent podaje, że wchodzi 4 litry, a wlewam 3,5 i na ciepło jest prawie maks. Zawsze w razie co można dolać.
 
To oświeć nas wszechwiedzący
Na zimnym silniku mam 2/3 bagnetu, na rozgrzanym max, który pomiar jest prawidłowy, a który to podstęp? Dawaj, bo ja wiem, ale czekam na osąd mędrca
Pojazd ustawić na plaskim poziomym miejscu . Ppmiar zawsze i wyłącznie na rozgrzanym . 2-5 minut po zgaszeniu silnika wyjąć bagnet , osuszyć , odczekać aż z rurki bagnetu spłynie , by nie fałszowało i zrobic pomiar.

Uzasadnienie.
Obecne nowoczesne silniki mają małe pojemności miski , wąskie kanaliki w stosunku do aut z lat 70 tych , a olej jest rozchalapany po całej górze i na ścianach , w Hondach 1,5T 2,0T olej jest natryskiwany na denko tłoka w celu niwelowania LSPI dzisiaj to 16 zaworowe i wiecej , plus wariatory itd. Więc wiecej oleju z misy pompa zasysa do góry . dlatego różnica pomiaru zimno / cieplo, a nie że się aż tyle olej rozszerza .
Stare silniki miały 8 zaworow , więc głowica pochłaniała mniej oleju w obiegu a duża pojemność miski, pozwalala na pomiar zimny, bo różnica była nie wielka..

A najważniejsze jest by poziom lustra oleju był max w czasie pracy silnika, gdy pompa rozprowadzi olej po silniku. Auta szybciej przyspieszają , hamują i jadą w zakrętach , a olej w misy o małej pojemności łatwo się przemieszcza z lewa na prawo - przód, tył, obniżone lustro oleju może w skrajnych położeniach spowodować , że smok zassie trochę powietrza.

Więc lepiej mierzyć na ciepłym gdy nie zcieknie cały olej po nocy, by poziom lustra Max był gdy silnik pracuje

Kiedyś naście lat temu i wiecej mierzyłem na zimno po nocy, ale to było uno 1,1 , passat 1,8 ośmiozaworowe proste silniki.
Dzisiaj są inne wymagania.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
Back
Top