• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lepkość oleju vs Szybkość nagrzewania jednostki

Czyli twierdzisz, że temperatura otoczenia nie ma wpływu na pomiar?
 
Wszystko zależy kto, jak i z jaką normą wykonuje pomiar bo na podstawie ciśnienia atmosferycznego i temperatury hamownia powinna korygować wynik tak aby wyniki tego samego auta na tym samym sprzęcie byly zbliżone na hamowni w gdański i w zakopanym. Niestety hamownia nie zrobi juz korekty na temperaturę jeśli np. z powodu bardzo wysokiej temperatu w dolocie ECU reaguje obcinając dawki paliwa. Doskonale widać to na przykładzie pomiaru RUN3 gdzie moc na górze leci na pysk. Zauważ, że mimo różnicy w temperaturze otoczenia i sporo większym IC wykres z dołu jest niemal identyczny, a poprawiła się znacząco góra obrotow.
 
Niektóre hamownie potrafią zrobić korektę na podstawie ciśnienia atmosferycznego i temperatury powietrza ale ma to sens tylko dla silników NA. Tutaj nie wiesz jaki wpływ mają modyfikacje a jaki niższa temperatura powietrza na zewnątrz.
 
Ty może nie wiesz ja dokładnie wiem. Miedzy RUN3, a RUN2 wplyw ma temperatura powietrza doladowanego, która jest wynikiem zastosowania o wiele większego i wydajniejszego coolera. Z logow jasno wynikało, ze temperatura w dolocie spadła o 30 stopni i to jest powodem wzrostu mocy bo chyba mi nie powiesz, ze spadek temperatury otoczenia o 8 stopni, na który hamownia i tak bierze korektę przełożył sie na ponad 30 stopniowy spadek temperatury w dolocie? Miedzy Run2, a Run1 został mocno zmodyfikowany wydech co znacząco poprawia przepływ spalin. Spaliny szybciej opuszczają komory spalania wiec silnik marnuje mniej mocy na ich wypchniecie w dodatku polepszając reakcje turbiny, ktoyra tymi spalinami jest napędzana. No ale do tego trzeba mieć pojecie o mechanice większe niż się wyczyta w internetach.
 
Spokojnie kolego bo się zagotujesz i ogarnij sobie sensowniejsze koła na zimę bo moc na kołach masz bez zmian.
 
Juz zdążyłem się przyzwyczaić do twojego stylu wypowiedzi gdzie przy braku argumentów zaczyna się wyszukiwanie jakiegokolwiek punktu zaczepienia. Jeśli masz coś sensownego do dodania w temacie i chcesz się podzielić jakimiś wykresami czy innymi pomiarami to śmiało. Jeśli natomiast masz się wypowiadać dla samego fakty napisania czegokolwiek to załóż jakiś fanpage czy coś w tym stylu.
 
został mocno zmodyfikowany wydech co znacząco poprawia przepływ spalin. Spaliny szybciej opuszczają komory spalania wiec silnik marnuje mniej mocy na ich wypchniecie w dodatku polepszając reakcje turbiny, ktoyra tymi spalinami jest napędzana

Tak, tylko też nie można przesadzić w drugą stronę chyba? Wydech musi być skalkulowany, a raczej jego przepustowość, prawda? Nie można sobie wsadzić tuby basowej, bo to też przyniesie odwrotny efekt.
 
Ja dzisiaj jadąc do pracy 23 km nie udało mi sie nagrzać płynu chlodzacego do jego optymalnej temp

Nie wiem, jak tam w Vce, ale specjalnie zwróciłem uwagę u siebie po przeczytaniu Twojej wypowiedzi i wczoraj popatrzyłem po ilu kilometrach przy 5 stopniach na plusie i 9 godzinnym postoju, nagrzeje mi się płyn. Według wskaźnika temperatury cieczy - 4km i około 3-4 minuty postoju na wolnych obrotach po odpaleniu silnika [czekałem, aż się zawór na butli otworzy]

Myslę, że albo masz wskaźnik elektroniczny dupnięty, albo faktycznie coś nie tak z termostatem.
 
@Zielony34 u mnie tez stosunkowo szybko sie nagrzewa, ku mojemu zaskoczeniu nawet w temperaturze blisko 0. U @Binas96 cos sie musi dziac, bo to nie mozliwe...
 
Tak, tylko też nie można przesadzić w drugą stronę chyba? Wydech musi być skalkulowany, a raczej jego przepustowość, prawda? Nie można sobie wsadzić tuby basowej, bo to też przyniesie odwrotny efekt.
Nieprawda w turbo możesz sobie nawet rurę setkę zamontować po prostu po pewnym przekroju zwiekszanie go już nic nie da ale EOT bo nie o tym jest temat
 
Pierwsze 3 kreski pojawiły sie po 4 km, głównej 4 się niestety nie doczekałem :D
 
@Binas96 wiec prawdopodobnie termostat jest uszkodzony tzn. w pozycji otwartej.
 
Czy nie zauważyłeś większego zużycia paliwa?

Spalanie jest takie samo 12,5-15 LPG

Myślę może że to przez olej mam przelane z 300 ml i do tego max płynu chłodniczego . Posprawdzam węże dzisiaj, do przejechania 60 km więc jak już wtedy się nie nagrzeje to termostat w ciemno . Ewentualnie upuszcze, ale taka ilość raczej mu zaszkodzić nie powinna .. a nadmiaru nie chce "wypić" więc chyba go oddesam
 
Last edited by a moderator:
@Binas96 a zwróciłeś w lato może uwagę czy wskazówka wlatywała na czwartą kreskę? Pytam, bo nie wszystkie auta wskazują prawidłową temperaturę cieczy po środku skali. Często jest to trochę poniżej połowy np. u mnie w samochodzie tak jest.
 
U mnie pokazuje milimetr poniżej połowy jak jest zima i hamuje silnikiem zjezdzajac z większego wzniesienia.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Wjechał taki zestaw- poprzedzone płukanką. Wrażenia? Bardziej stabilnie temperaturowo według wskaźnika na zegarach, żwawiej wkręca się na obroty, stary olej śmierdział po 7 tyś. Jutro zimnybstart po nocy to dam znać
 

Attachments

  • IMG_20191123_085507.jpg
    IMG_20191123_085507.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 240
Pytam, bo nie wszystkie auta wskazują prawidłową temperaturę cieczy po środku skali.
Zasada nie dotyczy Renault. Dla przykłądy Megane 3 RS przed i po lifcie wskazówka stoi w innym miejscu mimo, iż oba mają temp. otwarcia termostatu taką samą ;)

@Zielony34 u mnie tez stosunkowo szybko sie nagrzewa, ku mojemu zaskoczeniu nawet w temperaturze blisko 0. U
U Ciebie nagrzewa się szybko bo tylko do 75 stopni, taką temperaturę otwarcia ma termostat w Clio RS :)

żwawiej wkręca się na obroty
:eek:
 
@Plywak między laguną II przed i po lifcie też jest różnica we wskazaniach temperatury wody.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top