• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lepkość oleju vs Szybkość nagrzewania jednostki

@Binas96 a zwróciłeś w lato może uwagę czy wskazówka wlatywała na czwartą kreskę? Pytam, bo nie wszystkie auta wskazują prawidłową temperaturę cieczy po środku skali. Często jest to trochę poniżej połowy np. u mnie w samochodzie tak jest.

Laatem jest wszystko w porządku ;)
 
No to ewidentnie coś jest z termostatem.
 
Panowie, nie sugerujcie się wskazaniami zegarów przy precyzyjnym określaniu zmian względem różnych olejów w silniku.
Wskaźniki analogowe często mają bufor na określonych wartościach, dla przykładu w BMW e46 miałem pion temperatury płynu chłodzącego od 75 do 113 stopni, a silnik miał roboczą 96-98, na szczęście udało mi się to zmienić w mapach modułu zegarów i miałem bardziej miarodajny podgląd. W VAGu często zegar stoi w pionie między 77-110 stopni.
 
Panowie, nie sugerujcie się wskazaniami zegarów przy precyzyjnym określaniu zmian względem różnych olejów w silniku.
Wskaźniki analogowe często mają bufor na określonych wartościach, dla przykładu w BMW e46 miałem pion temperatury płynu chłodzącego od 75 do 113 stopni, a silnik miał roboczą 96-98, na szczęście udało mi się to zmienić w mapach modułu zegarów i miałem bardziej miarodajny podgląd. W VAGu często zegar stoi w pionie między 77-110 stopni.
Dokładnie tak jest, ale to tym bardziej dziwne, że koledze wskaźnik temp cieczy osiąga pion po parudziesięciu km dopiero. Przy sprawnym układzie parę km spokojnej jazdy powinno wystarczyć przy obecnej pogodzie. Tak było u mnie we wszystkich samochodach, w tym e46, o którym wspomniałeś. W upałach pojawiał się pion po kilometrze.
 
Akurat w omedze jest bardzo czuły, wystarczy przy otwartym termostacie dać po garach i temp leci
 
Nieprawda w turbo możesz sobie nawet rurę setkę zamontować po prostu po pewnym przekroju zwiekszanie go już nic nie da
tego nie wiedziałem.
 
Na szczęście u mnie w Alfie 156 zegar pokazuje precyzyjnie co się dzieje :p silnik zazwyczaj utrzymuje ok 85 stopni na płynie przy bucie zaczyna podjeżdżać do 95 stopni a przy naprawdę srogim katowaniu dojeżdża do 100 stopni, a do tego mam wymiennik ciepła a nie mam chłodnicy oleju w 2.5 V6 ;)
 
Zegary są przeważnie tak skonstruowane aby nie pokazywały wahań temperatury wynikających z działania układu chłodzenia. Temperatura wody nigdy w układzie nie stoi sztywno tylko sobie cały czas skacze o kilka stopni wiec gdyby wskaźniki to pokazywały wskazówka cały czas by lekko opadała i się podnosiła.
 
Np w BMW u mnie, elektryczna pompa wody robi cuda, temp podczas spokojnej jazdy okolice 105st, wystarczy zredukować i wcisnąć but do oporu i spada do 85 w jakieś 5sekund, też brak wskaźnika, korzystam z kostki pod obd
 
W tej chwili jeżdżę na Elf nf 5w-40, porównując do tego samego okresu sprzed roku to Mobil FS 0w-40 szybciej się nagrzewał.
 
Ale gwoli ścisłości - wskazówka temperatury CIECZY to nie jest stan faktyczny nagrzania jednostki napędowej, a tym bardziej OLEJU silnikowego. Więc mam nadzieje, że opieracie swoje wypowiedzi o wskaźnik temperatury OLEJU, bo w przeciwnym wypadku, to jak mówienie, że olej X jest lepszy od oleju Y, bo na oleju X silnik ciszej chodzi :cool:
 
Więc mam nadzieje, że opieracie swoje wypowiedzi o wskaźnik temperatury OLEJU, bo w przeciwnym wypadku, to jak mówienie, że olej X jest lepszy od oleju Y, bo na oleju X silnik ciszej chodzi :cool:

W moim aucie jest wskaznik temp. oleju.
 
Back
Top