• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos 10W40 vs Specol 10W40 vs GM 10W40

Firewall

Użytkownik
Samochód
Opel Signum Z18XE LPG, Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDI
Temat odnośnie tanich olejów 10W40. Ktoś stosował, można je jakoś do siebie porównać pod kątem zużycia, trzymania parametrów, pracy silnika itp? Nurtuje mnie jeszcze kwestia stosowania jakiś dodatków do tego typu tanich półsyntetyków, jest sens?
 
Tanie 10W40 musi być przede wszystkim tanie. A to mocno ogranicza kwestie stosowanych baz czy pakietów dodatków. Myślę, że między Specolem a Lotosem nie będzie jakiś istotnych różnic i oba oleje można uznać za podstawowe budżetowe oleje w tej klasie lepkości jakie można zalać bez obaw. Myślę, że oleje 10W40 dużych koncernów jak np. Elf/Total czy Mobil nie mają specjalnie więcej do zaoferowania.
 
Aktualnie jeżdżę na PMO Max Mileage 10W40 i muszę przyznać, że bardzo fajny olej ale troszkę drogi jak na 10W40. Szukam jakiejś alternatywy, bo np. taki Specol czy GM to prawie połowa ceny PMO za 5 litrów. Pytanie właśnie, czy tanie 10W40 są gorsze od tych droższych czy nie będzie między nimi dużej różnicy w pracy silnika.
 
Czyli chcąc liczyć na coś naprawdę porządnego w klasie 10W-40 trzeba celować w produkty Liqui Moly (SL, MOS2), Amsoil, Millers Oils (tylko EE Performance lub CFS), ewentualnie Xado (Luxury Drive) ?

Swoją drogą, szkoda, że taki Lotos nie opracował oleju syntetycznego o lepkości 10W-40 w klasie olejów z serii Quazar, najlepiej dedykowanego do starszych fur.
 
Kolego powyżej są porządne oleje 10w40, ale drogie. Twój post nie wniósł nic do dyskusji. Widzisz tutaj duży ludzi leję specole czy lotosy w lepkościach 5w40 czy 5w30 i twierdzi że to bdb oleje a kosztują nawet mniej niż te 10w40. Więc jeżeli chciałeś zabłysnąć, że w cenie 50 zł za olej szukasz czegoś dobrego to ci nie wyszło :)
 
Najlepsze 10W40 jakie znam to Penrite Racing ale to zupełnie inna bajka. Jest też coś takiego jak Penrite 10W40 full synthetic ale też nie jest tani. Kiedyś bardzo solidny olej 10W40 to był Motul Synergy 10W40. Valvoline Max-life 10W40 też nie są złe podobnie jak tani Eurol Turbosyn 10W40.
 
A ja chciałbym zapytac użytkowników lotosa 10w40 czy to prawda że robi się zimą masełko co niektórym pod korkiem.
Osobiście używałem w tranzolu 2.5 td
Lotos diesel
Total
Gm
Wszystkie 10w40 i nigdy nie było masełka.
 
tomek evo, Motula i Valvo kiedyś miałem szału nie było. O Eurolach słyszałem, że dobre i tanie oliwy. Ale jednak może warto by było wesprzeć coś polskiego.
 
@jan.janko
Taaaa... Rozumiem, że miałeś na myśli cenę 50 zł za 1 litr... Bo 50 zł za 5 litrów to jakiś naprawdę dobrej klasy olej słonecznikowy/ rzepakowy będzie...

Gdybając sobie luźno to taki Quazar kosztowałby zapewne nie mniej niż 80 zł za 4 litry. A takie 5 litrów to już minimum 100 zł. No, ale cóż...
 
Polecam Eneos 10W40 Premium . Trochę drogi i trzeba brać z dobrego źródła. Chociaż różnica nie będzie duża między naszym Lotosem czy Specolem, to myślę że nie warto płacić dwukrotność kwoty za Eneos. Na interwał 10 tyś nie ma to większego znaczenia. Ja osobiście bym brał Lotos bo najtańszy 😉.
Post automatically merged:

Tym bardziej że mamy jego analizę na forum i jest to porządna oliwa.
 
@jan.janko
Taaaa... Rozumiem, że miałeś na myśli cenę 50 zł za 1 litr... Bo 50 zł za 5 litrów to jakiś naprawdę dobrej klasy olej słonecznikowy/ rzepakowy będzie...

Gdybając sobie luźno to taki Quazar kosztowałby zapewne nie mniej niż 80 zł za 4 litry. A takie 5 litrów to już minimum 100 zł. No, ale cóż...
Nie załapałeś ironii kolegi @jan.janko Zapewne chodziło mu o to, że ludzie oczekują olejów PAO w cenie mineralnych
 
No miałem wątpliwości jak to zrozumieć :)
 
Last edited by a moderator:
Oskr5 masz jakieś sprawdzone źródło tego eneosa?
 
Otóż to @DjStar!
Druga sprawa, Lotos/Orlen/Specol nie nie powinien, a może.
A skoro nie robią takiego oleju, to znaczy, że się nie opłaca i producenci to wiedzą.

Poza tym, jak tu lać Lotosa do MBW/Mercedesa z V8 ...


PS
Lotos 10w40 składem jest podobny do Totala 7000.
 
Nie jest prawdą, że wszystkie 10W40 będą takie same, oczywiście w granicach swojej lepkości nie różnią się dramatycznie ale są od paru lat na rynku oleje pół-syntetyczne, które mają zdecydowanie lepszy skład od średniej i takimi olejami jest np. Shell Helix HX7 - u Rosjan Noack 7.7, czy Texaco Havoline Extra które ma temperaturę płynięcia porównywalną z pełnosyntetycznym Amsoilem AMO (HC), który jednak w pierwszej kolejności jest olejem robionym pod ciężarówki i silniki diesla, stąd ogrom ZDDP, który może nie pozostać bez wpływu na katalizatory. Takie Texaco ma np. bardzo dobrze odsiarczone bazy, co wskazuje, na wysoką półkę olejów bazowych, a nie najtańszy minerał GR 1, jak w większości 10W40. Oczywiście, te lepsze 10W40 też mają "lepszą" cenę, no ale nie ma nic za darmo i za olej spełniający MB 229.3 itp. trzeba zapłacić trochę więcej. Także jeden wleje 5W40, a drugi lepsze 10W, poza skrajnie niskimi temperaturami i przy wymianie nie rzadszej niż 8k km, nie powinno być dużej różnicy dla silnika starych aut, które pod taką lepkość były projektowane.
 
@Alex
Masz na myśli Amsoil Premium Protection 10W-40 ?
A ciekawe, czy taką Selenię 20K można by zaliczyć do olejów "lepszych" w klasie 10W-40 ?

Z drugiej strony jestem trochę ciekaw obecnego oleju Xado (niby pełny syntetyk). Czy jeśli dobrze odczytuję dane techniczne to silnik powinno dać się uruchomić nawet przy temperaturze -30 stopni ?

1630411087471.png

Czy to jest możliwe dla olejów 10W-40 ?
 
@Limonka odpowiadając na Twoje pytania w kolejności, tak chodziło mi o Amsa Premium Protection 10W40. Jako główne spełniane przez niego normy podawane są dla silników aut ciężarowych i diesla, dopiero później benzyn. Jest to olej HC, co wyszło na podstawie badań na rosyjskim oil clubie.
Selenia 20K nie jest olejem syntetycznym, lecz zwykłym półsyntetykiem (nie mam żadnych związków z Petronasem/Selenią - mój awatar wynika tylko z tego, że mam teraz zalane 2 auta ich olejem ;) ). 20K jest droga i spełnia stare normy, jak większość Selenii, Petronas nie troszczy się nawet o update'owanie swojej strony od paru lat. 😆
Silnik powinien dać się uruchomić w temperaturze powyżej -30C na większości 10W40, natomiast Xado w tym wypadku podaje po prostu, że wartość symulowanego rozruchu jest w granicach normy, co notabene dla oleju 10W jest podawane dla temperatury -25C, a nie -30C, więc jest to błąd w ich karcie (nie jest to wyjątkiem, Ravenol TSI też miał taki błąd w swoich kartach). Podobną politykę odnośnie CCS miał jakiś czas temu Millers. Ogólnie przyjmuje się że graniczna temperatura pompowalności, która jest parametrem mówiącym więcej niż temperatura samego płynięcia, w kontekście możliwości uruchomienia silnika, jest ok. 10C wyższa niż temperatura płynięcia. Niestety niewielu producentów ją podaje, jedynym który to robi dosyć powszechnie jest fińskie Neste, które z racji specyfiki lokalnego klimatu ma dosyć istotne powody, żeby o tym wspominać... ;) 🥶
 
Last edited:
Oczekiwałem cudów przez jedno słowo klucz:
1630413150190.png


No, ale pocieszyłeś mnie chociaż tym co napisałeś o Selenii 20K. Dobrze zatem, że silnik smarowany jest czym innym już od kilku lat.
 
@Limonka odpowiadając na Twoje pytania w kolejności, tak chodziło mi o Amsa Premium Protection 10W40. Jako główne spełniane przez niego normy podawane są dla silników aut ciężarowych i diesla, dopiero później benzyn. Jest to olej HC, co wyszło na podstawie badań na rosyjskim oil clubie.
Selenia 20K nie jest olejem syntetycznym, lecz zwykłym półsyntetykiem (nie mam żadnych związków z Petronasem/Selenią - mój awatar wynika tylko z tego, że mam teraz zalane 2 auta ich olejem ;) ). 20K jest droga i spełnia stare normy, jak większość Selenii, Petronas nie troszczy się nawet o update'owanie swojej strony od paru lat. 😆
Silnik powinien dać się uruchomić w temperaturze powyżej -30C na większości 10W40, natomiast Xado w tym wypadku podaje po prostu, że wartość symulowanego rozruchu jest w granicach normy, co notabene dla oleju 10W jest podawane dla temperatury -25C, a nie -30C, więc jest to błąd w ich karcie (nie jest to wyjątkiem, Ravenol TSI też miał taki błąd w swoich kartach). Podobną politykę odnośnie CCS miał jakiś czas temu Millers. Ogólnie przyjmuje się że graniczna temperatura pompowalności, która jest parametrem mówiącym więcej niż temperatura samego płynięcia, w kontekście możliwości uruchomienia silnika, jest ok. 10C wyższa niż temperatura płynięcia. Niestety niewielu producentów ją podaje, jedynym który to robi dosyć powszechnie jest fińskie Neste, które z racji specyfiki lokalnego klimatu ma dosyć istotne powody, żeby o tym wspominać... ;) 🥶
Tutaj trafne spostrzeżenie co do CCS. Temperatura płynięcia niestety nie mówi wszystkiego, choć zawsze im niższa tym lepiej. Tan Eurol ma wg. producenta -39 płynięcia :
CCS też wygląda nieźle jak na 10W40
 
Back
Top