Temat odnośnie tanich olejów 10W40. Ktoś stosował, można je jakoś do siebie porównać pod kątem zużycia, trzymania parametrów, pracy silnika itp? Nurtuje mnie jeszcze kwestia stosowania jakiś dodatków do tego typu tanich półsyntetyków, jest sens?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
Ech te wyobrażenia - "coś porządnego"...Czyli chcąc liczyć na coś naprawdę porządnego w klasie 10W-40...
I pewnie w cenie 50pln/5LSwoją drogą, szkoda, że taki Lotos nie opracował oleju syntetycznego o lepkości 10W-40 w klasie olejów z serii Quazar, najlepiej dedykowanego do starszych fur.
Nie załapałeś ironii kolegi @jan.janko Zapewne chodziło mu o to, że ludzie oczekują olejów PAO w cenie mineralnych@jan.janko
Taaaa... Rozumiem, że miałeś na myśli cenę 50 zł za 1 litr... Bo 50 zł za 5 litrów to jakiś naprawdę dobrej klasy olej słonecznikowy/ rzepakowy będzie...
Gdybając sobie luźno to taki Quazar kosztowałby zapewne nie mniej niż 80 zł za 4 litry. A takie 5 litrów to już minimum 100 zł. No, ale cóż...
Tutaj trafne spostrzeżenie co do CCS. Temperatura płynięcia niestety nie mówi wszystkiego, choć zawsze im niższa tym lepiej. Tan Eurol ma wg. producenta -39 płynięcia :@Limonka odpowiadając na Twoje pytania w kolejności, tak chodziło mi o Amsa Premium Protection 10W40. Jako główne spełniane przez niego normy podawane są dla silników aut ciężarowych i diesla, dopiero później benzyn. Jest to olej HC, co wyszło na podstawie badań na rosyjskim oil clubie.
Selenia 20K nie jest olejem syntetycznym, lecz zwykłym półsyntetykiem (nie mam żadnych związków z Petronasem/Selenią - mój awatar wynika tylko z tego, że mam teraz zalane 2 auta ich olejem ). 20K jest droga i spełnia stare normy, jak większość Selenii, Petronas nie troszczy się nawet o update'owanie swojej strony od paru lat.
Silnik powinien dać się uruchomić w temperaturze powyżej -30C na większości 10W40, natomiast Xado w tym wypadku podaje po prostu, że wartość symulowanego rozruchu jest w granicach normy, co notabene dla oleju 10W jest podawane dla temperatury -25C, a nie -30C, więc jest to błąd w ich karcie (nie jest to wyjątkiem, Ravenol TSI też miał taki błąd w swoich kartach). Podobną politykę odnośnie CCS miał jakiś czas temu Millers. Ogólnie przyjmuje się że graniczna temperatura pompowalności, która jest parametrem mówiącym więcej niż temperatura samego płynięcia, w kontekście możliwości uruchomienia silnika, jest ok. 10C wyższa niż temperatura płynięcia. Niestety niewielu producentów ją podaje, jedynym który to robi dosyć powszechnie jest fińskie Neste, które z racji specyfiki lokalnego klimatu ma dosyć istotne powody, żeby o tym wspominać...