• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic Plus 5W40

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
A co sądzicie Chłopaki o oleju Lotos c2c3 5w30? Czym się różni od oleju Aurum 5w30? Ma ktoś link do analiz? Ponoć zawiera molibden i to dość sporo. Pytam bo źródło niepotwierdzone . Może zamiast 5w40 warto zalać c2c3 i mieć lepsze parametry rozruchowe i szybszą cyrkulację oleju i lepsze teoretycznie chłodzenie.jak myślicie? Cxy zostać przy złotym ? Fajny też jest orlen 5w30 xd 5w30.
 
@Pedros a co jak ten olej będzie mieć do 1,20 g/100g popiołu? Przecież ten paramert ulega wahaniu.
A3/B4 tez daje pewien pogląd - nie po kolei ale limity śmieci tez ewoluowały z normami:

D257D734-17C0-4AE0-B344-D0239A6C11B3.jpeg
 
@Pedros ogólnie możesz nawet do 1,6 g/100g bez obaw. Obojętnie który SAE 5W-40 ACEA A3/B4. Więc nie widzę potrzeby podkreślania tego popiołu siarczanowego. A tymi detergentami bym się tak nie zachwycał, niektóre związki Ca pod wplywem rozpadu potrafią zostawić tzw. lakier.
Post automatically merged:

@Grzesiek520 załóż wątek w odpowiednim dziale.
 
Fakt! W sumie nie sprawdziłem czym jest osiągany TBN w tym Lotosie. Jeśli tylko nadzasady (sulfonian wapnia) to nie wlewam. Jeśli polimerowe sulfoniany (których jestem fanem, bo one mają właściwości detergencyjne i sa przede wszystkim mało-piołowe) to z przyjemnością wrzucę ten olej.
 
Last edited by a moderator:
Ja używam Lotos 5W-40 od 2009r do teraz do aut "starszych" i wszelkich maszyn spalinowych mających silnik 4T, nawet przechodząc z 15W-40 na 5W-40
 
Lotos to bardzo dobry olej, który bardzo często polecam, oraz jest w mojej kolejce do zalania w Lagunie. Muszę wcześniej wykorzystać jednak 19L Orlen 0W40 :p, a później chcę na swoim przykładzie sprawdzić nadmierne znikanie Shell HU 5W40m, które wielu użytkowników zgłasza.
 
Last edited by a moderator:
Ponawiam pytanie. Coś wiadomo czy Lotos używa baz Neste czy swoich już??
 
Last edited by a moderator:
Dziękuje za odpowiedź. Tu na forum też pisane było ze Lotos ma swoje bazy a Neste stosuje Orlen stąd pytanie zadałem. Też i chyba tu czytalem , że orlen stosuje w lini max expert gtl shella. Tak czy siak Lotos 5w40 uważam za bardzo dobry oewny krajowy olej. Moj 1.8 z18xe nigdy tak ladnie nie pracował.
 
Last edited by a moderator:
mam teraz zalany ten olej do lancera i tyłka nie rwie silnik pracuje tak samo jak na specol i valvoline. Generalnie jedyne czym można się tu podniecać to ceną w porównaniu do zachodniej konkurencji.
Po prostu olej z dobrym stosunkiem jakość cena.
 
@Kuba zdecydowanie tak go traktuję :), czyli normalny olej na bazie HC w jednej z najniższych cen w porównaniu do konkurencji - chociażby Elfa, Totala, Mobila itd. Nie twierdzę, że jest lepszy, ale traktuję go na równi z ich podstawowymi 5W-40, a jeśli cena sporo niższa to się cieszę. Wlewam go do zwykłej prostej benzyny na dystans około 7-9 tysięcy. Tyle. Ona na każdym oleju będzie pewnie jeździć, a i w zimie nic nie zaklepało nigdy z rana (Renault 1.4 16V K4J) I to jest w nim fajne. Żadnych szczególnych właściwości wysokotemperaturowych od niego w tej cenie nie oczekuję, a i detergenty pewnie też szczególnie długo nie wytrzymują - pod mój dystans mi pasi. Do bardziej obciążonych silników, doładowanych czy jeżdżących na dłuższych dystansach nie wlewam go, wolę dopłacić do czegoś droższego i bogatszego pakietem (być może błędnie). Kosiarki i agregaty na nim też nie narzekają.
 
No tak, wiem, ale czy to oznacza, że wszystkie 5W-40 z normą A3/B4 i np. normą Renault 0710 mają ten sam pakiet Infineum i taki sam dystans będą utrzymywać wysoki TBN/jego zapas w moim silniku? Nie śledzę tego (możesz wyjaśnić), ale Czy to ten Lotos czy Elf 5W-40 czy Specol / Total itd. traktuję jako oleje na raczej krótkie dystanse typu do 10 tys. Aczkolwiek mój Renault w ASO w Belgii jeździł na elfie NF i zdarzały mu się interwały zmiany co 22 - 27 tys i jakoś sobie poradził, choć wątpię, że ten olej wytrzymywał tyle z zapasem detergentów.
 
Detergenty to jedna galaz pakietu dodatkow, duza role odgrywaja dyspergatory (bezpopiolowe) oraz inhibitory utleniania. Ile dany olej wytrzyma w Twoim silniku to jest wrozenie, dlatego warto zlecac analize.
 
I tu poruszasz jeden z ważniejszych tematów. Na olej parzy się jako całość kompozycji. Np. kiedyś sam goniłem na ślepo za wysokim TBN. Ale: „prymitywne” boostery liczby zasadowej- degradują się nawet przez słabe organiczne kwasy gdzie nowoczesne środki są odporne na kwasy organiczne i mimo, że bezwzględny parametr jest niższy (np TBN 7 zamiast 10) to dłużej będzie chronił przed realna korozją nieorganicznych kwaśnych produktów. Papier zniesie wszystko -liczy się całokształt 👍
 
Last edited:
Jak myślicie może wartało by odświeżyć analizę lotosika,mineło już prawie dwa lata od ostatniej.
 
Czemu, dlaczego nie ,🤷‍♂️
 
Last edited by a moderator:
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top