• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Lotos Synthetic Plus 5W40

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Skoro takie zabezpieczenia robią czy to oznacza ze Lotos jest podrabiany?😂
Znikanie norm to nic złego. Być może posługiwanie się nimi to zbędny koszt - produkt idzie w kierunku uniwersalnego oleju „nie C3” obejmującego tylko najbardziej rygorystyczne normy, które de facto zawierają w swoim zbiorze inne, mniej precyzyjnie zdefiniowane normy.
Np. 229.5>502.00 itp.



Obecnie oficjalnie tak to wyglada:

  • VW 502.00
  • VW 505.00
  • BMW LL-01
  • GM LL -B- 025
  • MB 229.5
Post automatically merged:

Brak RN700/710 to raczej zdrowe podejście bo:

7356425B-F895-4DCB-9631-CE70913EEFEF.jpeg

Na wykresie RN700 i RN710 posiada te same wartości.
 
Last edited:
produkt idzie w kierunku uniwersalnego oleju „nie C3” obejmującego tylko najbardziej rygorystyczne normy, które de facto zawierają w swoim zbiorze inne, mniej precyzyjnie zdefiniowane normy.
Masz rację, ale taka wiedza to raczej nie w przeciętnym warsztacie mechanicznym jest używana.
Jak do "Mietka" przyjeżdża Janusz swoją Meganką, to Miecio patrza na butlę z oliwą i nie widzi RN7xx ...
Więc "się nie nada" i wlewa Castrol 10w40 z beczki albo, "Panie, prawdziwy syntetyk - Motul" (XCess=Lotos).
 
Haha racja. Mierzę swoją miarą. Realia warsztatowe to zupełnie inny świat.😂
Ciekawe czy jest na rynku dobry konkurent 229.5?
 
Oj wychodzi na to , że nasz Lotos strasznie miesza. Jedni nie mają pazlotek, inni mają. Inni mają takie normy inni takie, jedni maja
Ja kupując Lotosa 10W40 liczyłem na to nowe zabezpieczenie jak ze zdjęcia użytkownika @Kuba,
a dostałem zwykłe pazłotko.
Za to bańka której nigdy wcześniej nie widziałem, bo grubsza 5 litrowa.
A co do zabezpieczenia, to Lotos ma jakby taki papier laminowany sztywny, a Gulf np. ma coś przypominającego folię aluminiową.
 
A jaka data produkcji tego lotosa? Generalnie dla mnie nie ma znaczenia jakie zabezpieczenie, ważne aby nie cieknął w transporcie. Bo raczej nikomu nie będzie się opłacało podrabiać oleju za 60zł
 
@Kaczorek79, mylisz się.
229.51 i 229/5 to dwa różne oleje.
Te z "1" na końcu to "midSapsy".
A te dwie normy mają identyczne wymagania w testach zużyciowych.
Różnią się oczywiście "popiołowością", ale to jest oczywiste.
Post automatically merged:

Ciekawe czy jest na rynku dobry konkurent 229.5?
505 to tez norma nie w kij dmuchał ...
1627220971322.png

Pytanie tylko, czy spełnienie ich wymagań to problem dla producentów olejów.
 
Last edited by a moderator:
@Janciak123
5L bańki z Lotosem widziałem w pewnej sieci marketów (nie tej na M) do której musisz mieć kartę klienta żeby cię wpuścili, także nie jest to nic nowego. Sprzedawane były w promocji a na etykiecie było 4+1, w ich sklepie internetowym można było przeczytać, że dostawcą/wprowadzającym do obiegu jest Lotos Oil sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku. W przypadku innych marek wymieniają nazwę dystrybutora na Polskę, co sugeruje że akurat Lotos jest brany bezpośrednio od producenta a to chyba wyklucza jakieś kombinatorstwo i jest to pełnoprawn produkt.
 
@Michalos12 tylko rolnicze to raczej te 20l lub beczki. Bańka 4l wykonana tak jak lotosa swoje kosztuje, dodatkowo jak ktoś wleje tam tani olej mineralny to od razu kupujący się zorientuj. A w mineralnym superolu już nie koniecznie.
Zresztą jak byś miał podrabiać olej to wolał byś podrabiać lotosa za 60zl czy lm za 200? Koszt podrobienia ten sam, a zysk 3x taki, ponadto więcej sprzedaż lm
 
@Janciak123 moja bańka była chyba z lutego 2021 więc może stąd różnica. Może być też tak że na 10w40 mają jeszcze stare opakowania
 
@Kaczorek79, mylisz się.
229.51 i 229/5 to dwa różne oleje.
Te z "1" na końcu to "midSapsy".
A te dwie normy mają identyczne wymagania w testach zużyciowych.
Różnią się oczywiście "popiołowością", ale to jest oczywiste.
.
W niczym się nie mylę. Pedros pyta, czy jest dobry konkurent dla normy 229.5 sugerując się pajączkiem Lubrizola,
więc odpowiadam, że jest. Ilość popiołów nie ma znaczenia w tym przypadku, a norma 229.52, czy nawet 504/507 zapewnia taką samą, a nawet wyższą ochronę dla silnika, wyższy poziom czystości, dodatkowo wspomagając układy oczyszczania spalin.
Czepnąłeś się dla samego czepnięcia, nie przystoi moderatorowi.
 
W niczym się nie mylę. Pedros pyta, czy jest dobry konkurent dla normy 229.5 sugerując się pajączkiem Lubrizola,
więc odpowiadam, że jest. Ilość popiołów nie ma znaczenia w tym przypadku, a norma 229.52, czy nawet 504/507 zapewnia taką samą, a nawet wyższą ochronę dla silnika, wyższy poziom czystości, dodatkowo wspomagając układy oczyszczania spalin.
Czepnąłeś się dla samego czepnięcia, nie przystoi moderatorowi.
Uważasz , że oleje c3 chronią lepiej niż a3b4 np silnik 1.8 vectry c? Dexos 2 to midsaps. A wg instrukcji zakecane sa oleje a3b3 i a3b4 w lepkosciach 0w30 5w30 0w40 5w40 i 10w40 chyba na afryke hehe... nigdy nie zalalem oleju dexos 2. Zawsze był mobil 0w40 teraz druga wymiana Lotos. Kusi mnie 5w30 neste a3b4 5w30 lub nasz lotos c2c3 5w30 lub Orlen xd 5w30. Ale to midsapsy i sam nie wiem.
 
Trzeba brać pod uwagę konkretny produkt, można się zasugerować daną normą producenta, ale nie można jednoznacznie twierdzić, że oleje z wysoką zawartością popiołów chronią lepiej od np midsaps. Używałeś Mobila 0w40, zapewne FS, gdybyś wlał Mobila ESP 0w40, to ochrona będzie na tym samym poziomie z tą różnicą, że będzie to olej bardziej korzystny dla katalizatora i posiadający normę Dexos 2 zamiast tej starej A-025.
 
Trzeba brać pod uwagę konkretny produkt, można się zasugerować daną normą producenta, ale nie można jednoznacznie twierdzić, że oleje z wysoką zawartością popiołów chronią lepiej od np midsaps. Używałeś Mobila 0w40, zapewne FS, gdybyś wlał Mobila ESP 0w40, to ochrona będzie na tym samym poziomie z tą różnicą, że będzie to olej bardziej korzystny dla katalizatora i posiadający normę Dexos 2 zamiast tej starej A-025.
Tak . Jak już wcześniej pisałem lałem zawaze 0w40 Mobil new life, później Fs. Jednak po zakupie pewnego razu Mobila fs nabrałem niepewności co do jego oryginalności. Zakup w sklepie stacjonarnym żeby nie było... stąd decyzja o wybraniu naszego spoko Lotosika. Myslę, że trafienie podróby mimo paru ostatnich tu komentarzy jest zerowe a olej jest świetny. Jedyne co mi się nie podoba to zbyt ogólne karty charakterystyk które tak na prawdę nic nie mówią o konkretnym wyrobie Lotosu a o danej klasie danego oleju.Orlen ma już karty normalne. Ma ktoś link do analizy Lotosa c2c3? Jakiej kolwiek. Olej chyba fajny. Znajomy leje to do swojej Corsy i mówi olej znakomity i pewny.
 
Ja ten olej stosowałem w dosyć wymagającym silniku mini Coopera, auto sprawowało się świetnie mimo to wśród znajomych same heheszki na ten olej, od mechanika również, obecnie w citroenie C4 MK1 mam Orlen Platinum classic 10w40 a w fiacie Punto zbliża się wymiana i tez pójdzie ten lotos lub Platinum, jedyna opcja z poza naszego podwórka która rozważać mogę na ten moment jest total gdyż oferuje fajny stosunek jakość-cena i też sporo używałem bez problemów z innymi markami olejowymi bywało różnie od oleju blandowanego w stodole po którym pojawiły się znaczne wycieki w astzre CDTI po castrola edge którego Vectra c CDTI zaczęła konsumować w olbrzymich ilościach(po zmianie oleju pobór spadł niemal do zera).Wszystko siedzi w głowie i pewnych osób nie przekonam i nie mam takiego zamiaru ja sprawdziłem i wiem że w normalnej eksploatacji polskie oleje niczym nie odbiegają od marketingowo wiodących marek europejskich, zwłaszcza ten lotos któremu blisko baza olejowa do cudownego motula.
 
Ja ten olej stosowałem w dosyć wymagającym silniku mini Coopera, auto sprawowało się świetnie mimo to wśród znajomych same heheszki na ten olej, od mechanika również, obecnie w citroenie C4 MK1 mam Orlen Platinum classic 10w40 a w fiacie Punto zbliża się wymiana i tez pójdzie ten lotos lub Platinum, jedyna opcja z poza naszego podwórka która rozważać mogę na ten moment jest total gdyż oferuje fajny stosunek jakość-cena i też sporo używałem bez problemów z innymi markami olejowymi bywało różnie od oleju blandowanego w stodole po którym pojawiły się znaczne wycieki w astzre CDTI po castrola edge którego Vectra c CDTI zaczęła konsumować w olbrzymich ilościach(po zmianie oleju pobór spadł niemal do zera).Wszystko siedzi w głowie i pewnych osób nie przekonam i nie mam takiego zamiaru ja sprawdziłem i wiem że w normalnej eksploatacji polskie oleje niczym nie odbiegają od marketingowo wiodących marek europejskich, zwłaszcza ten lotos któremu blisko baza olejowa do cudownego motula.
Ale chodzi Tobie o lotosa c2c3? Czy syntetic plusa?
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top