• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LPG - dyskusja ogólna

Mi średnio 1.6 blue hdi w peuegot 301 pali 4.9l/100km, gdzie litr on kosztuje od 5.19zl.
To wychodzi mi okolo 25zl na 100km.
 
Mi średnio 1.6 blue hdi w peuegot 301 pali 4.9l/100km, gdzie litr on kosztuje od 5.19zl.
To wychodzi mi okolo 25zl na 100km.
Mi 308 1.6 HDi tyle: przeważa jazda miejska, co widać po średniej prędkości.

20210822_184422.jpeg
 
Opel signum silnik z18xe z lpg, ostatnia trasa 346 km zrobiona na 28,5 litrach lpg 2,64zl/litr. Prędkości 80-140km/h, spalanie wyszło zaokrąglając 8,1l/100km. Więc myślę, że lpg jest nadal opłacalne nie licząc ile zaoszczędziłem przez 6 lat jazdy na lpg, gdzie w między czasie gaz był nawet po 1,60zl/litr. Nie wiem, czy diesel w podobnym aucie do mojego będzie korzystniejszą opcją nawet na dzień dzisiejszy po sporych podwyżkach cen lpg. Nawet licząc koszta typu pełny serwis co 15tys km za 150 zł i droższy przegląd...
8 LPG przy tej masie i prędkościach??
 
8 LPG przy tej masie i prędkościach??
Tak, tyle wyszło z dystrybutora tankowane na tej samej stacji przed wyjazdem i po. Nie jest to żaden wyczyn, bo średnio miasto/trasa wychodzi 8,5-9l/100km.
 
Tak, tyle wyszło z dystrybutora tankowane na tej samej stacji przed wyjazdem i po. Nie jest to żaden wyczyn, bo średnio miasto/trasa wychodzi 8,5-9l/100km.
A ile benzynki spalił w między czasie na uruchomienie i rozgrzanie silnika?
Podejrzewam że w mieście i częstych rozruchach trzeba 1l beny doliczyć do gazu na 100km.
 
Też szukam teraz czegoś z LPG do jazdy na codzień. Pod uwagę brane są Giulietta 1.4 MultiAir lub TJET oraz Fiat Tipo 1.4 TJET. Znacie jeszcze jakieś kompakty z wtryskiem pośrednim i rocznikiem młodszym niż 2018?
 
A ile benzynki spalił w między czasie na uruchomienie i rozgrzanie silnika?
Podejrzewam że w mieście i częstych rozruchach trzeba 1l beny doliczyć do gazu na 100km.
Kiedyś liczyłem u siebie w Golfie to w okresie roku wyszło na rozpałki 0.3/100.
 
Też szukam teraz czegoś z LPG do jazdy na codzień. Pod uwagę brane są Giulietta 1.4 MultiAir lub TJET oraz Fiat Tipo 1.4 TJET. Znacie jeszcze jakieś kompakty z wtryskiem pośrednim i rocznikiem młodszym niż 2018?
Corolla 1.6 Valvematic. Nawet w ASO Toyoty montują do niej LPG.
 
A ile benzynki spalił w między czasie na uruchomienie i rozgrzanie silnika?
Podejrzewam że w mieście i częstych rozruchach trzeba 1l beny doliczyć do gazu na 100km.

Na tyle mało, że nigdy tego nie liczyłem. Miesięcznie dotankowuje za 30 max 50 zł pb95, więc wychodzą groszowe sprawy. Co do jazdy po mieście to i tak nawet jak masz lekko nagrzany silnik to Ci od razu pyknie na gaz ja mam ustawione na 40 stopni, kiedyś 30 ale przestawiłem. Ponoć 30 stopni to już taka bezpieczna granica, czyli od momentu zapalenia silnika do przełączenia na gaz przejedziesz jakieś 300 metrów, w zimie może 500-600.
 
Last edited:
A ile benzynki spalił w między czasie na uruchomienie i rozgrzanie silnika?
Rano odpalam 2-3 minuty wcześniej samochód i chodzi sobie na wolnych obrotach, aż się nie otworzy zawór na butli. Zimą trwa to dłużej, ale w tym czasie odśnieżę samochód. Latem natomiast od razu po odpaleniu możesz przełączyć na LPG, albo odpalić bezpośrednio na LPG.

No to 2-3 zł trzeba doliczyc
Nawet nie wiem, czy tyle. Benzynę dolewam do baku nawet nie raz w miesiącu.

Znacie jeszcze jakieś kompakty z wtryskiem pośrednim i rocznikiem młodszym niż 2018?
Corolla 1.6 Valvematic.
Popieram. Jak chodzi o nowszą konstrukcję, to tylko Toyota.
 
Moim zdaniem, dobrą opcją jest nowe Tipo, które można jeszcze u dilera kupić z silnikiem 1,4 95km. Wiem, że silnik słaby itd ale do gazu to idealna opcja i jako autko do jazdy na co dzień moim zdaniem się sprawdzi.
 
Hyundai/Kia do dziś są na pośrednim wtrysku. 1.5 dpi 110KM. Dwa wtryskiwacze na cylinder ale pośrednio.
 
Moim zdaniem, dobrą opcją jest nowe Tipo, które można jeszcze u dilera kupić z silnikiem 1,4 95km. Wiem, że silnik słaby itd ale do gazu to idealna opcja i jako autko do jazdy na co dzień moim zdaniem się sprawdzi.
Z tym że tylko te fabryczne się nadają do LPG, no i silnik lubuje się w spożyciu oleju.
Podobno jeśli na dotarciu jeździmy tylko na benzynie to problem z paleniem oleju później jest mniejszy.

W tych samych bez fabrycznego/dealerskiego LPG gniazda zaworowe są zrobione z marchwi i 30kkm na LPG potrafi je zabić.
Te z fabrycznym gazem są podobnież dodatkowo utwardzone.
 
Podobno, podobno...
 
Z tym że tylko te fabryczne się nadają do LPG, no i silnik lubuje się w spożyciu oleju.
Mit. 1.4Multiair też do LPG się nadaje. Spożycie oleju nie jest uzależnione od LPG.

W tych samych bez fabrycznego/dealerskiego LPG gniazda zaworowe są zrobione z marchwi i 30kkm na LPG potrafi je zabić.
Totalna bzdura...

Te z fabrycznym gazem są podobnież dodatkowo utwardzone.
Masz na to jakieś konkretne dowody...?
 
ogólnie szukam auta w cenie 15-25 k. Suv, klasa C lub D. Mam na oku sportage II, ojciec kumpla ma na sprzedaż. diesel. 2.0, 140 koni, napęd na przód i sam automat. ale jak widzę w necie ile to spala ropy po mieście i w trasię to twierdze że się nie opłaca. miasto 9 l
trasa 7 l
A np. outlander 2.4 w lpg spali z 11-12 l gazu w trasie, w miescie z 16-17.
 
outlander 2.4 w lpg spali z 11-12 l gazu w trasie, w miescie z 16-17.
Regulacja zaworów płytkowa. Może być różnie z kosztami, a nawet dojść do minimalnego nadpalenia gniazd, bo nie zauważysz minimalnego podparcia zaworów. Zrobisz, jak uważasz, ale jak pisałem wyżej - brak hydrauliki = potencjalne problemy.

miasto 9 l
trasa 7 l
Jak na automat, opory powietrza i szerokość opon to i tak uważam, że nieźle.
 
Regulacja zaworów płytkowa. Może być różnie z kosztami, a nawet dojść do minimalnego nadpalenia gniazd, bo nie zauważysz minimalnego podparcia zaworów. Zrobisz, jak uważasz, ale jak pisałem wyżej - brak hydrauliki = potencjalne problemy.
Nie demonizuj. Regulacja zaworów przez wymianę szklanek to faktycznie koszt ale płytki?
Wogóle to z tym podpieraniem zaworów i wypalaniem zdecydowanie przesadzasz. Na lpg forum jezdzi wiele zagazowanych toyot fordów nissanów i innych wozów z mechaniczną regulacją zaworów i jakoś lawinowo nie wypalają zaworów. Jeżeli instalacja jest odpowiednio dobrana i wyregulowana to nie ma prawa się nic dziać.
 
Bo to LPG-forum - tam gaz leczy silniki
 
Back
Top