• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LPG - dyskusja ogólna

Kumaty gazownik strojący wóz pod wszelakim obciążeniem z egt często dużo niższym niż na pb, a nie samostrojenia afr i inne gotowce, potrafi zrobić z niepolecanego silnika z głowicą z plasteliny bezawaryjną jednostkę.

Ten 1.6 vti to naprawdę wyrywa tą budę, super silnik. Dużo do LPG ma wciaż renault/dacia/nissan często gęsto na boltach złotówach 0.9tce 1.0tce 1.0sce 1.2 d4f, k4m, h4m, fr4,
A w/w fiatowskie 1.4tjet perełka.
 
1.4 t jet i problem z odpalaniem....
 
Versaleczka już pomyka na gaziutku😉
KME Nevo Sun, Barracuda, Tur, 49 l tank
 

Attachments

  • WP_20210916_09_02_18_Rich_LI_(1).jpg
    WP_20210916_09_02_18_Rich_LI_(1).jpg
    650 KB · Odwiedzin: 158
  • WP_20210916_09_03_43_Rich_LI.jpg
    WP_20210916_09_03_43_Rich_LI.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 159
  • WP_20210916_09_04_10_Rich_LI.jpg
    WP_20210916_09_04_10_Rich_LI.jpg
    4,1 MB · Odwiedzin: 141
Wlew gazu pod klapką 😉
 
Sorry, myślałem że to koło Haka 😂 Nie było pytania. Pod maską wygląda na profi robotę! 👌
 
Witam, silniki np w Toyotach VVTI maja gniazda zaworowe mniej odporne na prace na lpg, luzy zaworowe kontrola na pb co 100tys.km,a na LPG co30-40tys.km,regulacja luzu zaworowego poprzez wymiane szklanek koszt ok 90zl w aso, nie szlifuje sie szklanek ze wzgledu na wysprzeglanie sie zaworow, aby zminimalizowac zapadanie sie gniazd zaworowych mozna zastosowac dotrysk benzyny,instalacje wystroic sonda AFR,ale i tak wkoncu głowica powie dosc(200-300tys.km na lpg),a koszt takiej regeneracji przewyzsza zakup uzywanego silnika.
 
Last edited:
W Toyotach Yaris Auris i Corolla z silnikiem 1.33 1NRFE są hydrauliczne regulatory zaworów. Tak samo w Toyotach z silnikiem Valvematic 1.6 132 km.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
 
Analiza wyszła super. Ale na Valvematicu rzeczywiście 0w20 pracuje najprzyjemniej😉Co do dotrysku benzyny na lpg - to jest niepotrzebne. Chyba, że masz wtrysk bezpośredni.
 
SACZI, co skłoniło cię do zmiany zdania? 16.04.2020 byłeś bardzo sceptyczny do niskich lepkości ;)
Niestety mam ten dylemat i po przejrzeniu tego, oraz podobnych tematów na tym i innych forach mogę stwierdzić że opinie podzielone są pół na pół. Parametry olejów TGMO 0W20 i 5W30 są dość zbliżone. 5W30 szoruje po dnie przedziałów, VK100 9.9, HTHS 2.9 co sprawia że mieszczą się w "zaleceniach" dla tego silnika VK100<10, HTHS<3, przydatny dla efektów spalania gazu, wysoki TBN.

soszo, zalecenia nie było. Jedynie moja ciekawość jaki wpływ na olej ma mój sposób eksploatacji oraz instalacja LPG. Nitracja, utlenianie, zawartość wody, utrata wartości lepkości w świetle wciąż niepewnej przymiarki do powrotu na olej 0W20. Oglądałem analizy lepkości olejów nowych i przepracowanych na pewnym kanale, i w zasadzie ich spadki w ogóle nie były podyktowane wartościami początkowymi. Co mnie martwi to to że przy mniejszym zakresie, niosą większe ryzyko wyjścia poza normę. Wyniki dla hybryd były niemałym zaskoczeniem.

Hlava, instalacja była montowana przed zakupem auta przez ASO, dotrysk paliwa wymagany był przez ASO celem zachowania trzyletniej gwarancji na auto. Za bardzo mi to nie przeszkadza, a koszt jest i tak poniżej 50% jazdy na samej benzynie. Co masz na myśli pisząc "najprzyjemniej"? ;)
 
SACZI, co skłoniło cię do zmiany zdania? 16.04.2020 byłeś bardzo sceptyczny do niskich lepkości ;)
Serio? Nie sądzisz, że prawie 3 lata bycia otwartym na wiedzę, czytanie opracowań i badań, zamiast bycia zbrojonym betonowym słupem, może deczko zmienić punkt widzenia? 🤔
 
@Toyota
5w30 FE rzeczywiście jest już blisko 0w20, swoją drogą to u mnie serwis leje 5w30FE, bo instrukcja dopuszcza a pierwszy wybór to 0w16. Mam wrażenie, że 5w30FE stał się tym, czym kiedyś byly 10w40 w autach flotowych ;-)

Btw, czy Toyota dopuszcza w tym Aurisie 0w16?
 
SACZI, co skłoniło cię do zmiany zdania? 16.04.2020 byłeś bardzo sceptyczny do niskich lepkości ;)
Zmiana zdania oparta o wiedzę techniczną ;) :)
Niestety mam ten dylemat i po przejrzeniu tego, oraz podobnych tematów na tym i innych forach mogę stwierdzić że opinie podzielone są pół na pół. Parametry olejów TGMO 0W20 i 5W30 są dość zbliżone. 5W30 szoruje po dnie przedziałów, VK100 9.9, HTHS 2.9 co sprawia że mieszczą się w "zaleceniach" dla tego silnika VK100<10, HTHS<3, przydatny dla efektów spalania gazu, wysoki TBN.
Nie przejmuj się tymi normami tak skrupulatnie.
Dla silnika nie są ważne parametry zawarte w wartościach dla danej normy, a ich wartości minimalne dla konkretnej konstrukcji.
Wg badań te minimalne parametry to KV100=5 +/-1 i HTHS = 2, co odpowiada olejom 0w8-0w12.
Japończycy, szczególnie Toyota i Honda już grubo powyżej 20 lat zalecają oleje w klasie SAE20 i są to najlepiej zoptymalizowane silniki pod takie oleje.
Drugi, b.ważny aspekt stosowania takich olejów, to doskonała płynność i pompowalność w niskich temperaturach, co sprawia, że zmniejszasz zużycie silnika podczas eksploatacji miejskiej.
Jedyne z czym się zgadzam w Twojej odpowiedzi, to wyższe wymagania odnośnie TBN podczas eksploatacji na LPG.
Jednak w Twoim przypadku 15 tys km jest w zasięgu bez nadmiernego spadku TBN i wzrostu TAN.
Polecałbym 0w20 API SP lub ILSAC GF6. Marki Shell, Mobil1, Castrol lub kosmicznie drogi Amsoil Signature Series (i tak taniej, jak olej z ASO).
Z tańszych propozycji może być nasz Orlen Max Expert C5 lub coś z oferty Gulf.
 
Ja właśnie kupiłem do Valvematic Gulf Hybrid 0w20 dobra cena i najnowsze normy API SP.
 
Za bardzo mi to nie przeszkadza, a koszt jest i tak poniżej 50% jazdy na samej benzynie. Co masz na myśli pisząc "najprzyjemniej"?
Podjedź do naprawdę dobrego speca od lpg. Bez szkody dla silnika może "wystroić" instalację bez dotrysku Pb. Uważam, że to zbędne tak samo jak lubryfikacja. Naciąganie tylko klienta na koszty itd. Valvematic świetnie współpracuje z lpg (hydraulika zaworów). To samo dotyczy 0w20. Valvematic również to lubi. Pamiętaj, że 40% zużycia silnika powstaje podczas zimnych startów.
 
Znam gościa co mu się regulacja zaworów skończyła na gazie w tym silniku, czy gaz był źle wyregulowany? Czy jednak gaz ma większą temperaturę spalania i zawory się wypalają a regulacja kończy?
 
Jeśli szukał oszczędności na zrobieniu instalacji to masz gotową odpowiedź.
 
i mądrych miło posłuchać/czytać, cenię siłę argumentów...

Wg badań te minimalne parametry to KV100=5 +/-1 i HTHS = 2, co odpowiada olejom 0w8-0w12.
Do takich danych wcześniej nie udało mi się dotrzeć, rozumiem że odnoszą się właśnie do tej konstrukcji.

Podjąłem decyzję że teraz wleci 0W20 i po 6-7 kkm zrobię analizę. Uważam że na oleju nie należy oszczędzać, tym bardziej że autem zamierzam dłużej pojeździć. TGMO AFE EXTRA jest dostępny w cenie Mobia 1 ESP, tyle że to ILSAC-5. Od sprzedawcy Amsoila otrzymałem info że to raczej do "amerykańców", niekoniecznie do toyoty.

Podjedź do naprawdę dobrego speca od lpg
Niestety nie znam/mam takiego. Na forum LPG jest dwóch wiodących w opiniach w moim regionie, ale mam wrażenie że większość z nich sami sobie tworzą. Żaden z nich nie specjalizuje się w LANDI.
Post automatically merged:

Znam gościa co mu się regulacja zaworów skończyła na gazie w tym silniku,
Ten silniik ma hydrauliczne kompenstory luzu, niczego się nie reguluje w zakresie luzu zaworowego.
 
No ale regulacja hydrauliczna też się może skończyć po 150 tyś? Czy to nie możliwe?
 
Tyle to Toyoty robią spokojnie przy regulacji ręcznej bez zaglądania. Musiał być albo jakiś mega wielki przebieg albo gazownik amator
 
Back
Top